Czy powinienem zarezerwować wcześniej połączenia kolejowe w Chinach?

Będę podróżował po Chinach w lipcu. Moje wycieczki będą

• Pekin - Szanghaj
  • Szanghaj - Hongkong
  • Hongkong - Tianjin

Dużo czytałem o sytuacji w pociągu na Seat61 i zastanawiam się nad zrobieniem tego. Proszę wziąć pod uwagę ramy czasowe lipca.

• Pekin - Szanghaj przez twardy sen, kup bilety, kiedy przyjedziemy do Pekinu na dworcu kolejowym. Jeśli twardy sypialny zostanie wyprzedany, spadniemy z powrotem na pociągi dużych prędkości, które, jak sądzę, powinny mieć dwa wolne miejsca w krótkim czasie, ponieważ odjeżdżają dość regularnie. Czy to realistyczne, aby kupić te bilety kilka dni wcześniej, jeśli jesteśmy elastyczni w konkretnych porach lub czy to połączenie sprzedaje się całkowicie regularnie?

• Szanghaj - Hongkong przez twardy podkład. Zastanawiam się nad zakupem tych biletów online, ponieważ wyobrażam sobie, że można je łatwo wyprzedać. Czy kupno tych biletów na miejscu jest realistyczne, czy mam się spodziewać, że się sprzedadzą?

• Hongkong - Tianjin przez twardy sen z HK - Pekin . Rozważam zakup tych biletów również online z tego samego powodu. Wyobrażam sobie Pekin - Tianjin jest łatwy i można go załatwić, kiedy po raz drugi przyjedziemy do Pekinu. To samo pytanie, co połączenie Szanghaj - HK

Aktualizacja

Dla przyszłych podróżników kupiliśmy wszystkie nasze bilety po przyjeździe do Chin. Rezerwacja ich online lub za pośrednictwem agencji / hotelu jest dobrym pomysłem, jeśli chcesz uniknąć kłopotów z uzyskaniem ich na stacji. Mieliśmy szczęście na stacji, ponieważ nasz sprzedawca mówił kilka słów po angielsku. Jeśli chcesz je zdobyć na stacji, wydrukuj formularz dostarczony przez Seat61 w rozdziale „Jak kupić bilety na stacji” .

Pociągi sypialne mogą się wyprzedać i dostaliśmy tylko miejsce (zamiast łóżka) dla naszego połączenia Pekin-Szanghaj, podczas gdy połączenie HK-Pekin wciąż miało wiele pustych łóżek. Zarezerwuj z jak największym wyprzedzeniem, jeśli chcesz mieć pewność, że dostaniesz łóżko. Pociskowe połączenie Pekin-Tianjin było łatwe, dostaliśmy je pół godziny przed wejściem do pociągu, chociaż pociąg był dość pełny. Są też wolniejsze pociągi, które jeżdżą całą noc.

Ogólnie:

• dostać się na stację kolejową pół godziny wcześniej w celu uzyskania połączenia
  • jeśli potrzebujesz biletów, dodaj co najmniej kolejne pół godziny, ponieważ zawsze jest mnóstwo osób stojących w kolejce przy kasach i będziesz musiał pokazać swój paszport przy zakupie biletów
  • przyjedź tam godzinę wcześniej na każde połączenie opuszczające Chiny kontynentalne, ponieważ będziesz musiał przejść kontrolę celną i paszportową - zamykają się one na 20-30 minut przed odjazdem pociągu, więc możesz przegapić pociąg, nawet jeśli dotrzesz tam 20 minut wcześniej!

Witamy w Travel SE Chris. Twoje pytania są nieco ogólne i najczęściej pytają o opinie, a nie odpowiedzi. Zastanów się nad zawężeniem go lub zadaniem konkretnych pytań
Kos

Dzięki @ Blackbird57. Zredagowałem swój post, zadałem bardziej szczegółowe pytania i zaznaczyłem je w tekście.
Christof

Kiedy ubiegasz się o wizę chińską, nie musisz podawać zakwaterowania na całą podróż. Za każdym razem, gdy jadę do Chin, muszę podawać szczegółowe informacje na temat miejsca pobytu i czasu pobytu w aplikacji Visa. Zarezerwowanie zakwaterowania z wyprzedzeniem sprawia, że ​​jest to o wiele łatwiejsze. Możesz zarezerwować tanie zakwaterowanie, a następnie anulować je po zatwierdzeniu wizy, ale o co chodzi. Jeśli rezerwujesz zakwaterowanie, równie dobrze możesz zarezerwować miejsce, w którym chcesz się zatrzymać.
zeocrash

Nie rozumiem, dlaczego moje pytanie jest nie na temat. Moim zdaniem nie spełnia kryteriów debaty WANTA. Mam konkretne pytania i oznaczyłem je jako takie.
Christof

Zgadzam się, że pytanie jest sformułowane jasno, a pytania są wystarczająco szczegółowe. Jednak jednym potencjalnym problemem jest to, że w jednym pytaniu jest kilka pytań. Zwłaszcza pytanie o wyprzedane hostele to pytanie inne niż pytanie dotyczące pociągów. Proponuję więc, abyście otworzyli nowe pytanie, aby je rozdzielić. Należy zauważyć, że „zbyt szerokim” powodem zamknięcia tej sprawy jest prawdopodobnie: „zbyt wiele pytań w jednym pytaniu” zamiast „pytanie niewystarczająco szczegółowe”.
drat

Odpowiedzi:

Z mojego doświadczenia podróżowania po Chinach. Zwykle idę do lokalnej agencji, żeby kupić bilety na pociąg, a oni wszystko dla ciebie załatwią. Kupiłem wcześniej bilety z Pekinu do Szanghaju, więc mogę mówić z własnego doświadczenia. Mam bilety przed podróżą 2-3 dni, ponieważ mówię trochę po chińsku i przyłapuję się na tym, że próbuję wyjaśnić, czego chcę na dworcu kolejowym, co może nie być wrażeniem, którego pragniesz. Powiedziałbym, że to realistyczne, ale polecam.

Dla Pekinu -> Tianjin. Powiedziałbym, że możesz po prostu iść na stację i kupić bilet. Mają wiele pociągów z Pekinu do Tianjin. Jednak prawdopodobnie będzie wyprzedany w godzinach szczytu, ponieważ ludzie podróżują do pracy lub z powrotem do domu, ale zawsze możesz stać tak, jak większość ludzi, lub siedzieć na podłodze, jeśli nie masz nic przeciwko.

Dzięki. Zarezerwowaliśmy wszystkie nasze pociągi, kiedy dotarliśmy do Chin. Połączenia Szanghaj-HK i HK-Pekin, które zrobiliśmy na dworcu kolejowym, nie były dużym problemem, ale mieliśmy szczęście, że sprzedawca mówił kilka słów po angielsku.
Christof

Dużo podróżuję po Chinach i radzę, abyś kupił bilety online z wyprzedzeniem, o ile to możliwe. Biorąc pod uwagę, że podróżujesz w okolicach lipca, lepiej będzie, jeśli kupisz bilety, o których wspomniałeś wcześniej. Należy pamiętać, że teraz większość szkół kończy drugi semestr. Właśnie wtedy wielu studentów podróżuje, dlatego możesz mieć problem ze znalezieniem biletów. Na trasie takiej jak Pekin -> Tianjin jest wiele pociągów, więc jedyną rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę, jest czas podróży. Jak wspomniano @toy, w godzinach szczytu można przegapić miejsce.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.