Wyrzucony z hotelu rano podczas rezerwacji za pośrednictwem biura rezerwacji (proszony o zapłacenie za dodatkowy dzień)

Jestem z Wielkiej Brytanii, poszedłem na stronę biura podróży i zarezerwowałem wakacje (loty + hotel), dziś jest ostatni dzień, a mój lot to 22:30. Rano pojechaliśmy do miasta na lunch, a kiedy wróciliśmy, zostaliśmy poproszeni o zapłacenie za dodatkowy dzień, ponieważ polityka hotelu ma sprawdzić się o godzinie 11:00, a nasze biuro podróży nie zarezerwowało dodatkowego dnia. Próbowałem im wytłumaczyć, że nie zrobiłem rezerwacji bezpośrednio i wszystko powinno być zrobione między hotelem biura podróży a mną, ale w końcu, aby dostać się do moich rzeczy, które zostawiłem w pokoju, zapłaciłem za dodatkowy dzień. Potem zadzwoniłem do agencji, w której zarezerwowałem, ale powiedzieli mi jednak, że powinienem był zarezerwować jeszcze jeden dzień. Jeśli chciałbym zostać do wieczora (chociaż skorzystałem z ich systemu do dokonania rezerwacji i nie otrzymałem wyjaśnienia, że ​​muszę czekać jeden dzień na ulicy),

Czy to jest legalne? Jakie środki mogę zastosować?

Komentarze nie są przeznaczone do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została przeniesiona do czatu .
Mark Mayo wspiera Monikę

Odpowiedzi:

163

Jest to nie tylko całkowicie legalne, ale tak działają wszystkie hotele.

Mają opublikowany czas wymeldowania, który będzie różny w poszczególnych hotelach, ale zwykle jest między 10 rano a 1 po południu.

jeśli chcesz zostać dłużej, musisz poprosić o późną kasę (która może być bezpłatna lub może zostać obciążona, w zależności od wielu czynników), lub zapłacić za dodatkową noc.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​większość podróżnych, którzy mają lot o 22:30, poprosi o późne wymeldowanie i / lub po prostu wymelduje się i pozostawi swoje bagaże w hotelu do późniejszego dnia. Oczywiście nie oznacza to, że w rezerwacji dodatkowej nocy nie ma nic złego, ale nie jest to normą i nie jest tym, co domyślnie zrobiłaby strona internetowa z rezerwacjami podróży (!).

Na przykład, zaledwie kilka dni temu miałem lot o 12:30 (tj. Tuż po północy). Mój hotel był w stanie wydłużyć czas wymeldowania do 16:00, po czym zostawiłem torby w hotelu i poszedłem na zakupy. Wróciłem około 21:00, odebrałem swoje torby i udałem się na lotnisko - wszystko bez dodatkowych opłat!

Uwaga: nie wszystkie hotele pozwolą ci przechowywać bagaż w swoich obiektach po wymeldowaniu się - jest to usługa świadczona przez nas dzięki uprzejmości, a nie norma lub wymagana usługa hotelu
Zibbobz

@reirab Wiele linii lotniczych nie zezwala na sprawdzanie bagażu więcej niż 4 godziny przed planowanym odlotem.
MooseBoys

@Zibbobz: chociaż przechowalnia bagażu jest rzeczywiście uważana za usługę zastępczą, nie jest wymogiem, jak pan mówi, jest niezwykle powszechna - nigdy nie znałem hotelu, który odmówiłby jej (z dość długich podróży po Stanach Zjednoczonych i Europie, a niektóre w inne części świata), więc powiedziałbym, że można bezpiecznie założyć, że będzie dostępny.
PLL

@Zibbobz Byłem w całej Europie, Ameryce Północnej i Azji i mogłem przechowywać bagaż za każdym razem bez żadnych kłopotów (i to od hosteli po drogie hotele). Gdzie podróżujesz, że nie jest to normą? Dobrze byłoby wiedzieć, aby planować z wyprzedzeniem, jeśli kiedykolwiek będę w tej okolicy.
Voo

@JoeBlow, co? Nigdy nie naliczano mi za to opłat w hotelach od najtańszych po luksusowe drogie w Europie i USA.
rvs

To jest całkowicie normalne. Godziny wymeldowania w hotelach wynoszą zwykle między 10:00 a 12:00, a za przekroczenie terminu pobytu trzeba zapłacić coś dodatkowego (czasem na następną noc, a czasem mniej - w zależności od regulaminu hotelu).

