Jaki jest najłatwiejszy transport dla cudzoziemca w Rumunii?

Kolejne pytanie, które mnie zainteresowało, brzmiało: Jaki jest najłatwiejszy transport dla cudzoziemca w Rumunii? W pewnym momencie planuję odwiedzić, ale wciąż jestem stosunkowo nieświadomy, jak się poruszać. Szczególnie interesują mnie obszary wiejskie i góry (trudność przejścia, o której również nie wiem).

Odpowiedzi:

• Samochody są zdecydowanie najpopularniejszym sposobem poruszania się, więc wynajęcie samochodu byłoby pierwszym wyborem, jeśli szukasz komfortu i elastyczności. Po prostu przygotuj się na bardzo długi czas jazdy. Drogi nie są złe, ale zwykle są to 2 pasy (co oznacza, że ​​możesz utknąć za ciężarówkami lub innymi wolnymi pojazdami) i przechodzić przez wioski (gdzie ograniczenie prędkości wynosi 50 km / h). Powiedziałbym, że średnia prędkość wynosi <50 km / h na rumuńskich drogach, chyba że jeździsz naprawdę mocno. Po prostu zdobądź atlas drogowy (lub poproś o GPS przy wynajmie samochodu) i przyjdź z dużą cierpliwością.
  • Autostopjest bardzo popularny. Może być trochę trudny, jeśli nie mówisz w tym języku, ale jeśli wiesz, dokąd zmierzasz, możesz po prostu powiedzieć nazwę tego miejsca (lub nawet zapisać go na kartce papieru i pomachać nim przed przejeżdżające samochody, więc nie muszą się zatrzymywać i pytać). Pamiętaj, że zazwyczaj oczekuje się, że zapłacisz za autostop. Myślę, że ludzie zwykle po prostu „wiedzą”, ile powinni zapłacić, ponieważ robią to często. Możesz po prostu zapytać, ile to kosztuje - lub po prostu spróbować rozdać losową kwotę - 5 lub 10 lei - prawdopodobnie więcej na duże odległości - i zobaczyć, jak to idzie. Może się uda (mogą być w porządku lub poprosić o trochę więcej - w tym celu przechowuj małe notatki w osobnej kieszeni, aby nie wyglądać na obcokrajowca pełnego pieniędzy i łatwego do zerwania podczas przeglądania swojej 500s). Oczywiście,
  • Istnieje wiele autobusów - ale ciężko je znaleźć, ponieważ są obsługiwane przez prywatne firmy - nie zawsze jest dobry sposób, aby poszukać autobusu lub dowiedzieć się, skąd odjeżdża. Ludzie często dzwonią bezpośrednio do firm autobusowych z zapytaniem. http://www.autogari.ro/ wydaje się znajdować sporo autobusów, ale nigdy z niego nie korzystałem.
  • Pociągi są fajne, wygodne i mają dobre pokrycie (nawet wiele małych miasteczek i wiosek ma stacje kolejowe), ale są bardzo wolne i niewygodne (czasowo). Mówi się, że średnia prędkość wszystkich rumuńskich pociągów wynosi obecnie ~ 40 km / h (z ~ 90 km / h pod koniec lat 80.) ze względu na zaawansowany stan zniszczenia torów. Oczywiście - rzeczywista średnia może być mniejsza niż ta, jeśli musisz wykonać przelew (co jest dość powszechne). Użyj http://infofer.ro, aby wyszukać pociągi. Słyszałem, że możesz kupić bilety online, ale nigdy tego nie zrobiłem. Alternatywnie możesz udać się na dworzec kolejowy lub do „agenție de voiaj”, aby kupić bilety.
  • Jazda na rowerze jest prawdopodobnie niewiele wolniejsza niż pociąg. :) Możesz wypożyczyć rowery w większych miastach lub możesz przywieźć własne. Mimo że wąskie drogi mają zazwyczaj niewielki „pas awaryjny”, którym można jeździć na rowerze. Oto post o rowerze w Rumunii: http://www.productive.ro/blog/get-on-your-bike-and-see-romania.html

W dowolny sposób - bądź przygotowany z dużą ilością czasu i cierpliwości. Poruszanie się po Rumunii jest całkowicie nieefektywne, ale jednocześnie przyjemne i satysfakcjonujące. Pamiętaj, że wolniejsze nie jest gorsze podczas podróży. ;)

