Czy linie lotnicze są prawnie zobowiązane do karmienia pasażerów bez pobierania opłat?

Czy istnieje jakikolwiek czas trwania i / lub odległość lotu, powyżej którego linie lotnicze są prawnie zobowiązane do karmienia pasażerów bez pobierania opłat? Jeśli tak, jaki jest limit?

W przypadku, gdy jurysdykcje mają znaczenie, lecę z Australii do Japonii liniami Jetstar, prawdopodobnie australijską linią lotniczą.

Odpowiedzi:

Leciałem z Singapuru do Nowej Zelandii (11 godzin). Jetstar nie będzie Cię karmić bez dodatkowych opłat. To jest polityka firmy. Nie przyniosą Ci nawet herbaty lub kawy bez ładowania. Ponadto klasa ekonomiczna jest przerażająco zimna. Przynieś ciepłe ubrania.

W klasie biznes posiłki zaznaczone w cenie lotu. W klasie ekonomicznej musisz go wcześniej kupić .

Mogę potwierdzić, że (Singapur - Gold Coast, 8 godzin) Polecam również wziąć filiżankę, w pobliżu drzwi toalety znajdują się dystrybutory wody i nie jestem pewien, czy ci je dadzą.
drat

Nie ma prawa. Linie lotnicze mogą zasadniczo robić to, co lubią. Kiedyś usłyszałem pogłoskę, że niektóre linie lotnicze chcą pobierać opłaty za korzystanie z toalety. Wyobraź sobie, że podczas lotu długodystansowego
EdmundYeung99

To był dobry stary Ryanair w Wielkiej Brytanii, był sugestią w konkursie pracowniczym, aby znaleźć nowe sposoby na uzyskanie pieniędzy od klientów, to było trochę za daleko, nawet dla nich.
The Wandering Dev Manager,

@MarkChapman Czasami zastanawiam się, czy wszystkie te plotki o rzeczach, które Ryanair rzekomo planuje zrobić w celu ściśnięcia klientów, nie są wynikiem dobrze przeprowadzonych kampanii oszczerstw przez konkurentów ... Kilka razy widziałem ich prezesa w telewizji o planach, które były rozsądne ( np. prośba o pozwolenie na usunięcie kuchni, ponieważ i tak nie oferują one usług lotniczych, więc jest to ciężar własny).
jwenting

Właściwie to był CEO, o którym słyszałem, że o tym mówił, ale najwyraźniej powiedział też kilka racjonalnych rzeczy na Twitterze, myślę, że lubi wywoływać kontrowersje jako bezpłatną reklamę.
The Wandering Dev Manager,

Nie, nie ma przepisów zobowiązujących linie lotnicze do zapewnienia bezpłatnej żywności podczas normalnej eksploatacji lotów.

Jednak w UE one nie muszą zapewniać bezpłatne posiłki i napoje „w rozsądnym stosunku do czasu oczekiwania”, gdy lot jest opóźniony o więcej niż dwóch do czterech godzin (w zależności od długości lotu).

Podobnie koleje. Z mojego doświadczenia
wynika

Część „w UE muszą…” jest jednak głównie teoretyczna. W praktyce (obserwowane na Arlandzie 2 lata temu) „szanowane” linie lotnicze, takie jak LH, po prostu anulują wszystkie loty na 48 godzin i pozwolą ludziom stać w kolejce przez 6 godzin, a następnie spróbują nakłonić ich do zaakceptowania faktu, że muszą wrócić następnego dnia za „listę rezerwową”, a kiedy odmawiasz, próbujesz oszukać cię, że spóźnisz się na lot, celowo podając godzinę odprawy następnego dnia rano, co uniemożliwia dotarcie do bramy (jeśli jesteś na tyle głupi, by w to uwierzyć) . Wszystko bez jednego kęsa lub kropli wody.
Damon

<ctd> lub KLM umieszczenie nas w hotelu na noc podczas 12-godzinnego opóźnienia w Londynie i nie dostarczanie kuponów do baru hotelowego aż do zamknięcia baru, a następnie wręczanie nam kuponów na śniadanie w hotelu, ale musieliśmy opuścić hotel złapać nasz lot przed otwarciem restauracji.
jwenting

@jwenting Nie sądzę, żebyś naprawdę mógł narzekać, że KLM nie dał ci bezpłatnego alkoholu.
David Richerby

@DavidRicherby mieliśmy zaplanowany lot wieczorny, zamiast tego wybraliśmy się na poranny lot, bez odszkodowania, żadnych posiłków ani napojów dostarczanych przez linię lotniczą. Dali nam kupony, o których wcześniej wiedzieli, że nie będziemy mogli ich użyć. Zamiast tego mogliby dać nam kupony na salon na lotnisku, które były otwarte na śniadanie i był czas, kiedy tam dotarliśmy. Zamiast tego dali nam kupony na hotelową restaurację, która została otwarta o 7:30 (została nawet wydrukowana na kuponach), a następnie powiedzieli nam, że nasz autobus odbierze nas o 6:30 ...
jadąc

Warunki lotu Qantas, na których wyraźnie mówię, że JetStar zwykle nie dostarcza żywności i napojów jako dodatku. Sugeruje to, że nie blefują jedynie z powodu nieudostępnienia:

Loty Jetstar (JQ) i Jetstar Asia (3K) - włączenia / wyłączenia na pokładzie
Jedzenie, napoje i rozrywka nie są wliczone w większość taryf Jetstar.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.