Samo-jazda vs. safari z przewodnikiem w Afryce Południowej

Badam safari dla Afryki Południowej przez Namibię, Botswanę i Afrykę Południową, prawdopodobnie zatrzymując się w Wodospadach Wiktorii.

Patrzymy zarówno na wycieczki z przewodnikiem, jak i na samodzielną jazdę przez około 20-24 dni.

• Podoba nam się pomysł dysponowania kompetentnymi przewodnikami po informacjach i znajdowaniu gier, ale także interesuje nas nasza przygoda.
  • Wycieczka z przewodnikiem wydaje się bezpieczniejsza, ale fajnie jest utknąć w piasku w szczerym polu ...
  • Jesteśmy świadomi budżetu, a nasze badania wydają się sugerować, że oba kosztują mniej więcej tyle samo

Czy ktoś zrobił safari z własnym samochodem? Czy poleciłbyś to, czy też znajomość lokalnego przewodnika jest czymś, czego nie powinniśmy przegapić?

Oprócz mojej odpowiedzi cena safari z własnym napędem jest mniej więcej taka sama, jak budżetowego safari. Jeśli masz 4 osoby i znalazłeś tanią agencję wynajmu samochodów, będzie to tańsze niż tanie safari.
Ivan

Odpowiedzi:

Mogę pokazać ci moje doświadczenie w safari z przewodnikiem i samodzielnym prowadzeniu samochodu. To moje doświadczenie i może się różnić w zależności od parków, pogody i innych warunków. Moje doświadczenie ogranicza się do Ugandy, Kenii i Tanzanii, które znajdują się po wschodniej stronie Afryki, oraz Senegalu, który znajduje się na północy; i nie ma zbyt wielu parków gier. Mam na myśli podróż do Namibii-Botswany; według moich badań (pytając ludzi, którzy zrobili safari we wschodniej Afryce i Południowej Afryce), wszystkie parki afrykańskie są podobne, z wyjątkiem kenijskich (które są bardzo zatłoczone).

Ok, po tej preambule, oto moje doświadczenie:

Kupując wycieczkę z przewodnikiem, masz 3 opcje:

1. Kup ekskluzywny pakiet safari w dużym samochodzie 4x4 (bardzo droga opcja)
  2. Kup „normalny” pakiet safari (może być w samochodzie 4x4 lub w furgonetce safari)
  3. Kup budżetowy pakiet safari (dzielenie się furgonetką z większą liczbą osób)

W tych filmach możesz zobaczyć, jak wygląda „safari van” wewnątrz i na zewnątrz (przepraszam, film jest w języku hiszpańskim). Jak możesz sobie wyobrazić, nie jest to najwygodniejsza opcja.

wprowadź opis zdjęcia tutaj

Jeśli myślisz o „ekskluzywnym safari”, myślę, że jest to świetna opcja, ale jeśli nie chcesz marnować dużo pieniędzy lub jeśli chcesz poczuć (częściową) przygodę z jazdy w otoczeniu gry , Polecam wynająć mały 4x4. To lepsze niż pakiet safari. Dlaczego?

1. Kierowcy muszą odpoczywać, ty nie. Jak wiecie, kierowcy są pracownikami i mają harmonogram. Pracują, nie relaksują się. Poza tym poszli setki razy do parku, widzieli tysiące słoni i nie są tak podekscytowani jak ty, gdy widzą lamparta. Oznacza to, że prawdopodobnie nie wykorzystają w pełni dnia, tak jak Ty.
  2. Kierowcy mają tendencję do ochrony samochodu. W Afryce samochód jest luksusem, a jego naprawa jest bardzo droga, więc kierowcy rzadko próbują robić rzeczy, takie jak przekraczanie rzeki lub wspinanie się na wzgórze. Jeśli kierowca jest właścicielem furgonetki, zwiększa się prawdopodobieństwo uniknięcia trudnego terenu.
  3. Kierowcy mają tendencję do oszczędzania paliwa. Teoretycznie w parkach obowiązuje ograniczenie prędkości wynoszące około 30–40 kilometrów na godzinę. Zatrudnieni kierowcy zwykle nie przekraczają prędkości około 20 km / h; kierowcy zwykle jadą z prędkością 50 km / h. Wynika to z tego, że płacisz z góry, więc będą starali się, abyś zobaczył wszystkie zwierzęta, ale w ograniczonej części parków. Jeśli zapłacisz dodatkową opłatę, kierowca nie będzie miał problemu z zabraniem Cię tam, gdzie chcesz.
  4. Jazda jest przyjemnością! A jazda po Afryce to podwójna frajda! I nie martw się, że zostaniesz osierocony; jesteś w obszarze turystycznym. Wcześniej czy później ktoś przyjdzie Ci z pomocą. Zawsze mogliśmy korzystać z naszych telefonów komórkowych, i tak naprawdę mieliśmy trudności z pozostaniem samemu przez ponad 30 minut.

