Jak odwiedzić Pantanal (Brazylia) bez kilkudniowej trasy?

Czytałem o Pantanal (Brazylia) i posiadam informacje, że dwa główne miasta w tym obszarze to Campo Grande i Cuiaba. Problem polega na tym, że blogi, które czytałem, stwierdzają, że Pantanal musi być odwiedzany z wycieczką lub niezależnym przewodnikiem, a budżet na to wynosi nie mniej niż 150 USD dziennie. Podróżuję z niższym budżetem i chciałbym wiedzieć, czy można odwiedzić Pantanal bez przewodnika lub wycieczki i jak to zrobić.

UWAGA : Chciałbym wyjaśnić, że kiedy mówię, że nie chcę odwiedzać Pantanal podczas trasy, nie chcę odbywać takich tras jak „5 dni w Pantanal”, ale jestem gotowi wybrać się na 1 lub 2-dniową wycieczkę z przewodnikiem, aby zobaczyć niektóre miejsca o szczególnym znaczeniu (raz w Pantanal).

Jako Brazylijczyk, chociaż nigdy nie byłem w Pantanal, nie polecam odwiedzać go bez przewodnika. Piękno Pantanal to rzeki, fauna i flora, a bez przewodnika można niemal zgubić się lub zranić na pustkowiu.
Spidey

Odpowiedzi:

Mój przyjaciel i ja odwiedziliśmy Cuiabá latem 2007 roku z zamiarem odwiedzenia Pantanal. Po przybyciu na lotnisko byliśmy zalewani przez przewodników, a najlepszą ofertę, jaką mogliśmy znaleźć, była wycieczka 3-dniowa / 2-nocna all inclusive za około 200 USD za osobę z Ecoverde Tours (jeśli moja pamięć dobrze mi służy).

Postanowiliśmy poczekać i zwiedzić miasto w poszukiwaniu lepszej oferty, a może po prostu pojechać i spróbować znaleźć miejsce na nocleg. Ludzie z Ecoverde podwieźli nas do miasta i zostawili nasze rzeczy w ich pensjonacie. Nie znaleźliśmy nic lepszego po tym, jak poprosiliśmy o cały dzień i zdecydowaliśmy się wrócić do Ecoverde.

Chociaż była to jedna z najdroższych rzeczy, które zrobiliśmy podczas naszej podróży, moim zdaniem była całkowicie tego warta. Nasz przewodnik był świetny, łowiliśmy piranie, jeździliśmy konno o wschodzie słońca, polowaliśmy na ptaszniki, a jedzenie było całkiem dobre. Widzieliśmy wiele dzikich zwierząt, w tym gigantyczne wydry, kapibary, krokodyle i liczne gatunki ptaków. To było trochę turystyczne, ale nadal gustowne.

Co więcej, wydaje się, że prawie niemożliwe jest pójście naprawdę daleko do Pantanal (przynajmniej z Cuiabá) bez pakietu tras. Mógłbyś pojechać na przejażdżkę, ale nie miałbyś gdzie się zatrzymać na noc po przybyciu do centrum Pantanal.

Jeśli lubisz dziką przyrodę i spokój, to warto. Polecam Ecoverde Tours.

Droga do Pantanal

Piękne ptaki!

Odprężający

Więc nie byłem, ale słyszałem też o tym rozmawiać. Po przeczytaniu artykułu Wikivoyage z pewnością wydaje się, że jest to możliwe bez sans-tour.

Wchodzić:

Codziennie odbywają się loty z innych brazylijskich miast, takich jak Campo Grande i Cuiabá, do bramnego miasta Corumbá, skąd można organizować wycieczki. Można dostać się do Pantanal od strony Boliwii. Możesz wsiąść do pociągu z boliwijskiego miasta Santa Cruz do Puerto Suarez, przekroczyć granicę i skorzystać z taksówki lub autobusu, aby dotrzeć do miasta Corumbá - z miast Puerto Suarez i Puerto Qujarro nie ma żadnych zorganizowanych wizyt ze względu na ochronę przyrody, polityka lub niezdolność infrastruktury.

Poruszanie się:

Z Campo Grande można złapać autobus, aby przejść do Pantanal. W zależności od tego, dokąd zamierzasz się udać, dostanie się do Pantanal może zająć od 4 do 5 godzin. Na dworcu autobusowym w Campo Grande złap autobus do Corumba. Dobrym miejscem do zdobycia jest Buraco das Piranhas.

Teraz nie jestem pewien, ile podróżowałeś samotnie, ale często łatwiej jest znaleźć informacje, gdy tam jesteś, i staje się to znacznie łatwiejsze. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że jeśli ludzie mieszkają w okolicy, zawsze istnieje sposób na obejście tego, który nie wymaga wycieczki.

Na ziemi porozmawiaj z każdym podróżnikiem, który spotyka się w drugą stronę, i porozmawiaj z mieszkańcami. Zapytaj o warunki drogowe, polecane autobusy i wiele innych.

Tam zależy od tego, co chcesz zobaczyć. Jeśli jest to dzika przyroda, zgodnie z artykułem, masz prawie całkowitą gwarancję, że ją zobaczysz. Jeśli są to określone lokalizacje, musisz zapytać ludzi, jak się tam dostać. Poproś lokalnego o zabranie cię. Poznaj firmy turystyczne i zapytaj, czy istnieje tani sposób - często będą go polecać - w końcu, jeśli kochają swoją pracę, to dlatego, że chcą, aby ludzie ją widzieli, a nie tylko zarabiali pieniądze - więc jeśli nie możesz wziąć podczas wycieczki mogą zasugerować alternatywne opcje.

Powodzenia i wszelkie znalezione informacje możesz dodać jako odpowiedź po powrocie :)

Podejrzewam, że byłeś już w podróży, a jeśli tak, świetnie się bawiłeś. Podróż odbyłem już kilka razy i jest to prawdopodobnie moje ulubione miejsce dla dzikiej przyrody. Możesz zobaczyć wiele zwierząt i zabytków bez przewodnika - na przykład podróżując transpantaneira wynajętym samochodem. Domki Pantanal są nadal warte zachodu, ponieważ będą miały dostęp do miejsc, do których nie masz łatwego dostępu - a niektóre będą miały łodzie do odkrywania życia wzdłuż rzek i dróg wodnych. Najważniejsze jest wiedzieć, gdzie i kiedy jechać.

Większość przewodników ma tylko ograniczone informacje na temat Pantanal. Witryna Pantanal Escapes www.pantanalescapes.com zawiera wiele przydatnych informacji, które nie zostały opublikowane w innym miejscu - i jest w zasadzie jedynie przewodnikiem online (nie wycieczki). Jest kilka wspaniałych festiwali, takich jak Carnaval w Corumbá (feb-mar), Cavalhada w Poconé (czerwiec) i Festança w Vila Bela (lipiec). Vila Bela, w pobliżu rzeki Guaporé, jest również jedynym miejscem w regionie, w którym można zobaczyć różowe delfiny Amazonki. Podróż w wynajętym samochodzie lub przez rozległą sieć autobusową Brazylii to najlepszy sposób, aby to wszystko zabrać.

Mam nadzieję że to pomogło.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.