Czy można zmierzyć przesunięcie czerwieni galaktycznej za pomocą sprzętu do teleskopów konsumenckich?

Zastanawiałem się, czy można zmierzyć przesunięcie czerwieni od odległych galaktyk za pomocą konsumenckiego sprzętu teleskopowego i filtrów spektroskopowych. ( jak ten )

Wyobrażam sobie, że wymagałoby to montażu śledzącego i wystarczającej apertury do zebrania danych o odległych słabych obiektach, ale zastanawiam się, czy wymagałoby to bardziej wrażliwego sprzętu niż narzędzia klasy konsumenckiej dostępne za mniej niż 5-6 tys.

Długofalowym celem byłoby odtworzenie pracy Hubble'a i bezpośredni pomiar szybkości ekspansji wszechświata na sprzęcie przydomowym.

Wygląda na to, że możesz zmierzyć kosmologiczne przesunięcie ku czerwieni kwazarów za pomocą tego sprzętu i reflektora 14 ":

http://www.rspec-astro.com/sample-projects/ (w połowie strony)

Tak więc odpowiedź wydaje się twierdząca, możesz to zrobić, zakładając, że strona nie jest całkowitym wymyśleniem. Wydaje mi się prawdopodobne: przesunięcie ku czerwieni tego kwazara jest duże przy 0,15 (choć jest to małe jak na kwazar), co oznacza, że ​​linie widmowe zostaną przesunięte o około 15%. Więc nie musisz mieć bardzo drobnej siatki dyfrakcyjnej, aby zobaczyć zmianę. I kwazar jest dość jasny jak na kwazar, o wielkości 13, więc możesz go łatwo dostrzec z dobrym lunetą. Brzmi jak fajny projekt!

To prawda - jedyne w galaktykach jest to, że są one niepunktowymi źródłami i z natury nie są tak jasne jak kwazary. Być może będziesz musiał poczekać chwilę, jeśli chcesz uzyskać widma.
astromax,

Absolutnie. Uznałem, że kwazary będą tutaj dobrym celem, ponieważ mają tak duże przesunięcia ku czerwieni i dlatego, że są tak jasne. I technicznie są to odległe galaktyki ...
freelanceastro,

Ciekawy! Zastanawiam się, jak byś znalazł listę współrzędnych kwazara dla mojej szerokości geograficznej.
asawyer,

@astromax Patrzę na mocowanie śledzące zdolne do potrzebnych długich ekspozycji. Myślę, że potrzebowałbyś także dość długiej ogniskowej, być może Maksutowa-Cassiagraina jak telescope.com/Telescopes/Cassegrain-Telescopes/...
asawyer

Jak zauważył freelanceastro w swojej odpowiedzi: Tak , można zmierzyć kosmologiczne przesunięcie kwazarów za pomocą prostego sprzętu.

Strona, o której wspominał, nie jest wymysłem. (Zobacz artykuł o amatorskiej spektroskopii astronomicznej w wydaniu Sky & Telescope z sierpnia 2011 r .). Wielu amatorów dokonało tego pomiaru za pomocą różnych instrumentów, w tym zmodyfikowanej kamery bezpieczeństwa na 8-calowym aparacie SCT. (Ten w sumie zajął zaledwie 15 minut czas integracji, czyli to, co większość amatorów znajduje za pomocą typowego sprzętu).

Jak zauważyłeś, asawyer, kwazary są dobrym celem do pomiarów przesunięcia ku czerwieni, ponieważ ich prędkość promieniowa jest tak wysoka. Przesunięcie Dopplera obiektów bliższych niż 3C 273 jest trudniejsze do zmierzenia, ponieważ ich prędkość promieniowa jest znacznie mniejsza.

Jak zauważa astromax, rejestrowanie widm rozszerzonych obiektów wymaga zazwyczaj szczeliny, ale nie zawsze! Na przykład wielu amatorów uchwyciło widma komety ISON, co z pewnością nie jest zwartym obiektem! Sprawdź ten, zrobiony za pomocą lustrzanki cyfrowej i refraktora 80 mm:

wprowadź opis zdjęcia tutaj

Jeśli interesuje Cię 3C 273, na wypadek, gdybyś go nie zauważył, znajdziesz cudowną transkrypcję wywiadu z jego odkrywcą, Maartenem Schmidtem tutaj: http://www.aip.org/history/ohilist/4861.html . Jest raczej długi. Wyszukaj w tekście odpowiedni tekst „Grudzień 1962”. To zabawna lektura o tym, jak dokonał odkrycia i jakie było jego osobiste doświadczenie.