Podróżowanie z bagażem w regionie Machu Picchu i unikanie choroby wysokościowej

Przed nami wycieczka do Ameryki Południowej, która obejmuje około 4 dni w Cusco - region Machu Picchu. Głównym celem tej części jest oczywiście zobaczenie Machu Picchu, trochę Świętej Doliny, rzucić okiem na Cusco i być może jeszcze jedno miejsce w tym regionie, może Tipon.

Podróżujemy do Cusco samolotem z praktycznie zerowej wysokości, więc jedną z głównych rzeczy do rozważenia jest zminimalizowanie ryzyka choroby wysokościowej podczas planowania trasy. Planowany czas przybycia to około 10 rano, ale jest to po kilku połączeniach lotniczych. Jeśli coś pójdzie nie tak i spóźnimy się na lot, możemy nie udać się do Cusco do wieczora, co dodatkowo zagraża decyzji o terminie, w którym powinniśmy kupić bilety Machu Picchu, ponieważ są one kupowane z wyprzedzeniem i nie można go łatwo modyfikować.

Jak można się domyślić, pytanie brzmi: jak zaplanować te 4 dni. Ponieważ Cusco jest bardzo wysokie (3400 metrów), nie uważam za opcję spania tam pierwszej nocy. Lepiej byłoby Ollantaytambo (~ 2800 m) lub nawet Aguas Calientes (~ 2000 m) na wypadek, gdybyśmy mogli się tam dostać.

Drugim zagadnieniem do rozważenia jest to, że każdy z nas podróżuje z bagażem o masie 12-15 kg i małym plecakiem o masie 3-4 kg. Oczywiście chcielibyśmy spędzić jak najmniej czasu bez dostępu do naszych bagażu, najlepiej bez noclegów.

Podróż z Aguas Calientes z bagażem może być problematyczna, zwłaszcza, że ​​będziemy tam w szczycie sezonu, choć nadal jest to możliwe . W przypadku, gdy jesteśmy gotowi zapłacić dodatkowo za tę opcję, w jaki sposób można to ustalić i ile będzie to dodatkowe oprócz zwykłych cen biletów kolejowych? W tym przypadku spędzilibyśmy pierwsze dwie noce w Aguas Calientes, zobacz Machu Picchu drugiego dnia, a trzeci dzień wracając do Ollantaytambo i prawdopodobnie do Cuzco czwartego dnia.

Jeśli jest to zbyt ryzykowne lub po prostu nie działa w sezonie, wydaje się, że pobyt w Ollantaytambo pierwszej nocy i pozostawienie bagażu jest najlepszą opcją. Drugiego dnia poszliśmy zobaczyć trochę Świętej Doliny, przespać się w Aguas Calientes, potem zobaczyć Machu Picchu trzeciego dnia, wieczorem wrócić do Ollantaytambo, aby spotkać się z bagażem i tam spać, a następnie udać się do Cusco czwartego dnia . Oczywistą wadą tej alternatywy jest to, że spędzamy jedną noc bez bagażu, powinniśmy znaleźć bezpieczne miejsce do przechowywania jej w Ollantaytambo przez może ponad 36 godzin (gdzie?) I że pierwszą noc spędzamy na około 2800 metrach zamiast atrakcyjnej opcji 2000 metrów.

Do tej pory mogłem to wymyślić, ale mile widziane są również wszystkie różne pomysły dotyczące planu podróży, pod warunkiem, że odpowiadają naszym ograniczeniom i preferencjom. Wiele osób w Internecie pisze o tym, że mniej znaczy więcej i powinieneś próbować podróżować bez bagażu i wszystkiego, ale będzie to długa i wyczerpująca podróż, a tak naprawdę nie tego chcemy. Nie podróżujemy z bardzo napiętym budżetem, co oznacza, że ​​jesteśmy w porządku biorąc pociągi jako takie, ale tylko o ile ceny są rozsądne. Oznacza to, że nie chcemy płacić stu dolarów, aby zabrać ze sobą bagaż w pociągu, finanse są nadal częścią równania, jak ma to miejsce w przypadku większości ludzi w SE.

Co zaskakujące, spośród kilku krajów, które planujemy odwiedzić, region ten był najtrudniejszy do zaplanowania. Mam nadzieję, że ukształtuję pozostałą część dzięki Twoim opiniom i pomysłom. Z góry dziękuję.

Edycja: należy pamiętać, że głównym pytaniem nie jest to, jak radzić sobie z chorobą wysokościową, a raczej jaki jest najlepszy plan trasy pod bardzo powszechnymi ograniczeniami, takimi jak podróżowanie z bagażem i pamiętanie o chorobie wysokościowej.

