Czy ktoś może polecić dobrą wycieczkę trekkingową na Machu Picchu?

Planuję udać się do Peru, aby odwiedzić Machu Picchu w przyszłym roku. Słyszałem, że istnieją niesamowite i piękne „dalekie” wędrówki, które zabierają cię do Machu Picchu w długą drogę przez Andy, jako alternatywę dla bezpośredniego i zatłoczonego szlaku turystycznego. To wielodniowa wędrówka, w trakcie której musisz spać w namiotach.

Czy ktoś odbył taką wędrówkę, a jeśli tak, to ile to czasu, ile to kosztowało (w przybliżeniu), a jeśli znasz firmę / stronę internetową, która również pomogłaby w moich badaniach i planowaniu podróży!

Odpowiedzi:

Nie rezerwuj, zanim tam dotrzesz. Ceny podane przez silent1mezzo są zadziwiająco drogie w porównaniu z cenami, które można uzyskać, gdy jesteś już w Peru. Większość wycieczek 5-dniowych powinna trwać za mniej niż 200 USD.

Pierwszym krokiem jest dotarcie do Cusco. Możesz tam lecieć (lądowanie jest dość spektakularne) lub możesz dostać tani autobus z niemal dowolnego miejsca w kraju. Niektóre osoby mają problemy z wysokością w Cusco, więc dobrym pomysłem jest zaplanowanie kilku dni na aklimatyzację i zwiedzanie. Pomoże w tym kilka krótkich spacerów do ruin w pobliżu miasta.

Prawdopodobnie są setki touroperatorów w Cusco ( tutaj jest lista 66 , którzy są obecni online, jest ich więcej bez jednego), którzy prowadzą wycieczki piesze do Machu Picchu. Zapytaj w okolicy lub w hotelu / hostelu o rekomendacje firm turystycznych, które mogą ulec zmianie.

Jeśli chcesz zrobić Inca Trail, to jest zalecane, aby dokonać rezerwacji z dużym wyprzedzeniem (miesiące), ponieważ jest to tak popularne. Ze względu na popularność jest również bardzo dobrze sprzedawany i najwyraźniej niezbyt uroczy lub przyjemny jako wędrówka (nie zrobiłem tego, więc to tylko wiadomość). Zasadniczo przygotowałbym się na to, że turyści będą zachwycać się tobą.

Istnieje wiele alternatywnych szlaków turystycznych na szlak Inków, które również kończą się w Machu Picchu. Wszystkie te można zarezerwować i wyjechać z Cusco z mniej niż tygodniowym wyprzedzeniem.

• Salkantay : 5 dni / 4 noce, wznosi się wysoko w góry (4600 m) i mija nieosłoniętą ośnieżoną górę Salkantay. Niektóre strome odcinki. Bardzo spektakularne.

• Choquequirao : dłuższa wędrówka (9 dni), która obejmuje kulturowe zanurzenie oraz spektakularną scenerię. Obejmuje 2 dni trekkingu z powrotem z Choquequirao tą samą ścieżką, więc jest kilka powtórzeń.

• Cordillera Huayhuash (odchodzi z Huaraz): stosunkowo cicha trasa oferująca samotność i krajobrazy, prowadzi jedną z dwóch tras w pobliżu gór Cordillera Blanca.

• Lares : 4 dni / 3 noce, trwa w stylu keczuańskim. Słynie z napotykanych po drodze wiosek tekstylnych. Krzyżuje dwa szczyty i zbiera gorące źródła i jeziora.

• Jungle Treks : Większość z nich wymaga krótkiego spaceru, niektórych zjazdowych kolarstwa górskiego i autobusu do Machu Picchu. Niezalecane, jeśli lubisz wędrówki.

• Wycieczka „zrób to sam” : dostań się do Aguas Calientes pociągiem i jedź dalej do Machu Picchu autobusem lub pieszo pięciokilometrowym szlakiem. Jeśli dotrzesz tam o świcie, gdy się otworzy, twoje widoki nie zostaną zepsute przez tłumy turystów, które przybędą później w ciągu dnia.

Powinienem wspomnieć, że większość tych wędrówek będzie w pełni obejmowała namiot i matę, jedzenie i przewodnik. Niektóre zapewniają muła do noszenia ekwipunku przez cały czas lub w połowie drogi. Znalazłem to wbrew duchowi wędrówek i postanowiłem nosić własną paczkę.

Inne wskazówki:

• Możesz zaprzyjaźnić się ze swoimi przewodnikami, oferując, że niosą ze sobą część żywności, którą niosą dla grupy (prawdopodobnie odmówią, ale gest jest doceniany)
  • Zadawaj pytania swojemu przewodnikowi - okazało się, że nie byli zbyt rozmowni na temat historii lub scenerii, ale po wyświetleniu monitu mieli sporo wiedzy do podzielenia się
  • Zawsze chodź po wysokiej stronie mułów, aby nie spaść z góry
  • W nocy na tych wysokościach robi się bardzo zimno, weź ze sobą dobry śpiwór
  • Słońce może być bardzo intensywne w ciągu dnia na wysokości, przynieś krem ​​przeciwsłoneczny.

