Rejs statkiem po jeziorze Titicaca?

Odpowiedzi:

Robimy to od strony Peru. Musisz udać się do portu Puno i kupić jedną ze sprzedawanych przez nich wycieczek, które mogą być tylko na wycieczkę nad jezioro lub możesz zostać na noc z rodziną na wyspach Taquile lub Amantani. Ta opcja jest bardzo godna polecenia.

Możesz również porozmawiać z rybakiem i wynegocjować lepszą cenę, ale radzę kupić wycieczkę turystyczną, ponieważ nie jest droga i nikt nie mówi po angielsku, więc możesz skończyć na plaży lub w Boliwii z powodu błędna pisownia.

wprowadź opis zdjęcia tutaj

„Czy mogę zobaczyć coś specjalnego?” Zobaczysz, jak ci ludzie żyją na co dzień bez prądu i innych udogodnień współczesnego życia.

Oprócz wycieczek z Puno, inną popularną łodzią po jeziorze Titicaca jest udanie się na wyspę Isla Del Sol , po stronie boliwijskiej. Możesz wybrać się na jednodniową wycieczkę z boliwijskiego miasteczka Copacabana w pobliżu granicy z Peru i zatrzymać się na wyspie w jednym z wielu podstawowych pensjonatów. Możesz łatwo spędzić dzień na spacerze po wyspie i popływać. Są też ruiny Inków, ale nie wydawały mi się imponujące.

Isla del Sol i jezioro Titicaca

Kredyt fotograficzny Peter Hahndorf

Sama przejażdżka łodzią trwa około godziny od tego, co pamiętam, i pomaga, jeśli masz słoneczny dzień podczas wizyty na „Wyspie Słońca”

Isla del Sol jest naprawdę niesamowity! jedno z najpiękniejszych miejsc, w które pojechałem. Istnieje kilka dobrych tanich pensjonatów, które musisz zatrzymać, i musisz zostać co najmniej dwa dni, aby w pełni je odkryć. Podróż z Copacabana jest najlepszym sposobem.
didest,

Trekcja Isla del Sol, która przecina wyspę z północy na południe, jest pułapką turystyczną. W 3 różnych miejscach masz granice wsi, gdzie musisz zapłacić lokalny podatek, aby przejść przez ziemię. W grudniu 2010 r. Było to około 5 lub 10 podeszew w każdym punkcie. Radzę więc unikać głównej ścieżki trekkingowej i zamiast tego wybrać alternatywną ścieżkę prowadzącą przez wioski po wschodniej stronie. Ale to już dłużej.
dolmen

Bardzo możliwe. W zeszłym roku z przyjacielem pojechaliśmy wczesnym rankiem z La Paz w Boliwii do Puno w Peru, po zachodniej stronie jeziora. Do południa zameldowaliśmy się w naszym hostelu i zarezerwowaliśmy sobie wycieczkę na wyspy Uro nad jeziorem .

wprowadź opis zdjęcia tutaj

Mieliśmy burzę na jeziorze, gdy opuszczaliśmy wyspy, co dodało dramatycznego krajobrazu i scenerii.

Opis trasy i mojej podróży napisałem na stronie blogu .

Powinienem zaznaczyć, że będąc na wyspach, nigdy nie czułem się tak, jakbym był w takiej pułapce turystycznej jak ta chwila. Są bardzo fajne i warte zobaczenia, ale naprawdę czułeś się, jakbyś był (i dosłownie był!) Uwięziony na wyspie z natarczywymi sprzedawcami.

wprowadź opis zdjęcia tutaj

Och, szkoda tego złego doświadczenia. To niesamowite miejsce. Nie mieliśmy takiej „pułapki turystycznej”, więc podobał nam się nasz pobyt (spaliśmy na wyspie, nie wiem, czy to sprawia, że ​​podróż jest inna).
Ivan