Odpowiedzi:

Twoja pierwsza noc w Cusco jest dość powszechna. Mój brat, na przykład, poleciał z Limy do Cusco. To nie jest idealne i prawdopodobnie będziesz mieć ból głowy, ale jest to rzadkie w przypadku czegoś zbyt poważnego.

Zdecydowanie chcesz mieć pełny dzień (dwie noce) w Aguas Calientes, jeśli chcesz mieć pełne doświadczenie. Powodem jest to, że jeśli chcesz być w pierwszych autobusach do MP, musisz być na linii około 3.30 rano. Boli, ale jest tego całkowicie warte. A potem, zakładając, że chcesz tam cały dzień, pociąg nie odjedzie do następnego dnia, z samego rana (jest kilka opcji).

Więc wracając, możesz przybyć do Cusco o 10 rano, jak sugerujesz. Sprawdź zakwaterowanie. JEŚLI nie zarezerwowałeś jeszcze Machu Picchu, co jest całkowicie w porządku, możesz zorganizować wycieczkę z wielu, wielu miejsc tutaj, w tym przewodnik, pociąg z Ollyntaytambo, zakwaterowanie na dwie noce w Aguas Calientes i powrót pociągiem, a także bilety do MP. To bardzo powszechna opcja. Kupiliśmy nasz dzień wcześniej (październik) i było to bardzo proste.

Potem masz dzień w Cusco. Jeśli naprawdę chcesz, możesz udać się do Ollyntaytambo tej nocy, myślę, że wycieczki mogłyby ci w tym pomóc - nie trzeba długo się tam dostać, ale nie zostałem tam ani nie pojechałem do Świętej Doliny , więc tu jestem szkicowy.

Jeśli chodzi o bagaż, możesz łatwo przechowywać je w hostelu na dzień, często mają one pokoje bagażowe, nawet jeśli tam nie przebywasz - mogą za niewielką kwotę przechowywać twoje torby. To dość proste. Obejmuje to przechowywanie w Cusco i prawdopodobnie twoją noc w Olly, jak będziesz miał zakwaterowanie. Pociąg - miałem duży plecak i plecak i nie miałem problemu z zabraniem go ze sobą w pociągu i oczywiście trzymałem go w Aguas Calientes na następne dwie noce.

Jest to całkowicie możliwe, ponieważ jest tak łatwe, ponieważ wiele osób to robi, że Cusco jest skonfigurowane, aby Ci pomóc, nawet jeśli zostanie to zaplanowane w ostatniej chwili.

Jedno ostatnie ostrzeżenie, ponieważ bez niego nie mogę mówić o wysokości - wysokość jest naprawdę zauważalna tylko powyżej 2500 m, większość ludzi ci powie. Mogę jednak z własnego doświadczenia zapewnić, że chcesz być naprawdę ostrożny. Nie bierz rzeczy, aby ukryć objawy, ponieważ możesz nie zdawać sobie sprawy, że jesteś gorszy niż myślisz. Często jedynym lekarstwem jest zejście na niższą wysokość. Jeśli przyjeżdżasz do Cusco z małej wysokości, bądź ostrożny, nie miej dużej nocy i pij dużo płynów.

Wreszcie, ciesz się - to jeden z moich ulubionych dni podróży, region jest spektakularny - nie tylko Machu Picchu, ale ta podróż pociągiem jest niesamowita!

Miałem nadzieję na kilka różnych pomysłów, zaskakujące jest to, że tak popularne miejsce nie ma prostej drogi, biorąc pod uwagę zwykłe problemy, a więc niewiele osób pisało na ten temat. To była jak dotąd najlepsza odpowiedź, dlatego przyznałem nagrodę za tę, ale wciąż jestem otwarty na więcej sugestii.
dołu

W międzyczasie zatrzymałem się na trzy noce w Ollantaytambo, aby w międzyczasie zwiedzić Świętą Dolinę podczas wizyty w Machu Picchu. Mogę teraz stwierdzić, że był to dobry wybór, ale akceptuję tę odpowiedź, ponieważ zawiera przydatne informacje ogólne może to zainteresować wielu przyszłych podróżnych w regionie.

Nie mogę się zgodzić z sugestią, że zależy to od twojego zdrowia i kondycji. Miałem poważny przypadek choroby wysokościowej podczas pobytu w Atacama w Chile przez tydzień. Razem z dwoma innymi, którzy w życiu zawodowym byli dobrze wyszkolonymi żołnierzami. Nie powiedziałbym, że jestem wzorowym przykładem dobrze wyszkolonego ciała, ale żołnierze na pewno byli. Myślę, że jest to bardzo podobne do choroby morskiej, w tym sensie, że niektórzy są na nią bardziej podatni niż inni.