Większość hoteli oferuje gościom pozostawienie bagażu za darmo na resztę dnia. Tak więc w tym przypadku rano wymeldowałem się z hotelu, zostawiłem bagaż w recepcji, a potem wyszedłem, aby cieszyć się resztą dnia.

Jeśli chodzi o to, dlaczego jest to normalne - hotel musi zostawić gości, aby opuścili pokoje z wystarczającą ilością czasu na ich posprzątanie, aby przybyli goście po południu / wieczorem. Potrzebują twoich rzeczy z pokoju, aby tak się stało, więc mogą zaoferować późne wymeldowanie i przechowywanie twoich rzeczy. Jeśli po prostu go opuścisz i nie wymeldujesz się, będzie to dla nich dodatkowym kłopotem - jeśli nawet będą mieli twój pokój, aby zatrzymać kolejną noc, na podstawie rezerwacji.
GalacticCowboy

Krótka odpowiedź, aby powtórzyć inne odpowiedzi: jest całkowicie legalna. Czas wyjazdu to czas wyjazdu, zwykle od 9:00 do 13:00 (0900 - 1300). W zależności od sytuacji możesz przedłużyć ten czas do około godziny odprawy (zazwyczaj 15:00), a późne wymeldowanie może być bezpłatne. Czynniki wpływające na sytuację obejmują: jak wygląda sytuacja przylotu na następną noc (jeśli jest to hotel, który robi dobre interesy z weselami, późne wymeldowanie w sobotę będzie na ogół drobnym cudem: grupy weselne oznaczają dużo wczesnego czeku - w przynajmniej próbach takiego), poziom członkostwa w hotelowym programie lojalnościowym / nagrodach, ile regularnej historii posiadasz w hotelu (4 jednodniowe pobyty (szczególnie jeśli są regularnie rozmieszczone, np. co trzy miesiące, jak może to być w przypadku podróżującego sprzedawcy) na ogół liczą się za to więcej niż pojedynczy 14-dniowy pobyt: hotel uzna, że ​​wrócisz), stosunek gości, którzy już się wymeldowali, do gości z późnym wymeldowaniem, oraz sposób dokonania rezerwacji (w przybliżonej kolejności: bezpośrednio w hotelu, za pośrednictwem strony internetowej sieci hoteli, za pośrednictwem biura podróży wystawcy karty kredytowej, a następnie w zasadzie wszystko inne). Jeśli wszystko inne zawiedzie, duża wskazówka dla agenta recepcji może spóźnić się z kasą (w moim wcześniejszym życiu za recepcją hotelu, na moje rzadkie poranne zmiany (przeważnie pracowałem w nocy), większość dni mogłabym uciec w sumie 2 godziny dyskrecjonalnych późnych transakcji bez krzyczenia ze strony kierownictwa lub gospodyń domowych; uścisk dłoni o wartości 100 USD może niezawodnie uzyskać jedną dodatkową godzinę).

Nic z tego nie jest dobre dla twojej sytuacji: najlepszym przypadkiem późnego zamówienia jest godzina piętnasta, godziny mniej niż potrzebujesz. Jednak nie wszystko stracone. W zależności od hotelu istnieje coś takiego jak „dzień użytkowania” lub „zero nocy”. Jeśli zdarzy ci się wybrać hotel, w którym według danych hotelu są w stanie odwrócić pokój i sprzedać go ponownie na noc, może to nie być tak drogie. Praktyki kadrowe w hotelu i ich wzór popytu decydują o dostępności w ciągu dnia. Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej kompleksowy jest hotel, tym większe prawdopodobieństwo, że wieczorem będzie ktoś w pobliżu. Jeśli znajdują się w pobliżu lotniska lub w centrum dużego miasta, prawdopodobnie będą mogli później wejść do pokoju i poprosić o pokój. Z drugiej strony ograniczone właściwości usług (np. Motele),

Poza codziennym użytkowaniem większość hoteli będzie skłonna przechowywać bagaż itp. Przez kilka godzin, ale najlepiej przywołać taką możliwość podczas odprawy. Czynniki, które na to wpływają, są podobne do tych, które wpływają na to, czy możesz dostać późne zamówienie, ale masz znacznie większą szansę na sukces.

