Czy istnieją sposoby na obniżenie kosztów transportu lądowego na duże odległości we Francji, jeśli nie planujemy z wyprzedzeniem?

Dziesięć lat temu po raz pierwszy podróżowałem po Europie, aw niektórych krajach byłem bardzo sfrustrowany wysokimi kosztami pociągów i brakiem alternatyw dla nich.

Pamiętam, że byłem w Cannes z przyjacielem, który miał mnóstwo pieniędzy. Spuściłem już większość swojego dziedzictwa, mimo że starałem się utrzymać koszty na możliwie najniższym poziomie.

Chcieliśmy zrobić coś niejasnego jak Cannes - Awinion - Lyon - Dijon - Paryż (nie pamiętam już więcej).

Wydawało się jednak, że w tamtych czasach każdy skok na TGV wynosił około 50 euro, podczas gdy moglibyśmy jechać prosto do Paryża za około 100 euro.

Co więcej, w przeciwieństwie do Niemiec, do których przywykłem już podróżować, wydawało się, że nie ma tańszych opcji dla wolniejszych pociągów. Zawsze wybrałem najwolniejszy pociąg, ponieważ nigdy się nie spieszyłem i cieszyłem się krajobrazem. Ale we Francji nie było takiej opcji.

W innych krajach wiedziałem, jak podróżować, np. W Australii, Kanadzie lub Meksyku, a także jechałem autobusem dalekobieżnym. Ale jak wynika z innego pytania, wydaje się, że we Francji nie ma autobusów dalekobieżnych .

Tak więc ta samotna opcja TGV spowodowała, że ​​cena była co najmniej dwa razy wyższa, a ja już przelałem trochę pieniędzy na pociągi z Monako do Nicei do Cannes.

Kłóciliśmy się i debatowaliśmy i zdecydowaliśmy, że warto hazardem pojechać pociągiem do Marsylii, gdzie spodziewaliśmy się, że będziemy mieli znacznie więcej opcji niż w Cannes. Ale kiedy tam dotarliśmy, okazało się, że jest większy i bardziej zajęty, ale z tymi samymi drogimi pojazdami TGV i wciąż nie ma innych tańszych wolniejszych opcji.

Zrezygnowaliśmy i po prostu pojechaliśmy do Paryża bardzo zrzędliwy. Do dziś zniechęcają mnie próby podróżowania po Francji z tego samego powodu.

Wystarczająco dużo lichych anegdot i ciągłe pytanie: czy robiliśmy to źle? Czy są sposoby, aby odwiedzić wszystkie te miejsca bez narażania budżetu na bilety TGV? Czy istnieje jakikolwiek inny sposób dalekobieżnych podróży lądowych we Francji? (Proszę nie latać, chcę jeździć po drogach lub ścieżkach przez wieś).

Aha, żeby to utrudnić, lubię podróżować bez planów. Nie mogę więc kupować karnetów ani rezerwować biletów na wiele miesięcy, a ja jestem za stary na specjalne oferty dla studentów.

Jedną z rzeczy, o których nie wspomniano, jest dzielenie się jazdą lub „covoiturage”. Może być opcją. Wierzę również, że zaczynają pojawiać się autobusy dalekobieżne.
Zrelaksowany

@Annoyed: Warto przesłać to jako odpowiedź. Nie wiedziałem o tym, kiedy dziesięć lat temu byłem we Francji, ale wiedziałem o niemieckim odpowiedniku. W rzeczywistości wydaje się, że wszyscy wiedzą o niemieckiej jeździe, więc powinniśmy mieć też coś na temat francuskiej jazdy.
hippietrail

W każdym razie jeśli chodzi o pociągi: nie, nie ma tanich opcji. Są po prostu Drogie i to wszystko. (Pewnie, możesz zaoszczędzić kilka €, kupując z wyprzedzeniem, kupując irytujące karty itp. - ale to wciąż „drogie”.) Pociągi we Francji są po prostu drogie . (Nie, nie ma „tanich powolnych pociągów” itp.) Więc całkowicie zapomnij o pociągach i spójrz na autobusy lub wspólne przejazdy?
Fattie

Kiedy mówię „pociągi są drogie” we Francji, na przykład mówisz, że jesteś rodziną w Dijon i z jakiegoś powodu musisz (niestety) jechać do Paryża. (Wszyscy Francuzi gardzą Paryżem bardziej niż gardzą czymkolwiek innym - a to coś mówi :)) Pamiętaj, że podróż samochodem jest tańszą opcją ekonomiczną . Podróż pociągiem to droga, luksusowa opcja, którą zaoszczędzimy. (Pamiętaj też, że transport publiczny jest głupi, ponieważ ponosisz niekończące się dodatkowe koszty (taksówka itp.) Na „każdym końcu” - być może mniej istotne w twoim przypadku.) Dolna linia we Francji pociągi są „drogie”.

Odpowiedzi:

Istnieje kilka możliwości.

• Eurolines obsługuje linie autobusowe między kilkoma francuskimi miastami

• Istnieją wolniejsze pociągi regionalne, tak zwane TER . W przypadku dłuższych podróży wymaga kilkukrotnej zmiany pociągów. Nie jestem jednak pewien, czy podczas tych długich podróży TER będzie znacznie tańszy niż pociągi dużych prędkości (TGV).

