Jakie są warunki otrzymania wizy po przyjeździe do Iranu?

Planuję odwiedzić Iran przez 13 dni i chcę uzyskać wizę po przyjeździe (jestem obywatelem kwalifikującego się kraju).

Czy ktoś ma ostatnie doświadczenia dotyczące VoA i / lub zna wymaganą dokumentację?

Na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych Iranu nic nie mogę znaleźć (napis „w budowie”), ani na stronie konsulatu w moim kraju. Szczególnie interesuje mnie wymagana dokumentacja, ponieważ podróżujemy z plecakiem i nie będziemy w stanie zapewnić rezerwacji zakwaterowania na więcej niż dwie pierwsze noce.

Wyszukiwarka wyszukuje wiele biur podróży, które twierdzą, że VoA jest ryzykowne i reklamuje swoje usługi. Różnie twierdzą również, że potrzebne są zaproszenia, rezerwacje hotelowe lub dowody ubezpieczenia zdrowotnego, ale większość wydaje się nieaktualna. To samo dotyczy Wikivoyage .

Prawdopodobnie powiązany, ale przestarzały i bardziej ogólny wątek.

Jeśli masz więcej pytań na temat tego, co tam robić / zobaczyć, kiedy dostaniesz wystarczającą liczbę przedstawicieli, wskocz do czatu podróży i zostaw mi wiadomość, jestem często włączony. Iran był niesamowitym krajem.
Mark Mayo

Dziękuję za szczegółową odpowiedź i miło słyszeć, że opiera się ona na 8 osobach na 3 różnych lotach (to nazywam istotnością statystyczną :)

Witaj, jeśli masz odpowiedź na swoje pytanie, opublikuj je jako odpowiedź zamiast edytować pytanie. W ten sposób można głosować. Brzmi głupio, ale jest to strona z pytaniami i odpowiedziami. Chcemy, aby format pytania zawierał odpowiedź lub odpowiedzi.
Calchas,

Odpowiedzi:

Och, zrobiłem to w zeszłym miesiącu!

Wiele stron internetowych i forów wspomniało o problemach w przeszłości, a inni nie otrzymywali wizy po przyjeździe i zostali odrzuceni (nawet Australijczycy i Kiwi, co dla mnie jako Kiwi jest dość niezwykłe, większość miejsc uważa, że ​​jesteśmy nieszkodliwi).

Jednak zanim to usłyszałem, byłem już w drodze i nie miałem w pobliżu ambasady irańskiej, więc musiałem mieć nadzieję.

Tego dnia, na trzech osobnych lotach, znam około 8 osób, które musiały uzyskać VoA (wszyscy jechaliśmy na ślub).

Potrzebowaliśmy:

• ubezpieczenie. Ubezpieczenie podróżne. Kopia mojej polisy na mój telefon się nie liczyła, musiałeś mieć papierowy dowód. Jeśli nie, musisz wykupić ubezpieczenie za 15 USD. Nieźle, tylko irytujące.
  • Papierkowa robota. Po przyjeździe złożysz podanie w oknie, a po przyjeździe zapłacisz za wizę.
  • dowód adresu miejsca pobytu (początkowo, nie co noc). Mieliśmy zarezerwowany hotel i mieliśmy pod ręką ich dane.
  • pieniądze. VoA kosztuje gotówkę - dla nas była droga, około 140 USD.
  • dowód tego, co robisz w Iranie. To prawdopodobnie najtrudniejsza część. Dla nas mieliśmy numer telefonu naszego przyjaciela, numer telefonu naszego hotelu i mieliśmy go w gotowości, aby zadzwonić. Jedna grupa została dokładnie sprawdzona pod każdym numerem, pod który dzwoniono, podczas gdy dwóch z nas w trakcie lotu zostało po prostu ostemplowanych i kazano im się cieszyć. Twój przebieg może się różnić.
  • nie mieliśmy zaproszenia jako takiego, jak twierdzili niektórzy inni, ale być może, gdybyśmy nie odwiedzali przyjaciela na jego ślub, mogło być inaczej.
  • dla jasności, mieliśmy zakwaterowanie na pierwsze ... trzy noce, a potem nic nie zarezerwowaliśmy. Skończyło się na tym, że podróżowaliśmy z Teheranu do Shiraz, Yazd, Esfehan, Rasht iz powrotem, i właśnie zarezerwowaliśmy zakwaterowanie. I pociągi / autobusy. Żadna z tych rzeczy nie była wymagana na granicy.

Tylko aktualizacja, tak jak byłem właśnie w Iranie: Żaden „dowód tego, co robisz w Iranie” lub zaproszenie nie jest konieczne, przynajmniej już nie. Nie zostałem o to poproszony, ani żaden z obcokrajowców, których poznałem podczas pobytu w Iranie. Ponadto koszty wizy są wzajemne, więc zależy to od twojej narodowości - jako Niemiec musiałem zapłacić tylko 75 €.
Przywróć Monikę - dirkk

Odpowiedz na moje pytanie: VoA działała dobrze dla 2 oddzielnych grup 2 osób w IKA trzy tygodnie temu. W przypadku jednej grupy narzekali trochę, że nie mają osoby kontaktowej, tylko rezerwację hotelu, w przeciwnym razie wszystko będzie gładkie. Żadna inna dokumentacja ani zdjęcia paszportowe nie były potrzebne.

Timatic użyty do podania zdjęcia paszportowego i kodu autoryzacyjnego jest wymagany.

Nic z tego nie ma już zastosowania. Wszystko czego potrzebujesz to uprawniony paszport i ubezpieczenie zdrowotne. O ile nie możesz przedstawić wystarczających dowodów posiadania ubezpieczenia zdrowotnego obejmującego Iran, musisz go kupić po przyjeździe za 18 USD.

W praktyce najprawdopodobniej będą chcieli również mieć adres, na który jedziesz, więc zanotuj adres dowolnego zarezerwowanego zakwaterowania.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.