Czy możesz ustawić namiot / furgonetkę w australijskich „Rest Stops”?

Podczas świąt Bożego Narodzenia moja żona i ja (trochę nietoperze) postanowiliśmy wybrać się na 2-dniową wycieczkę na kemping do regionu „Southern Forests” w zachodniej Australii. Jednak każda strona, którą sprawdziliśmy, była pełna. (Chyba nie zaskakują wakacje, choć zaskoczyło mnie to, co było kilometrami po żwirowej drodze). Było już późno i męczyło się. Więc zatrzymaliśmy się w Strefie Odpoczynku, (Oznaczone P), aby zrobić plan. To było około 20 km od najbliższego miasta. Zauważyliśmy wnękę, w której wyglądało to tak, jakby ktoś wcześniej rozbił obóz, i powiedzieliśmy „tak, zatrzymujemy się tutaj”.

Ludzie śpią w samochodach, a reszta cały czas się zatrzymuje. Mój samochód był za mały i mieliśmy znacznie lepsze łóżka obozowe. Więc rozbiliśmy namiot. Było wystarczająco miło i nie byliśmy pewni znalezienia innej strony, że zostaliśmy na 2 noce (brakowało tylko toalety).

W tym czasie ktoś inny zatrzymał się na jedną noc w samochodzie kempingowym (tak jak Winnebago). Ktoś inny pojawiał się każdej nocy i spał w samochodzie (ale wyszedł w ciągu dnia).

Moje pytanie brzmi: czy ktoś z nas łamał prawo lub naruszał niektóre wytyczne dotyczące dopuszczalnego / zamierzonego użytkowania przestrzeni? A może przystanki mają być kempingami w ostateczności / bez udogodnień?

Niniejsza broszura zawiera notatkę :

24-godzinne miejsca odpoczynku: 24-godzinne miejsca odpoczynku nie są przeznaczone do biwakowania, a postój NIE powinien przekraczać więcej niż 24 kolejnych godzin

Lista znaków wydaje się wskazywać, że 24 miejsca odpoczynku są specjalnie oznaczone. Nie jest jednak pewne, czy te 24 godziny są wyjątkowe, ponieważ możesz przebywać do 24 godzin (a na normalnych stronach prawdopodobnie nie powinieneś mówić o odpoczynku dłuższym niż 8 godzin). Lub jeśli jest odwrotnie - na normalnych stronach możesz biwakować, ale witryn 24-godzinnych nie możesz.

Ta strona internetowa zawiera ładny przegląd różnych zasad dotyczących miejsc odpoczynku w różnych stanach Australii. Starsze wersje cytowanej broszury A (tj. Tej ) były bardziej szczegółowe na temat zamiaru miejsc odpoczynku, mówiąc: Pamiętaj, że miejsca odpoczynku nie są przeznaczone do biwakowania. Pobyty jednodniowe są dozwolone tylko wtedy , gdy widzisz symbol „24”. W końcu myślę, że to kwestia zdrowego rozsądku: jeśli jesteś zbyt ...
MH.

... zmęczony, aby bezpiecznie kontynuować jazdę, zatrzymać się i odpocząć. Nawet jeśli znajduje się tylko w zatoce parkingowej (a nie w strefie odpoczynku), policjant najprawdopodobniej zgodzi się, że lepiej być bezpiecznym niż żałować. Oczywiście, upewnij się, że opuściłeś miejsce, w którym je znalazłeś, weź ze sobą śmieci, jeśli nie ma żadnych pojemników i nie blokuj ruchu komercyjnego itp. Jestem całkiem pewien, że nie powinieneś zostawać na 2 noce miejsce odpoczynku, o którym wspomniałeś (chyba że oznaczono inaczej), ale nie masz pewności co do dokładności prawnej. Stąd to jako dwa komentarze. :)

