Gdzie na Bałkanach dozwolony jest bezpłatny kemping?

To pytanie jest pochodną pytania o dzikie biwakowanie w Europie, ponieważ żadna z odpowiedzi nie obejmuje obszaru, w którym jestem teraz z moim namiotem i śpiworem (-:

Czy którykolwiek z poniższych krajów na Bałkanach zezwala na bezpłatne biwakowanie na wsi, czy może ogranicza się do niektórych obszarów, takich jak plaże lub góry?

• Bułgaria
  • Serbia
  • Macedonia (BJRM)
  • Albania
  • Grecja

Odpowiedzi:

Wszystkie cytaty pochodzą z mojej LonelyPlanet:

Bułgaria :

Biwakowanie na wolności (tj. Poza polem namiotowym) jest technicznie zabronione, ale zwykle akceptowane, jeśli jesteś dyskretny i, co najważniejsze, nie budujesz pożarów drewna (które przyciągają uwagę i szkodzą środowisku).

Grecja:

Darmowe (dzikie) kempingowanie jest nielegalne, ale prawo nie zawsze jest ściśle egzekwowane, a niektóre obszary są bardziej tolerancyjne i znane z tego, szczególnie wzdłuż południowego wybrzeża. Mądrze jest zapytać.

W przypadku Macedonii i Albanii mogłem znaleźć tylko ogólny cytat z Bałkanów Zachodnich:

Biwakowanie na wolności jest zwykle nielegalne; zapytaj miejscowych o sytuację, zanim rozbijesz namiot na plaży lub na otwartym polu.

Myślę, że uczę się jednej lekcji na temat rezygnacji z przewodników turystycznych (-: Wydaje mi się też, że jestem zbyt leniwy, aby przeczytać przegląd poszczególnych krajów na WikiTravel, co teraz zrobię i
zdam

Nie jestem też wielkim fanem przewodników turystycznych, ale jeśli chodzi o informacje o kraju lub regionie, bardzo lubię Lonely Planets.
RoflcoptrException

Do tej pory WikiTravel nie ma nic na temat biwakowania za darmo lub inaczej w żadnym z tych krajów) -:
hippietrail

Przynajmniej na bułgarskiej plaży Irakli na północ od Burgas wiele osób biwakuje przez całe lato zarówno w lesie za plażą, jak i bezpośrednio na piasku. Jedynym ograniczeniem jest przebywanie z dala od „płatnego” końca plaży. Nawet ogniska były bardzo powszechne.

W chwili obecnej w Bułgarii wprowadzono nowe prawo, które wyraźnie zabrania biwakowania poza miejscami kempingowymi (głównie płatnymi).
Phantomazi

Bez problemu rozbiłem obóz w Czarnogórze w górach.

Słyszałem także z drugiej ręki grupę turystów obozujących w Parku Narodowym Durmitor, którzy wieczorem podchodzą do nich strażnicy. Powiedzieli im, żeby przenieśli się w inne miejsce, kilka metrów od nas, aby mieć lepszy widok na dolinę :)

robiliśmy trochę kempingu w Europie Wschodniej, w naszym starym kamperu merc,

• Chorwacja jest nielegalna, szczególnie w pobliżu wybrzeża i parków narodowych, ale jeśli uciekniesz od obszarów turystycznych i obozujesz, to ogólnie jest w porządku, spotkałem parę z Niemiec, którzy dostali karę i wyjechali, ale nie byli daleko od park narodowy, a miejscowi chcą pieniędzy,
  • Czarnogóra jest w porządku do biwakowania, nawet parki narodowe pozwalają na biwakowanie, a nawet lekkie pożary za niewielką opłatą,

• Albania jest również w porządku, technicznie nielegalna, ale nigdy nie narzucona, jeśli zobaczysz miejscowych, zapytaj ich, a wskażą dobre miejsce, mogą być prezentem dla właściciela, czekoladą itp.

• Serbia również dobrze się biwakuje

W rzeczywistości wcale nie jest łatwo znaleźć oficjalne informacje prawne dotyczące niektórych z tych krajów.

Zasadniczo wydaje się, że dziki kemping jest w większości tolerowany, jednak technicznie nielegalny. Tak długo, jak jesteś mądry, nie powinieneś mieć żadnych kłopotów.

Pamiętaj, aby rozbić namiot poza zasięg wzroku, nie pozostawiać śladów, unikać obszarów turystycznych itp.

Kompletny przegląd zasad dzikiego biwakowania dla każdego kraju w Europie można znaleźć w tym artykule, który napisałem niedawno: Dziki biwak w Europie: Pełny przegląd . Zamieszczę poniżej części dotyczące odpowiednich krajów.