TL; DR; Hotel miał rację (myliłem się) - najlepiej zapłacić za jeden dodatkowy dzień.

Jako uzupełnienie powyższych odpowiedzi w długich dyskusjach w komentarzach można było zachować moje rzeczy (właśnie tego szukałem).

W jednym z komentarzy @ piet.t odnosi się do artykułu zastawu hotelarzy .

Zastaw hotelarza pozwala właścicielowi hotelu na zabezpieczenie osobistej rzeczy, którą gość przyniósł ze sobą do hotelu, jako zabezpieczenie płatności. Takie zastawy są również znane jako „zastawy karczmarza”. Zastaw hotelarza zwykle dotyczy wyłącznie „bagażu” danej osoby, a nie jej samochodu.

W języku hiszpańskim (Wyspy Kanaryjskie należą do Hiszpanii) nazywa się to gravamen de hotelero

Trzymanie moich rzeczy było zatem całkowicie legalne, dopóki nie zapłacę za utratę pokoju na cały dzień.

Moja osobista rada - nie korzystaj ze stron internetowych, aby zarezerwować wakacje, udaj się do biura podróży osobiście, zwykle warto uniknąć dodatkowych kosztów. Jeśli coś pójdzie nie tak, jestem pewien, że będą bardziej pomocni niż operator telefoniczny (jeśli nie wiedzą, że dzień po zakończeniu wakacji będziesz przechodził przez drzwi ich biura i rozmawiał z kierownikiem;))

chociaż w tym przypadku nie sądzę, żeby miało to znaczenie, czy zostało zarezerwowane online, czy w biurze podróży - ponieważ podróżujący zwykle nie rezerwują dodatkowej nocy, a oni zwykle wędrują po mieście z bagażami sprawdzonymi po poranna kasa. Przy okazji, kiedy się wymeldowałeś?
MonkeyBonkey

@MonkeyBonkey 20:00
Matas Vaitkevicius

Nawet osobiste biuro podróży nie będzie zakładać, że chcesz zapłacić za dodatkową noc w hotelu tylko po to, by przechować bagaż, a większość nie zaoferuje rezerwacji dodatkowej nocy tylko dlatego, że Twój lot odjeżdża wieczorem . Biuro podróży daje ci jednak możliwość zadawania tego rodzaju pytań, więc jest to pomocne.
Zach Lipton 16.04.16

@MatasVaitkevicius tak 20:00 jest bardzo późno ... większość hoteli może dać ci swobodę wczesnym popołudniem, ale wieczorem byłoby za późno ..
MonkeyBonkey 16.04.16

W pozostałych odpowiedziach brakuje jednej rzeczy:

W każdym hotelu, w którym kiedykolwiek przebywałem (w sumie około 50), osobiście informują cię o czasie wymeldowania podczas odprawy. Nawet jeśli nie pytasz. Jeśli dokonujesz rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej lub biura podróży, nie ma to znaczenia, osoba informująca o godzinach wymeldowania to osoba, która zamelduje Cię w hotelu. Jeśli coś ci powiedzą, a ty nie rozumiesz, co mają na myśli, zapytaj ich, co mają na myśli, ponieważ może to być ważne.

W tańszych hotelach można bez problemu sprawdzić do 1 godziny później niż w kasie, ale im droższy hotel, tym bardziej prawdopodobne, że będzie dodatkowa opłata.

Jeśli uznasz, że podany czas wymeldowania nie będzie dla Ciebie odpowiedni, musisz wcześniej poinformować o tym hotel. Zawsze będą w stanie znaleźć rozsądne rozwiązanie, czy to późne wymeldowanie, przechowywanie bagażu dla ciebie, czy coś innego - mogą nawet pozwolić ci utrzymać pokój bez opłat, dopóki nie odejdziesz następnego ranka . Ale warunkiem jest, abyś im najpierw powiedział. Zajmując pokój bez rezerwacji, jesteś jednym ze złych gości i nie mają powodu, aby być dla ciebie miłym.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​hotele nie zawsze podają czas wyjazdu przy zameldowaniu. Niektórzy tak, a czasem zapytam o to, kiedy ma to znaczenie dla mojej trasy, ale inni nie. Czasami te informacje są dołączane do klucza lub umieszczane z tyłu drzwi pokoju hotelowego.
Zach Lipton
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.