Jeśli umiesz czytać po hiszpańsku, wskazuję na kilka interesujących artykułów na moim blogu (takich jak ten i ten ).

Powszechną krytyką przeciwko samemu prowadzeniu pojazdu jest to, że przewodnicy kierowcy wiedzą, gdzie są zwierzęta. To nie jest moje doświadczenie. Zwierzęta mogą się swobodnie poruszać, a jedyną zaletą dla kierowcy jest ich wiedza na temat obszarów, w których znajdują się zwierzęta „normalnie”. Na przykład nigdy nie spodziewasz się, że znajdziesz lamparta pośrodku sawanny, a raczej na drzewie. Wierz mi, możesz zdobyć tę wiedzę w niecały tydzień: zwierzęta są spektakularne, ale przewidywalne. Powszechnie stosowaną zasadą (którą kierują się kierowcy) jest podróżowanie w dowolne miejsce, w którym zatrzymuje się wiele samochodów. Możesz także zapytać innych kierowców (samokierujących lub nie) o to, co znaleźli. Znalezienie zwierząt nie jest takie trudne, z wyjątkiem niektórych rzadkich zwierząt (nosorożców) lub tych o nietypowych zachowaniach (lwy wspinające się na drzewa).

To powiedziawszy, fakt, że przewodnik zna to miejsce, oznacza, że ​​może on cię łatwiej zabrać tam, gdzie „akcja” jest łatwiejsza, gdy sam możesz jeździć godzinami, a nawet dniami i zobaczyć prawie nic. Co więcej, jeśli masz kłopoty, bardziej prawdopodobne jest, że zawodowy kierowca krzaków będzie w stanie wrócić do domu w jednym kawałku niż ktoś, kto jest bardziej przyzwyczajony do dojazdu do biura na 6-pasmowej autostradzie.
jwenting

@jwenting: Zaktualizowałem swoją odpowiedź (ostatni akapit), aby przedstawić moją wizję twojego pytania. Naprawdę to nie jest to samo safari, co pójście do biura. Zakładam, że ludzie, którzy chcą prowadzić w Afryce, mają doświadczenie w terenie i wiedzą, jak radzić sobie w nietypowych sytuacjach (naprawiać przebicia, korzystać z GPS w terenie, czytać mapy, itp).
Ivan

Nasza trzyosobowa rodzina odbyła trzytygodniową podróż do Botswany, latając do iz Johannesburga. Nasza podróż była hybrydą samodzielnego safari i niedrogiego pakietu safari.

Wynajęliśmy normalny samochód drogowy w Johannesburgu, pojechaliśmy do Gaborone i odwiedziliśmy przyjaciela, a następnie pojechaliśmy z przyjacielem do Kasane na północnym wschodzie. Zatrzymaliśmy się w różnych miejscach i wybraliśmy się na grupowe wyprawy safari w ciągu dnia, np. Makgadikgadi Pans i Victoria Falls. Nasz przyjaciel zabrał samochód z powrotem do Gabs i zwrócił go. Dołączyliśmy do niedrogiego safari przez Park Narodowy Chobe i Delta Okawango, kończąc na Maun. Spędziliśmy kilka dni w Maun, a następnie polecieliśmy do Johannesburga.