Dziki kemping w Bułgarii

Dziki kemping w Bułgarii jest nielegalny, ale w większości tolerowany. To powiedziawszy, niedawno Bułgaria dodała nowe prawo, które wyraźnie zabrania biwakowania poza miejscami kempingowymi. Na bułgarskich plażach jest kilka miejsc, w których ludzie spędzają obozowisko przez całe lato. Sądzę, że to był powód, dla którego wprowadzili to nowe prawo.

Nie sądzę, aby chcieli atakować turystów, którzy pozostają tylko jedną noc w tym samym miejscu, ponieważ ludzie wciąż mówią mi, że jest to tolerowane, ale prawnie jest to niedozwolone. Nie odradzałbym dzikich kempingów w Bułgarii, ale pamiętaj, aby zachować dyskrecję. Rozpal ogień tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne i jeśli jesteś całkowicie poza zasięgiem wzroku, nawet wtedy zachowaj go skromnie. Zachowaj szczególną ostrożność podczas biwakowania w popularnych parkach narodowych.

Dziki kemping w Serbii

Dzikie biwakowanie w Serbii jest prawnie dozwolone, ale nie w parkach narodowych. Ale nawet w parkach narodowych zasady te nie są ściśle przestrzegane. Nie powinieneś mieć żadnych problemów z dzikim kempingiem w tym kraju.

Dziki kemping w Macedonii

Dzikie biwakowanie w Macedonii jest prawnie zabronione, ale tolerowane. Robi to także wielu mieszkańców. Macedonia jest bardzo pięknym krajem z wieloma miejscami, w których można dziko spędzić obóz bez przeszkadzania nikomu. Nie odradzam dzikiego biwakowania w Macedonii, ale zachęcam do dyskrecji.

Dziki kemping w Albanii

Dziki kemping w Albanii jest bardzo tolerowany. Nie udało mi się znaleźć żadnych oficjalnych ograniczeń, jednak niektóre osoby twierdziły, że jest to technicznie nielegalne. Nawet jeśli istnieją ograniczenia, nie są one wcale ściśle egzekwowane.

Jest wiele dzikich miejsc, które idealnie nadają się do biwakowania, nie należy się spodziewać żadnych problemów. W tym kraju gościnność jest nadal rzeczą, kultura góralska bardzo ściśle dba o swoich gości. Możesz chcieć zachować to w pamięci, jeśli chcesz odpocząć od spania w namiocie na noc.

Dziki kemping w Grecji

Dzikie biwakowanie w Grecji jest prawnie zabronione, ale tolerowane w niektórych częściach kraju. Pamiętaj, aby trzymać się z dala od miejsc turystycznych, jeśli chcesz wybrać się na dziki kemping. Niestety obejmuje to prawie wszystkie greckie plaże. Ponadto prawdopodobnie powinieneś unikać dzikiego biwakowania w parkach narodowych.

Jeśli znajdziesz się w bardzo odległym obszarze pośrodku gór, nie powinieneś mieć żadnych problemów.

Witamy na stronie, Jasper. Czy możesz rozszerzyć swoją odpowiedź, aby zacytować informacje o pięciu krajach wymienionych w pytaniu (linki się psują). To by przyniosło wartość dodaną, zwłaszcza, o co zapytano 7 lat temu. Jeśli potrzebujesz pomocy z tym formatem, wyślij mi ping, a mogę Ci pokazać lub zrobić to za Ciebie.
Giorgio

Jestem z Bułgarii. Nie wiem, czy dozwolone jest bezpłatne biwakowanie, ale jest to bardzo popularne w Bułgarii. Większość młodych ludzi robi to przez cały czas, gdy jest ładna pogoda. Żyjemy również na niektórych plażach nad Morzem Czarnym jak Irakli, Karadere i wielu innych, jest tam pełno ludzi, którzy mieszkają w namiotach przez 3-4-5 miesięcy !!! Zrobiliśmy to również w górach jesienią. Możesz zrobić ognisko, nie ma problemu, po prostu upewnij się, że to jest bezpieczny. Więc przyjedź do Bułgarii i obozuj tam, gdzie chcesz, jest tu naprawdę wiele pięknych miejsc. :))

Niektórzy przyjaciele i ja podróżowaliśmy z Lublany do Aten w 2011 roku i obozowaliśmy przez całą drogę. Albania, naprawdę możesz biwakować gdziekolwiek, w Chorwacji powinieneś być nieco bardziej ostrożny, i powiedziałbym, że Słowenia jest pomiędzy. Nie obozowaliśmy w Czarnogórze, ale myślę, że wydawało się to dość spokojne, podobnie jak w Albanii.