Miejsca odpoczynku przydrożnego są przeznaczone dla zmęczonych podróżników, a nie dla wczasowiczów. Rzeczywiście większość z nich jest oznakowana znakami „bez biwakowania”, podobnie jak większość miejskich i podmiejskich parkingów. Po powrocie z wycieczki w dół widziałem wiele samochodów kempingowych i przyczep kempingowych, które robią noc w miejscach odpoczynku, ale nigdy nie widziałem namiotów poza parą z namiotem zamontowanym na szczycie samochodu. Podsumowując: trudniej jest udowodnić, że jesteś zmęczonym podróżnikiem, jeśli wyciągniesz sprzęt kempingowy na noc w strefie odpoczynku. Dla pewności sprawdź przepisy hrabstwa, które mają zastosowanie do ograniczeń kempingowych.
JoErNanO

Odpowiedzi:

Odpoczynkowi zmęczeni podróżnicy vs wolni obozowicze

Miejsca odpoczynku przydrożnego są przeznaczone dla zmęczonych podróżników, a nie dla wczasowiczów. Rzeczywiście większość z nich jest oznakowana znakami „bez biwakowania”, podobnie jak większość miejskich i podmiejskich parkingów. Niektóre miejsca odpoczynku pozwalają na nocleg, a najdłuższy z nich to 24 godziny. Cienka linia między zmęczonym podróżnikiem a kamperem polega na tym, że podróżnik po spaniu odpoczywa, aby kontynuować podróż, podczas gdy kamper prawdopodobnie pozostanie na dłużej.

Wspominasz o Australii Zachodniej, oto rządowa broszura na temat miejsc odpoczynku (w PDF), która wyraźnie stwierdza:

Zachodnia Australia 24-godzinne miejsca odpoczynku bez biwakowania

Aby uzyskać więcej informacji, oto świetna strona internetowa od The Gray Nomad z linkami do stron rządowych na temat miejsc odpoczynku i przepisów, po jednym na państwo :

VIC: kliknij tutaj

NSW: kliknij tutaj

Queensland: kliknij tutaj

SA: kliknij tutaj

TAS: kliknij tutaj

NT: kliknij tutaj

WA: kliknij tutaj

Różne stany mają różne przepisy. Oto, co szary koczownik ma do powiedzenia na temat spania w miejscach odpoczynku:

Chociaż jest mało prawdopodobne, aby wyczerpany kierowca został upomniany za przerwę na drodze podczas długiej podróży, istnieją jednak zasady regulujące sposób korzystania z miejsc odpoczynku i pojazdów ciężkich w każdym stanie i na każdym terytorium.

Najwyraźniej lokalne parki przyczep kempingowych nie byłyby rozbawione, gdyby dziesiątki szarych koczowników ustawiły obozowisko długoterminowe w strefie odpoczynku. Podróżni mogą zostać ukarani grzywną za przekroczenie limitu czasowego na biwakowanie w strefie odpoczynku nielegalnie.

Moje doświadczenie

Właśnie wróciłem z podróży w dół, widziałem wiele furgonetek i przyczep kempingowych nocujących w miejscach odpoczynku, ale nigdy nie widziałem ludzi śpiących w namiotach oprócz pary z namiotem zamontowanym na szczycie samochodu. Podsumowując: trudniej jest udowodnić, że jesteś zmęczonym podróżnikiem, jeśli wyciągniesz na noc obszerny sprzęt kempingowy w strefie odpoczynku. Dla pewności sprawdź przepisy stanowe / hrabstwa, ponieważ dotyczą one ograniczeń kempingowych.

+1. Chociaż 24-godzinny obszar odpoczynku jest szczególnym (podpisanym) typem miejsca odpoczynku. Tak jest napisane na drugiej stronie boachera, który podłączyłeś. Ja też przeczytałem tego rodzica (odsyłam do niego w moim pytaniu). Ta dwuznaczność skłoniła mnie do zadania pytania. To powiedziawszy, cytat z Gray Nomad idzie daleko w kierunku wyjaśnienia oczekiwanego kulturowo zastosowania. oraz fakt, że możesz zostać ukarany grzywną.
Lyndon White,

O ile nie ma znaku, zwykle umieszczanego przez lokalną radę lub parki narodowe, który wyraźnie stwierdza, że ​​żaden kemping nie jest bardzo mało prawdopodobne, nikt nie będzie dbał o to, jak długo biwakujesz na poboczu drogi.

To nie odpowiada na pytanie „czy to jest legalne?”.
JoErNanO
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.