Czy nadal trwa szybki prom między Pingtan, Chinami i Tajpej na Tajwanie?

Miejsce 61 ma stronę na promach między Tajwanem a Chinami.

Obiecującą opcją jest SeaCat między Keelung Taipei a Pingtan. Cena powinna wynosić od 2500 USD NTD i zająć trzy godziny.

Ale strona internetowa, do której prowadzi link z witryny Seat 61, wydaje się być bardziej przysadzistą witryną pełną ogólnych informacji na temat turystyki w Chinach lub na Tajwanie. Nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat promu, nawet chińskiego słowa prom: „渡船”.

Martwi mnie to, że prom mógł przestać działać, a strona zajmująca się kucaniem witryn przejęła ich stronę.

Próbowałem Googlinga na prom, ale przede wszystkim znajduję artykuły, które ogłaszają, że po raz pierwszy zaczął działać kilka lat temu i niewiele użyteczne, nowsze informacje.

Z drugiej strony wiadomo było, że nie ma angielskiego i może być źle zaprojektowana. Lub ich stara strona mogłaby zostać przejęta przez squatterów, mimo że prom nadal działa, jeśli firma nie ma pojęcia o Internecie.

AKTUALIZACJA

Doszedłem do wniosku, że chińska nazwa firmy promowej to St 高速 (Haixia Gaosu) „Cieśnina Szybka”, co jest znacznie łatwiejsze dla Googlinga. Udzieliłem teraz odpowiedzi poniżej.

Czy jesteś wystarczająco blisko, aby zejść na dół i rzucić okiem?
CMaster,

Nie, jestem w Yilan. Nie mogłem też znaleźć wystarczająco taniego zakwaterowania w Keelung, więc zostanę ponownie w Tajpej. Zapytałem przyjaciela z Keelung, czy może mi pomóc w znalezieniu odpowiedzi, więc jeśli nikt inny nie znajdzie odpowiedzi, z pewnością wkrótce ją opublikuję (-:
hippietrail

Przez polski Wikitravel znalazłem link do tej globalnej strony rezerwacji promów, na której znajduje się lista połączeń, ale interfejs podaje również: „Obecnie nie ma dostępnych rozkładów jazdy dla wybranych tras” . W tym momencie możesz już nie chcieć polegać na tej opcji transportu. Czy możesz poprosić mieszkańców, aby się temu przyjrzeli?
mts

Czy tego właśnie szukałeś?
Mt

Sprawdź, czy to zadziała dla Ciebie w AmoyTrip, który pokazuje rezerwacje od jutra, 29 października 2016 roku. To biuro podróży, które ma narzędzie do rezerwacji online.
Giorgio

Odpowiedzi:

Tak, prom nadal działa. Zmienili adres swojej witryny, a Seat 61 ma tylko stary adres, który wydaje się być przykucnięty.

Chińska nazwa CSF to 海峽 高速 (Haixia Gaosu) „Cieśnina Szybka” i jest znacznie bardziej dostępna dla Googlinga.

Nowa strona internetowa znajduje się pod adresem www.taiwancsf.com i nadal jest dostępna tylko w języku chińskim, ale wydaje się, że działa. Obejmuje aktualne ceny i rozkłady jazdy. (Mają także stronę na Facebooku ).

Co jest niejasne: Wydawało mi się, że najtańsza cena wzrosła do 2800 USD NTD, ale jeśli nie kupisz z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, musisz kupić przy nabrzeżu, gdzie cena za ten sam bilet wynosi 3500 USD NTD.
Ale teraz wydaje się, że te dwie ceny dotyczą 60-dniowych biletów otwartych w porównaniu do 90-dniowych biletów otwartych. Muszę sprawdzić tłumaczenia strony internetowej i wyjaśnić tę kwestię.

Mają także biuro w Tajpej. Adres jest:

104 台北市 中 山區 松江路 315 號 7 樓
7th Floor, 315 Songjiang Road, Zhongshan District, Taipei City

Tłumaczenie Google, naprawdę twoje własne (-:

Kierownik hostelu zadzwonił do mnie do biura w Tajpej. Jeśli nie wystąpiły problemy językowe, biuro jest czynne do 18:00 nawet w niedziele i sprzedaje bilety.

Nie zapomnij zostawić Markowi (człowiekowi na siedzeniu 61) krótkiego e-maila, aby mógł zaktualizować witrynę dla przyszłych gości!
Gagravarr

@Gagravarr: Mam zamiar. Najpierw próbuję dowiedzieć się, gdzie w Pingtan tak naprawdę się znalazłem!
hippietrail

Spróbuj: http://www.chinacsf.com/

Niestety jest w całości w języku chińskim (link „angielski” nie działa), ale pokazuje taryfy i harmonogramy do końca tego roku. Możesz go omijać za pomocą tłumaczenia Google, ale lepiej mieć kogoś, kto może czytać po chińsku, aby Ci pomóc.

Na tej stronie znajduje się ogłoszenie, że prom został odwołany 20 października z powodu silnych wiatrów i fal. Możemy więc założyć, że nadal działa ogólnie.
neubau

Jest prom z Taipei Port do Pingtan. Zrobiliśmy to wcześniej dzisiaj o 9 rano. Opuszcza z portu na zachód od Tajpej (zamiast starego portu Keelung na północy).

Kupowanie biletów: poprosiliśmy chińskiego przyjaciela o rezerwację, chociaż słyszałem, że możesz zarezerwować przez ich centralne biuro w Tajpej. Wyglądało również na to, że można kupić w terminalu.

Podróż do portu: pojechaliśmy taksówką z Tamsui (zatrzymaliśmy się tam na noc), ponieważ nie jest tak dobrze połączona z transportem publicznym. Istnieje możliwość skorzystania z autobusu - szczegóły na stronie CSF (operator promowy).

Odbiór biletów / odprawy celnej / odprawy: wszystko w tym samym budynku w porcie. Oto kod plus wejścia do budynku - 592R + 55 Taipei, Tajwan. Skieruj tam swoją taksówkę. Po wejściu na obszar portu pojawia się kilka dużych znaków „Wylot”.

Następnie dostajesz autobus do samego promu.

Ferry był bardzo niepewny. Personel chodził z chorymi torbami i wiele osób chorowało - więc uważaj, jeśli zachorujesz na morze! Brak żywności w sprzedaży, więc przynieś lunch.

Shuttle bus do Fuzhou: CSF obsługuje autobus wahadłowy do centrum Fuzhou, chociaż trzeba wcześniej zarezerwować - myślę, że można kupić w terminalu w Tajpej. Nie wydawało się, żebyśmy mogli go kupić w Pingtan. Nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy i mieliśmy szczęście, że jeden z pozostałych pasażerów przekonał kierowcę, aby pozwolił nam wsiąść bez biletu.

Nb Wygląda na to, że nie są przyzwyczajeni do zachodnich pasażerów - pracownicy imigracyjni w Pingtan kazali nam pozować do nich ze zdjęciami i dali nam prezenty! To było trochę dziwne, ale zabawne - wszyscy byli bardzo przyjaźni.

Tak, prom nadal płynie. Jeśli pójdziesz do biura, idź na 5. piętro, gdzie bardzo miła kobieta bardzo mi pomogła. I choć w dniu, w którym nikt nie mówił po angielsku, udało im się przy pomocy komputera biurowego;)

Pójdę 3 lutego i wyślę zdjęcia i raport do seat61;)

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.