Osobiście uważam, że szlak Inków jest do zaakceptowania. Miałem kolegę, który sam zorganizował własną wędrówkę bez przewodnika (co jest nielegalne) i również się udało. Czego się nauczyłem, pokaż się Cusco i zarezerwuj tam jedno. Istnieje mnóstwo turystów chcących tworzyć grupy.
Beaker

Czy mogę być w 100% pewien, że nie trzeba rezerwować szlaku Salcantay z wyprzedzeniem na kwiecień?
aneuryzm

Gap Adventures ma mnóstwo wycieczek Machu Picchu (80 w poszukiwaniu), które krążą i wędrują przez Machu Picchu. Nie są zbyt drogie (21 dni to tylko 2800 USD). Luki zawsze mają bardzo doświadczone przewodniki.

Wycieczki Contiki mają również kilka wycieczek po Machu Picchu . Nie byłem na żadnej z ich podróży, więc nie mogę za nich ręczyć. Contiki wygląda trochę drożej.

Gap ma kilka dobrych przewodników, poznałem kilka. Nadal powiedziałbym książkę w Cusco. Przewodniki nie są wyłączne dla firmy, one (i tragarze) przemieszczają się między firmami, gdy są potrzebne. Rozumiem, że zachęca to rząd, ponieważ rozprowadza pieniądze po mieście, a nie tylko kilku przewodników zarabia pieniądze. Na marginesie, aby być przewodnikiem w Peru, musisz mieć tytuł licencjata, aby być przewodnikiem ... więc większość z nich jest dość kompetentna.
Beaker

Pod koniec lutego trekkowałem część Lares przez 3 dni i 2 noce. Podczas tej wycieczki przekroczyliśmy 2 przełęcze o wysokości około 4000 metrów.

Plan podróży:

Dzień 1: Opuść Ollantaytambo o 7 rano vanem, a my dotrzemy do celu około 10 rano. Wspinasz się również na pierwsze przejście przed końcem dnia.

Dzień 2: Obudź się wcześnie o 5 rano i opuść obóz o 7 rano, aby otrzymać 2. przepustkę. O 16.00 zeszliśmy z gór w znacznie cieplejsze miejsce.

Dzień 3: Furgonetka zabrała nas z obozu przed 10 rano i udaliśmy się na dworzec kolejowy, aby złapać następny pociąg do Aguas Caliente, który jest najbliższym miastem Machu Picchu.

Przed dotarciem do Ollantaytambo zostawiłem większość bagażu w Cuzco. Ponieważ do przewozu naszych rzeczy były muły i konie, byliśmy ograniczeni do około 5 kg na osobę. Sama wędrówka była przyjemna ze zwykłym plecakiem.

Przed wyruszeniem w podróż polecę, abyś spędził kilka dni w Cuzco lub innym rejonie położonym na większej wysokości w Peru. Niektórzy wędrowcy, którzy zaczynają wędrówki w ciągu 1 lub 2 dni od lądowania w Limie, cierpią na chorobę wysokościową podczas wędrówki, co wcale nie jest przyjemne. Miałem już chorobę wysokościową kilka dni przed wędrówką w Puno i byłem gotowy do wędrówki, zanim dotarłem do Cuzco.

Idealne: D Dziękuję za szczegółowy podział i wskazówkę dotyczącą choroby wysokościowej. Coś, czego wcześniej nie rozważałem.
justinl

Martwiłbym się o organizatora wycieczek, który pobierał tylko 200 $ za Inca Trail. Niektórzy tani operatorzy płacą za tragarzy. Ponieważ to oni wykonują całą ciężką pracę, warto podjąć wysiłek, aby znaleźć operatora, który dobrze traktuje tragarzy. Pojechaliśmy z SAS Travel w grudniu 2010 roku. Było to znacznie poza sezonem, więc trochę padało, ale dodatkową zaletą było to, że na szlaku nie było wielu ludzi. Nasza grupa około 15 turystów (plus jeszcze kilkanaście + tragarzy i przewodników) oraz jedna inna grupa o podobnej wielkości były naprawdę wszystkim, co widzieliśmy przez cały czas. Nasz przewodnik był całkiem dobry. Okazuje się, że był studentem archeologii, więc miał dobre informacje o Incanach.

Miałeś tuzin tragarzy i przewodników i myślisz, że wszyscy zostali dobrze opłaceni? Postarałem się dać napiwek przewodnikowi i tragarzowi, których mieliśmy na naszej wędrówce. Jest to najwyraźniej zwyczajowe, ponieważ organizatorzy wycieczek zazwyczaj nie otrzymują zbyt wiele.
John Lyon

Oczywiście daliśmy napiwek przewodnikowi, przewodnikowi asystentowi i tragarzom. Myślałem, że to oczywiste.
Sean

Istnieje wiele alternatyw, aby zdobyć Machu Picchu. Począwszy od klasycznego szlaku Inków 4 dni, krótki szlak Inków 2 dni na tych dwóch trasach znajduje się kilka stanowisk archeologicznych na trasie i piękny krajobraz. Z drugiej strony alternatywne trasy, na których nie ma wykopalisk archeologicznych, mają jednak piękne widoki na dolinę, zaśnieżone góry. Alternatywne trasy to: - Salkantay Trek 5 dni - Lares Trek 4 dni - Choquequirao Trek 8 dni

Powodzenia!

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.