Moim zdaniem można powiedzieć coś o chorobie wysokościowej

1. Nie słuchaj touroperatorów, ich głównym celem jest sprzedaż wycieczek i prawie nigdy nie mają powracających klientów.
  2. Jak już powiedziano, nie porównuj z innymi podróżnikami.

Myślę, że to samotna planeta powiedziała, że ​​kiedy doświadczasz choroby wysokościowej, powinieneś zrobić trzy rzeczy:

1. Schodząc
  2. Zejść
  3. Zejść

Rzeczywiście, wyraziłeś to jaśniej niż ja - reakcja na wysokość jest indywidualna ponad wszystko inne, niektórzy tolerują ją lepiej niż inni.
Anti Veeranna 17.04.15

Kompletnie się zgadzam. Tak bardzo się mylę z moim ciałem, że to absurdalne, ale najgorsze miałem ból głowy (i oczywiste wyczerpanie), podczas gdy mój niezwykle sprawny i zdolny kuzyn musiał odwrócić się od Kilimandżaro bardzo chory. Obecnie wydaje się to prawie losowe, ale podejrzewam, że pewnego dnia dowiedzą się, dlaczego.
Mark Mayo

Dodam, że nie można nawet porównać do przeszłości. Podczas tej samej podróży możesz być chory raz, ale nie raz, i odwrotnie. Nawet przewodnicy górscy cierpią na choroby wysokościowe.
dolmen

Wysokość jest czymś, na co naprawdę nie możesz się przygotować podczas podróży, którą podejmujesz. Wspinacze spędzają kilka tygodni na spacerach po bazowych obozach i jeszcze kilka tygodni wisi u podstawy, aby powoli się zaaklimatyzować. Spędzanie jednej lub dwóch nocy na średnich wysokościach nie zrobi żadnej różnicy. Równie dobrze możesz udać się prosto do Cusco.

Każda osoba reaguje inaczej na wyższe wysokości i tam odbywa się jedyny prawdziwy test. Prowadziłem wycieczki rowerowe po Tybecie, gdzie nasza najniższa wysokość wynosi 3300 m, a my osiągamy punkty powyżej 5000 m. Miałem jeźdźców z Florydy, którzy nie mieli problemów, i ludzi, którzy mieszkają wysoko w Górach Skalistych, którzy cierpią.

Idź do Cusco i ciesz się podróżą swojego życia, bądź przygotowany na zaakceptowanie faktu, że być może będziesz musiał ratować się na niższych wysokościach, jeśli twoje ciało nie lubi rzadkiego powietrza.

Z własnego doświadczenia nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać, ale z drugiej strony prawdopodobnie zależy to od twojego zdrowia i kondycji.

Mam 37 lat, moja żona ma 33 lata, żadne z nas nie jest bardzo sprawne, ale nie jesteśmy też kanapowymi ziemniakami. Lecieliśmy z Limy (poziom morza) do Cusco i zatrzymaliśmy się tam przez 5 dni.

Przed podróżą mieliśmy podobne obawy jak Ty, a także mieliśmy ze sobą więcej bagażu niż będziesz miał. Nasze jedyne wcześniejsze doświadczenie z podobną wysokością spędziłem około godziny w różnych górach w Szwajcarii na około 4 km, więc wiedzieliśmy, jak to będzie. Na koniec zdecydowaliśmy się na to.

W Cusco na początku trudno było uzyskać wystarczającą ilość tlenu i na przykład wspinanie się po schodach na drugie piętro wydawało się, że trzeba wspiąć się na 6. miejsce, ale filiżanka lub dwie herbaty koki i dobry sen były dla nas cudami i przyzwyczailiśmy się wysokość dość szybko.

Wydaje mi się, że zbytnio się martwisz. :)

Jeśli chcesz zobaczyć wschód słońca w Machu Picchu, co jest wysoce zalecane, musisz zostać poprzedniej nocy w Aguas Calientes. Odradzałbym pobyt na dwie lub więcej nocy, ponieważ wioska ma bardzo niewiele do zaoferowania.

Naprawdę możesz dostać choroby wysokościowej. Aby zminimalizować efekty, spokojnie.

Wydaje mi się więc, że najskuteczniejszą podróżą byłoby pozostanie pierwszej nocy w Cuzco, udanie się do Aguas Calientes drugiego dnia, powrót do Ollantaytambo trzeciego dnia i powrót do Cuzco następnego dnia.

Choć oficjalnie, Inca Rail stwierdza, że ​​dozwolony jest tylko bagaż podręczny, w ubiegłym roku byłem w pociągu, w którym wielu pasażerów miało ze sobą plecaki normalnej wielkości.

To powiedziawszy, jeśli pozostaniesz w Aquas tylko na jedną noc, nie powinno być problemu z pozostawieniem głównej torby w autobusie, w którym zatrzymasz się w Ollantaytambo.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.