AKTUALIZACJA: Nieco powiązana i zabawna historia. Dzisiaj starałem się odbyć podróż pociągiem do Rumunii (nie mieszkam tu od 4 lat - więc jestem tu również prawie obcy, chociaż dorastałem i umiem mówić w tym języku). Nieważne, że 200-kilometrowa podróż miała trwać 4h20min i obejmować 1 transfer zgodnie z harmonogramem. 15 minut i 6 km po odjeździe pociągu zatrzymuje się bez powodu. Personel próbuje uruchomić pociąg na dłużej niż 1 godzinę. Wygląda na to, że jeden z samochodów nagle się zatrzymał i nie mogli go już uruchomić. Proszą wszystkich w tym samochodzie (ja też tam byłem), aby przenieśli się do innego samochodu, aby mogli po prostu wyjść bez tego samochodu (mówią, że wyjdziemy za ~ 20 minut - co oznaczałoby spóźnienie co najmniej 1h30min). Zdaję sobie sprawę, że nie mam szansy na złapanie połączenia, więc wysiadam, weź taksówkę (wciąż byłem w mieście - tylko 6 km od dworca kolejowego!) z powrotem na dworzec i poproś o zwrot pieniędzy. 2h później wracam do miejsca, od którego zacząłem. Podróż była kompletną porażką - ale dobrze się bawiłem i nie żałuję. :)

Ciekawa historia :)
Ankur Banerjee

Nie można powiedzieć, że samochody są najpopularniejszym sposobem poruszania się. Wiele osób wciąż nie stać na samochód. Na każdą podróż na duże odległości pociągiwłaściwą drogą. Przepraszam, że ostatnio miałeś złe doświadczenia, ale pociągi są w rzeczywistości dość niezawodne i znacznie wygodniejsze niż autobusy (pociągi dalekobieżne jeździłem ponad 100 razy).
Szabolcs

Byłem tam w 2009 roku. Gorąco polecam, a pociągi są bardzo łatwe w obsłudze i całkiem wygodne. Nawet kiedy mieliśmy nocny pociąg na krzesłach, mają oni wózek „backpacker” tylko dla obcokrajowców, a jeśli jest miejsce, przydzielają ci puste miejsce obok ciebie przez cały czas, abyś mógł się rozciągnąć i spróbować spać.

Powiedziano mi również, że zaczepianie jest całkowicie w porządku i dość powszechne, chociaż sam tego nie próbowałem. Wolałbym nie jechać niektórymi z tych dróg, mogą być całkiem ... interesujące.

Polecaj Braszów jako bazę w Siedmiogrodzie - niedaleko zamku Drakuli!

Czy segregują obcokrajowców?
gerrit

@gerrit to nie jedyne miejsce, w którym je widziałem. Zrobił to również pociąg z Irkucka do Ułan Bator.
Mark Mayo

Byliśmy w Rumunii w 2003 r. I przez większość czasu korzystaliśmy z transportu publicznego - bardzo rozsądne, nie pamiętam, aby miał z tym jakieś problemy. Zarówno pociągi, jak i minibusy były w porządku. Autostop jest dość popularny, ale uważaj, że musisz za to zapłacić! (podobna opłata jak za autobus). Jeśli nie mogliśmy znaleźć żadnej formy transportu, rozmawialiśmy z przypadkowymi ludźmi z samochodami i znaleźliśmy młodych ludzi, którzy prowadzili nas tam, gdzie chcieliśmy (oczywiście za opłatą).

Przepraszam, nie mam doświadczenia w wynajmie samochodu.

Najbardziej wygodny i popularny sposób to pociąg. Do większości miast / wsi kursują pociągi. Stacja kolejowa w Bukareszcie nazywa się „Gara de Nord”

Możesz szybko jechać z Bukaresztu do górskich miast, takich jak Braszów, Synaj, Predeal (wszystkie w tej samej strefie) lub dalej do Sybinu. Myślę, że możesz wynająć przewodników na wycieczki górskie. Młodzi Rumuni wędrują pieszo (z plecakami) i biwakują.

Niektóre miasta mogą być połączone autobusami. Istnieją również samochody dostawcze (zwane maxitaxi), które są szybkie.

Taksówki w miastach są łatwe i wygodne, choć prawdopodobnie nie będą naliczać więcej, jeśli nie mówisz po rumuńsku. Upewnij się, że resetują swój licznik, kiedy wejdziesz (i że miernik jest nawet włączony!).

Jadąc między miastami, polecam pociąg. Kiedyś pojechałem pociągiem z Timisoary do Bukaresztu (nocna wycieczka). Trzy bilety w jedną stronę (dla trzech osób dorosłych) w wagonie sypialnym miały łączną cenę około 50 USD, a bilety można kupić online w Căile Ferate Române - oficjalnej nazwie rumuńskiego przewoźnika kolejowego.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.