Czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas podróży samochodem z 1,5-letnim dzieckiem w Europie?

Z mężem podczas wakacji podróżowaliśmy samochodem po Europie (4 tygodnie ciągłej wycieczki). Trasa została tak wytyczona, że ​​mogliśmy dużo zwiedzać. Teraz do naszego zespołu dołączył trzeci podróżnik - nasza 1,5-letnia córka i planujemy podobną podróż. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że tempo podróży powinno zostać zmniejszone, a zwiedzanie powinno być teraz bardziej ograniczone. Jakie inne czynniki powinniśmy wziąć pod uwagę, planując podróż, aby nasza podróż nie stała się koszmarem (zarówno dla niej, jak i dla nas)?

To jest mój pierwszy post tutaj, więc nie pomyślałem o wszystkich niezbędnych szczegółach. Oto więc: Wyjazd planowany jest na około 10 dni (do 14 dni). Planujemy jechać z Turku (Finlandia) do Gdańska (Polska) [cała trasa wiedzie przez Uppsalę, Göteborg, Kopenhagę, Lubekę, Berlin i Poznań]. Wiemy już, które promy wziąć (sprawdziliśmy).

Planujemy zarezerwować hotele z góry (robiliśmy to również wcześniej, podróżując samotnie). Na razie zastanawialiśmy się nad promem Helsinborg - Helsingor, a następnie promem Rodby-Puttgarten, ponieważ chcieliśmy po drodze zobaczyć Kopenhagę (3 noce). Ale chyba powinniśmy przemyśleć naszą trasę ...

Witamy w travel.SE. Należy wyjaśnić kilka kwestii: Jaki jest czas trwania podróży? Dokąd w Europie zamierzasz pojechać?
Karlson

Również tylko z prośbą o wskazówki to dość otwarty pytanie, zwykle mile widziana, ponieważ jest to niezgodne z warunkami w FAQ na tej stronie. Ulepszyłem pytanie, aby było bardziej „zgodne” ze stylem strony, mam nadzieję, że nadal pasuje do tego, czego szukałeś. Witamy na stronie!
Mark Mayo

Dla mnie podróż z małym dzieckiem wydaje się dość trudna. Możesz skrócić podróż promem Malmo-Lubeck lub promem do Rostock z Danii. Poleciłbym również zarezerwować wszystkie miejsca noclegowe z góry. Nie zrobiliśmy tego, kiedy pojechaliśmy na tę wycieczkę i co najmniej nie było śmieszne.

Jedną z sugestii jestem zaskoczony, że nie widzę, która zadziałała dla nas (dawno, dawno temu): znajdź place zabaw, gdzie idziesz. Daje to Twojemu maluchowi szansę na ćwiczenia fizyczne i wiele uśmiechów dookoła, nawet jeśli nikt nie ma wspólnego języka.
Andrew Lazarus,

Odpowiedzi:

Kiedy Twoje dziecko jest jeszcze dzieckiem, możesz nadal podróżować tak, jak wcześniej. Niemowlęta śpią w najbardziej niezręcznych pozycjach. Kiedy dzieci osiągają fazę małego dziecka, podróżowanie komplikuje się, gdy popołudniowa drzemka może komplikować rzeczy. Jeśli twoje dziecko nadal regularnie zdrzemie się, podróż ciągła staje się skomplikowana, jeśli nie niemożliwa.

Bardzo ważnym czynnikiem podczas podróży z dziećmi jest to, że masz bazę, z której podróżujesz. Ponadto, przynajmniej z mojego doświadczenia, dzieci potrzebują czasu na powrót do zdrowia. Czasami wystarczy pozostać w miejscu zakwaterowania 2-3 dni i odpocząć.

Koszmary są nieuniknione. Podróżowanie z małymi dziećmi to zupełnie inna gra w piłkę niż podróżowanie z małymi dziećmi. To nie znaczy, że nie powinieneś tego robić.