Dlaczego podczas części podróży lubiłem samodzielnie jeździć samochodem:

• samochód drogowy jest tańszy do wynajęcia i do tankowania niż samochód 4x4
  • elastyczność odwiedzania naszego przyjaciela w Gabs i wyboru miejsc, które widzieliśmy
  • przyjemna jazda z naszym przyjacielem

Dlaczego polubiłem budżetowe safari dla parków narodowych

• nie musisz się martwić o znalezienie sprzętu kempingowego i kuchennego; zostało uwzględnione
  • nasz przewodnik i kucharz wykonali całą pracę związaną z rozbijaniem obozu i gotowaniem, a chłopiec ciężko pracował!
  • nasz przewodnik wiedział nie tylko, gdzie się udać i jak czytać „krzaczastą gazetę” (uwielbiam to zdanie!), ale także jakie codzienne tempo ustawić. Na przykład rejsy dzikich zwierząt o świcie i zmierzchu
  • firma safari zadbała o uzyskanie pozwoleń na wizytę w parku, które najwyraźniej się wyprzedają
  • połączenia z wycieczkami bocznymi, takimi jak przejażdżki łodzią
  • niektóre tory krzaków miały warunki, do których nie byłem przyzwyczajony, jak np. woda o głębokości 1,5 metra lub piasek tak miękkie, że utknęliśmy. Cieszyłem się, że mam doświadczenie w obsłudze tego sterownika
  • inni podróżni w naszej grupie (2 inne osoby, łączna wielkość grupy 5) dali nam nowych ludzi do rozmowy, bez zakopywania nas w dużej grupie

W tym, podobnie jak w wielu innych decyzjach dotyczących podróży, odpowiedź na pytanie „zrób A lub zrób B” brzmi „zrób kombinację A i B, zgodnie z twoją sytuacją i preferencjami”.

Masz więc 20-24 dni do wydania i jesteś (potencjalnie) gotowy na samodzielny przejazd. W tym sugerowałbym następującą strategię. Opiera się na moim doświadczeniu i jestem z tego bardzo zadowolony.

Zacznij od wybrania miejsc, które chcesz odwiedzić, i skonfiguruj trasę. Wzdłuż tego planu sam będziesz jeździł samochodem. Odwiedzając parki i rezerwaty gier na trasie, możesz polegać na usługach przewodnika. Jeśli chodzi o prywatne rezerwacje gier, będziesz potrzebować usług przewodnika. Nie będziesz mógł samodzielnie spacerować. W większych parkach, takich jak np. Etosha, Kruger, Hluhluwe-Umfolozi, ... masz wybór. Możesz zrobić jedną lub drugą wycieczkę z przewodnikiem i wycieczki we własnym zakresie. Jeśli masz dobrego przewodnika, dowiesz się wiele o zwierzętach i naturze. Co więcej, z przewodnikiem masz opcje, które nie są dostępne w inny sposób, takie jak nocne przejażdżki lub spacer po buszu.

Pamiętaj, że dzikie zwierzęta nie pojawią się tylko dlatego, że tam jesteś ;-) Obecność przewodnika nie zmienia tego faktu. Przewodnik zna miejsca, w których niektóre zwierzęta mogą się pojawić, i może przeczytać „gazetę z krzaków”. Ale nigdy nie ma gwarancji. Widziałem niezwykłe rzeczy na własnych napędach, ale miałem raczej rozczarowujące wycieczki z przewodnikiem i na odwrót ...

Nasz kierowca i obserwator Masajów w Kenii z pewnością zauważył zwierzęta, zanim którykolwiek z turystów je zauważył. Myślę, że zupełnie byśmy stracili niektórych, gdybyśmy byli sami.

Jazda między parkami nie jest na ogół zbyt trudna, nawet jeśli niektóre drogi są okropne.

W związku z tym sugeruję, aby większość podróżować między parkami i zorganizować przejażdżki z przewodnikiem o świcie / zmierzchu raz w parkach. Zawsze możesz samodzielnie wykonać kilka gier, aby zaoszczędzić pieniądze lub zobaczyć różnicę.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.