Kiedy będziemy w stanie wykryć egzoplanety wielkości Ziemi?

Słyszałem, że jedynymi planetami, które można zobaczyć poza Układem Słonecznym, są planety wielkości Jowisza z okazjonalnym wykrywaniem planet trzy razy większych niż Ziemia. Ale, o ile wiem, nie widzieliśmy żadnych planet pozasłonecznych wielkości Ziemi (z powodu zasięgu naszych teleskopów?). Kiedy będziemy w stanie je wykryć?

W 2013 r. Najmniejszą wykrytą egzoplanetą była Kepler-37-b, która w rzeczywistości ma mniejszą masę i rozmiar niż Ziemia, więc mieliśmy już ograniczoną zdolność wykrywania tych egzoplanet.

Warto zauważyć, że nie było żadnej nowej technologii, która pozwoliłaby na ten postęp, artykuł powiązany z NASA wskazuje, że zastosowano te same metody, jak zwykle. To niezwykłe, że udało im się nawet odkryć coś tak małego.

Teraz wykryto jeszcze więcej planet wielkości Ziemi. Jedną z metod stosowanych w celu ich wykrycia opisano następująco:

Uwzględniamy niedoskonałą wykrywalność takich planet przez Keplera poprzez wstrzykiwanie syntetycznych przyciemnień spowodowanych przez planety do pomiarów jasności Keplera i rejestrowanie wykrytej frakcji.

Źródła:

Może zaktualizuj tę odpowiedź. Istnieje teraz wiele potwierdzonych planet wielkości Ziemi, a większość małych kandydatów na planetę znalezionych przez Keplera będzie prawdziwymi planetami. Tak więc odpowiedź jest taka, że ​​już możemy i mamy. Czego jeszcze nie ma - to planeta podobna do Ziemi na podobnej do Ziemi orbicie wokół gwiazdy podobnej do Słońca.
Rob Jeffries

Czerwiec 2015, Kepler-138: Po raz pierwszy egzoplaneta wielkości Marsa ujawnia wszystko: slate.com/blogs/bad_astronomy/2015/06/18/... Mars waży około 0,107 masy Ziemi .
Wayfaring Stranger,

@WayfaringStranger Dobre znalezisko. Kepler-37b jest wciąż mniejszy, ponieważ jest mniej więcej wielkości Księżyca.
nazwie 2voyage

Jesteśmy teraz w stanie znaleźć mniejsze egzoplanety niż Ziemia.

Analiza danych Keplera dała najmniejszą znaną masę dla egzoplanety krążącej wokół normalnej gwiazdy. Jego masa i rozmiar są podobne do Marsa, ustanawiając punkt odniesienia dla właściwości egzoplanet mniejszych niż Ziemia. Patrz list str.321

Przeczytaj artykuł opublikowany w Nature z tutaj .

(Ziemia jest dwa razy większa niż Mars.)

Być może po uruchomieniu obserwatorium kosmicznego PLATO ESA , które ma zostać uruchomione w 2024 r.

Tranzyty planetarne i oscylacje gwiazd (PLATO) to planowane obserwatorium kosmiczne Europejskiej Agencji Kosmicznej, które wykorzysta grupę fotometrów do odkrywania i charakteryzowania skalistych planet pozasłonecznych wszystkich rozmiarów wokół gwiazd czerwonych karłów, gwiazd żółtych karłów, takich jak nasze Słońce, i gwiazd subgantycznych, w których woda może istnieć w stanie płynnym. . . . Celem jest znalezienie planet takich jak Ziemia, nie tylko pod względem ich wielkości, ale także ich potencjału do zamieszkania.

Zgodnie z tym artykułem BBC :

Krytycznie, Platon byłby dostrojony, by szukać skalistych światów krążących w „strefie zamieszkiwalnej” - regionie wokół gwiazdy, w którym woda może utrzymywać stan płynny.

Zobacz także odpowiedź Jeremy'ego na to pytanie .

Spawalniczy wielkości planety zostały już wykryte. Ta odpowiedź (cytat) dotyczy sytuacji, w których możemy znaleźć planety podobne do Ziemi.
Rob Jeffries

Możemy znaleźć Ziemię jak planety pozasłoneczne, ale mogą one znajdować się zbyt blisko swojej gwiazdy, a zatem życie może nie znajdować się na planecie. Obecnie mieszkamy na „planecie Złotowłosa”. Planety Złotowłosa znajdują się w strefie nadającej się do zamieszkania, gdzie jest życie, a H2O o odpowiedniej temperaturze może być płynącą cieczą.

W każdym razie planeta taka jak Gliese 876 d jest DROGA zbyt blisko gwiazdy, którą krąży (Gliese 876). Jest mało prawdopodobne, aby istniało życie, biorąc pod uwagę, że ma 377'C (710,6'F)

Jeśli chcesz zobaczyć pełną tabelę egzoplanet, przejdź do

Musisz być bardziej szczegółowy ze swoimi odpowiedziami. To samo dotyczy innych.
HDE 226868

Dzięki HDE 226868 wykorzystam to jako doświadczenie edukacyjne i spróbuję to zrobić następnym razem.
Juka

Nie ma problemu. Nawiasem mówiąc, widzę tutaj dobrą odpowiedź. Spróbuj porozmawiać o tym, dlaczego tak trudno znaleźć tak małe planety.
HDE 226868