W zeszłym roku byliśmy w stanie odbyć 3-tygodniową podróż z Marokiem z naszymi córkami. To była bardzo imponująca podróż nawet przy wielu „koszmarach”. Ale nasza formuła była prosta. Dotknij bazy, wykorzystaj pierwszy dzień, aby pozwolić dzieciom dojść do siebie. Następnie zbadaj otoczenie. Po 3-4 dniach przejdź do następnej bazy, aż będziemy musieli wrócić na lotnisko. Chociaż nie dotarliśmy do wydm, jak zamierzałem, mieliśmy świetną wycieczkę. Nawet przy tak wolnym tempie byliśmy w stanie pokonać 1700 km w dwa tygodnie.

Powiedziałbym, że to samo dotyczy Europy. Dotknij bazy, odzyskaj z podróży, zwiedzaj, przejdź do następnej bazy, odzyskaj z podróży itp.

Sekret polega na tym, aby naprawdę, naprawdę spowolnić tempo, do którego przywykłeś wcześniej.

O tak, dzieci w tym wieku wcale nie są zainteresowane zwiedzaniem, bardziej ekscytują się placami zabaw. Dlatego zdecydowanie powinieneś uwzględnić w planie podróży wiele placów zabaw. Mamy teraz ładną kolekcję zdjęć z górami, kościołami itp., Ale wszystkie z placem zabaw w centralnym punkcie zdjęcia.

Z mojego osobistego doświadczenia wynika, że ​​spędzasz o 50% więcej czasu na tej samej wycieczce, co bez córki (np. 6 tygodni zamiast 4). Radziłbym też zawsze planować kilka dni z wyprzedzeniem - znalezienie zakwaterowania po zmroku prawdopodobnie wcześniej było drobną irytacją, ale teraz może to być koszmar zarówno dla rodziców, jak i dziecka.

JAZDA: Większość dzieci nie może długo zajmować miejsca w samochodzie (każde dziecko jest inne, więc trudno dokładnie powiedzieć, jak długo to trwa). Staraj się więc zaplanować swoją podróż w taki sposób, abyś zatrzymywał się dłużej co 3 godziny i unikaj naprawdę długich podróży w ogóle. Zastanów się, czy nie spędzić więcej czasu w jednym miejscu.

Ludzie zwykle planują długie przejażdżki wczesnym rankiem lub wieczorem, kiedy twoja córka częściej śpi w samochodzie.

ZAKWATEROWANIE: Radziłbym zarezerwować nocleg z wyprzedzeniem. W ten sposób możesz uniknąć marnowania czasu na jazdę itp.

Wolę przyjeżdżać do miejsca noclegowego na długo przed snem córki, więc masz czas na zorganizowanie, zjedzenie obiadu, uśpienie itp.

Pamiętaj również, że będziesz mieć dużo więcej rzeczy do przewiezienia z samochodu do hotelu, więc upewnij się, że miejsce parkingowe jest dogodnie zlokalizowane.

Powinieneś mieć własne łóżeczko turystyczne, ponieważ wiele hoteli go nie ma.

ZWIEDZANIE: Dla mnie najwygodniej było dostać małego w jednym z nosidełek dla dzieci. Te z metalową ramą są zwykle bardziej wygodne, jednak w niektórych muzeach i innych witrynach są one zabronione, więc miękki może być przydatny.

Upewnij się, że pozostawiasz dużo więcej czasu na zwiedzanie niż wcześniej - twoja córka musi spacerować, zjeść przekąskę, bawić się itp. Całe to doświadczenie powinno być dla niej również zabawą.

JEDZENIE: Upewnij się, że zawsze masz dla niej przekąski, aby nie było głodnych w samochodzie lub jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniej restauracji. Zazwyczaj zabieram z domu dużą torbę z przekąskami, aby nie musiałem tracić czasu i szukać czegoś odpowiedniego za granicą.

Również niektóre dzieci chorują na samochód przez dłuższy czas.
Karlson
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.