Tak, podobnie jak mój przyjaciel, który jest przekonany, że cała ta rzecz nie ma historii, ale została stworzona (historia i wszystko) jako pułapka turystyczna;) Nie jestem aż tak cyniczna - chociaż była to pułapka turystyczna, wciąż była bardzo interesująca a pokaz, że burza z piorunami wybuchła na jeziorze, był niesamowity. Plus zawsze chciałem odwiedzić jezioro, więc cały dzień był dla mnie ogromną atrakcją :) Nie przeszkadzało mi to, zwykle mogę znaleźć pozytywne w każdej sytuacji podczas podróży. Zazwyczaj.
Mark Mayo

Teraz, kiedy wspominasz o burzy, pamiętam, że tej nocy w Taquile widziałem najwspanialsze niebo w moim życiu. Szkoda, że ​​mój aparat nie jest w stanie uchwycić tego nieba
Ivan

W lutym odbyłem 2-dniową wycieczkę łodzią z domowym pobytem na Lago Titicaca.

1. Łódź odpływa z Puno około 9 rano, a do wyspy Taquille docieramy około 2,5 godziny później.
  2. Wyspa Taquille wygląda jak bardzo spokojny raj, w którym społeczność prowadzi bardzo proste życie. Wysokość zacznie cię obciążać, gdy wspinasz się na środek wyspy, jeśli jeszcze nie aklimatyzowałeś się. Zjedliśmy lunch na wyspie i było pyszne. Sadzą tam komosę quinoa, a na początek mieliśmy zupę komosy ryżowej, a następnie świeże ryby z jeziora. Około 14.00 zaczęliśmy schodzić na drugą stronę wyspy, gdzie czekała na nas nasza łódź.
  3. Kolejna godzina jazdy łodzią i docieramy do półwyspu, gdzie mamy nocleg. Muszę żyć i doświadczać życia jako miejscowa ludność w tym regionie, jak również obejmowanie ich kulturą. W nocy był taniec, a będziesz jadł obiad z rodziną u rodziny goszczącej. Polecam przynieść słownik hiszpańskiego lub przynajmniej nauczyć się hiszpańskich słów. Biorąc pod uwagę mój ograniczony brak hiszpańskiego, byłem zmuszony komunikować się z rodziną goszczącą, rozkładając ramiona i wskazując na rzeczy wokół mnie.
  4. Drugiego dnia żegnamy się z rodziną i wyruszamy o 8 rano do pływających wysp Uros. Podróż statkiem zajęła około 3 godzin. Pływające wyspy wykonane z trzciny wyglądają nie z tego świata, to całkiem niezły widok. Po wylądowaniu na jednej z wysp stworzonych przez człowieka miejscowy poda historię i sposób jej budowy. Potem jest kolejna godzina łodzią do Puno, zjedliśmy też lunch na łodzi. Wróciliśmy do miasta od 12:30 do 13:00.

Wizyta i życie na wyspie jest prawdopodobnie najlepszym i najbardziej satysfakcjonującym doświadczeniem, jeśli odwiedzasz Puno i jezioro Titicaca.

Pamiętaj również, że hiszpański nie jest językiem ojczystym mieszkańców, więc nawet jeśli mówisz po hiszpańsku, wymiana będzie ograniczona. Ale i tak interesujące. Mam mieszane uczucia co do wieczoru i nocy spędzonej na Armantani, ponieważ miejscowi wyraźnie polegają na turystyce, a wymiana staje się zbyt sformatowana: dają ci to, czego oczekują od turystów, w oparciu o to, co widzieli poprzedni turyści.
dolmen

Odwiedzam jezioro Titicaca w przyszłym tygodniu i będę miał wycieczkę oferowaną przez All Ways Travel . Wybrałem je na podstawie rekomendacji moich przyjaciół, którzy zabrali ze sobą wycieczki po jeziorze Titicaca. Poleciła je także Lonely Planet i inne przewodniki turystyczne. Znów mam się tam jeszcze udać, więc posłuchaj mojej rady ze szczyptą soli!

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.