W Chorwacji było to prawdopodobnie najtrudniejsze, ponieważ często byliśmy blisko parków narodowych, ale jeśli wybierzesz wystarczająco odosobnione miejsce lub nawet gdzieś, co jest dość dobrze zasłonięte, powinieneś być słodki.

W jednym przypadku w Chorwacji rozbiliśmy obóz tylko 20 minut jazdy od parkingu dla Parku Narodowego Jezior Plitwickich, na niewielkiej polanie między drzewami między główną drogą a czyjąś farmą. Kiedy wyszliśmy rano, zdaliśmy sobie sprawę, że byliśmy tylko poza zasięgiem ich wzroku i prawdopodobnie mieliśmy szczęście, że udało nam się uciec, zwłaszcza, że ​​rozpaliliśmy ogień i ugotowaliśmy.

W innym przypadku na południu Chorwacji, gdzie był mniej zabudowany, zatrzymaliśmy się na skraju pola i obudziliśmy się, gdy rolnik zaorał traktorem nie dalej niż 50 metrów od nas - wydawał się niezrażony.

Albania była najbardziej zrelaksowana i można dzikie obozować praktycznie wszędzie. Pewnej nocy rozbiliśmy obóz na polu farmera i mieliśmy szczęście, że mogliśmy obozować mniej niż 100 metrów od źródeł Siri Kalter innej nocy, mimo że nie było tam biwaku. Dozorca, który, jak myśleliśmy, zamierzał nas wyrzucić, i który mówił tylko po albańsku, martwił się tylko, czy mamy gdzieś namiot do postawienia!

„pomimo tego, że nie ma tam kempingu” - czy masz na myśli, że był napis „co camping” lub po prostu, że nikt inny nie biwakował? A może to tylko EuroEnglish, ponieważ nie ma tam oficjalnego obozowiska? (-:
hippietrail

Nie było tam oficjalnego obozowiska i technicznie park był zamknięty - wjechaliśmy tuż przed zamknięciem, ale zostaliśmy. Musieliśmy uiścić opłatę za wejście, ale brama bomu była podniesiona, a strażnicy po prostu grali w karty lub coś w pobliżu kabiny i nie sygnalizowali nam, żebyśmy przestali, więc po prostu weszliśmy. Staraliśmy się być subtelni, ale potem dozorca zbliżyli się do nas, więc myśleliśmy, że jesteśmy aresztowani, ale jak się okazało, opiekował się nami i zaproponował najpiękniejsze miejsce na obozie!
imoatama,

Mieszkamy w VW T3, co oznacza, że ​​jesteśmy dzikim kamperem w pełnym wymiarze godzin, jesteśmy w Bułgarii od co najmniej dwóch tygodni. Pewnej nocy przyjechała do nas policja, miałem wielki pożar, po prostu podjechali do mnie, żeby zapalić światło w samochodzie, więc wiedziałbym, że to oni, pomachali mi na pożegnanie i wyszli, czułem się, jakby byli po prostu starając się upewnić, że czuję się bezpieczny, było to najbardziej profesjonalne zachowanie, jakie kiedykolwiek otrzymałem od policji pod względem dzikiego biwakowania, pojawiały się także kilka razy w nocy, ale z daleka czułem się naprawdę bezpiecznie i zrelaksować. Myślę, że jest to zadanie policji, abyśmy czuli się bezpiecznie. Dwa kciuki do bułgarskiej policji Belogradchick. Chcesz wiedzieć więcej, odwiedź ten link: http://www.livin4wheel.com/where-to-sleep-in-your-van/

Jakieś doświadczenia z innymi wymienionymi krajami? Czy masz jakieś odniesienia, czy jest to rzeczywiście dozwolone, czy tylko tolerowane?
Kos

Po pierwsze, wyjaśnijmy, że mieszkamy w kamperu, więc nie mówimy o ustawianiu namiotów.

O legalności, której szczerze nie wiem. Ale mamy doświadczenie w kilku krajach. Teraz z wymienionych: Bułgaria, Serbia i Grecja.

Żaden z nich nie przedstawił nam żadnych problemów. Jedynym krajem na Bałkanach, który z pewnością jest nielegalny, jest Chorwacja. Jednak nadal udało nam się spać w naszym samochodzie bez problemów, aby uzyskać więcej informacji, odwiedź ten link. http://www.livin4wheel.com/wild-camping-in-croatia/

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.