• Spójrz na iDTGV , to rodzaj taniego TGV. Są nieco tańsze niż zwykłe TGV.

• Bilety kolejowe są tańsze, jeśli zostaną zarezerwowane z wyprzedzeniem. Im wcześniej zarezerwujesz, tym większa szansa na znalezienie tańszych biletów.

• Jeśli jesteś elastyczny, unikaj podróżowania w godzinach szczytu (np. W piątek i niedzielę wieczorem, wcześnie rano w dni powszednie ...)

• Możesz także zajrzeć na przejazdy kolejowe . Może to być tańsze niż kupowanie biletów na każdą podróż osobno, ale nie ma na to gwarancji.

• W obrębie Francji kursują pociągi nocne. W przypadku dłuższych podróży może to być okazja do zaoszczędzenia pieniędzy. Rzeczywiście, podróżując nocnymi pociągami, nie musisz płacić za zakwaterowanie.

• Jeśli celem jest zminimalizowanie kosztów, możesz także spojrzeć na loty. Easyjet i Ryanair obsługują loty na terenie Francji.

Jestem zdecydowanie elastyczny w kwestii czasu i czasu trwania, ale latanie zabiera całą zabawę i jestem elastyczny, aby zarezerwować z wyprzedzeniem. Mógłbym konkretnie ograniczyć to pytanie do lądu, ponieważ tak naprawdę miałem na myśli. Świetna odpowiedź!
hippietrail

Nie ma problemu, lejohn! Czasami zapominam wspomnieć o zastrzeżeniu „bez latania” i wydaje się, że w podróży. 5 tagów często nie wystarcza.

Nocne pociągi mają również miejsca do siedzenia, które są tańsze. Cena, którą reklamują na stronie internetowej, to kuszetka.
crenate

Le John mówi większość odpowiedzi. Jak już powiedziałem w powiązanym pytaniu. Kluczem do taniego podróżowania po Europie jest planowanie wszystkich podróży z wyprzedzeniem i online. Jeśli musisz wrócić do liczników, jesteś skazany na dużo.

Jeśli, jak wskazałeś, nie chcesz planować. Dostępne opcje to jazda autostopem, jazda na rowerze lub chodzenie. Właśnie widziałem film dokumentalny na temat „ El camino de compostella ”. To było niesamowite, więc jeśli czas naprawdę nie stanowi problemu, polecam chodzić jedną z tras. Według dokumentu nigdy nie będziesz chodził sam.

W Holandii istnieje nazwa fundacji „ Vrienden van de fiets ” (przyjaciele roweru). Publikują coroczną listę adresów w formie papierowej, również we Francji, gdzie rowerzyści chętnie zostają.

W rzeczy samej. Udzielamy podobnych odpowiedzi na podobne pytania w tym samym czasie ...

Myślę, że to okropny pomysł dla Francji, utrudniają turystom podróżowanie. Na szczęście dla mnie zacząłem podróżować autostopem od tamtej podróży, na którą marudziłem, chociaż trudniej jest mi w bogatszych krajach rozwiniętych, których jeszcze nie próbowałem we Francji. +1 za samą sugestię chodzenia! Może mógłbym jeździć na rolkach, skoro nie jestem wielkim rowerzystą? (-:
hippietrail

Przepraszam za podobne pytania. Po ukończeniu jednego z francuskich autobusów zdałem sobie sprawę, że mogę uzyskać odpowiedzi na temat alternatyw dla autobusów i że też chcę to wiedzieć, ale zajęło mi to miejsce i tak długo zajęło mi zadanie drugiego pytania, że ​​niektóre odpowiedzi już nadeszły jeden.

Poważnie, jeśli masz czas i naprawdę chcesz poznać region, wakacje na spacery są idealne. Nie próbowałem tego we Francji, ale podobnie jak wiele krajów Europy Zachodniej, Francja ma rozbudowany system szlaków.

Myślę, że to naprawdę świetny pomysł dla Francji!
hippietrail

Jednym z moich marzeń jest spacerowe wakacje we Francji. Pewnego dnia ...

Inną, nie wspomnianą do tej pory opcją jest covoiturage lub dzielenie się jazdą. Staje się dość popularny we Francji. Głównym operatorem w tej przestrzeni jest https://www.blablacar.fr/ (jestem użytkownikiem / członkiem, ale poza tym nie jestem z nimi połączony).

Od tego roku zasady dotyczące autobusów dalekobieżnych uległy zmianie, dlatego możliwe jest, że wkrótce pojawią się tańsze opcje autobusów.

Bilet kolejowy jest zdecydowanie tanim sposobem podróżowania, jeśli nie mieszkasz we Francji.

Jeśli chodzi o Eurolines, zwykle nie można go używać do podróżowania z jednego miasta do drugiego we Francji. Możesz go używać tylko do podróżowania za granicę.

Przykro mi, ale twoje twierdzenie o Eurolines jest nieprawidłowe.

Teraz możesz (ale zmiana jest ostatnia); wcześniej krajowe podróże pasażerskie były monopolem dla SNCF.
tricasse
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.