Czy wystarczy 4 dni, aby odkryć Islandzką obwodnicę i Złoty Krąg wynajętym samochodem pod koniec marca?

Od 22 do 26 marca 2019 r. Planujemy wynająć samochód. Planujemy zwiedzanie obwodnicy, w tym Złotego Kręgu.

Czy mamy wystarczająco dużo czasu na zwiedzanie tych miejsc w ciągu 4 dni? Czy można bezpiecznie prowadzić? To moje pierwsze doświadczenie w jeździe zimą, proszę o radę, ponieważ wszyscy jesteśmy kobietami.

Obwodnica Islandii ma 828 mil długości, a ograniczenie prędkości wynosi przeważnie 55 mil na godzinę, więc teoretycznie można jechać w 15-16 godzin, ale nie zobaczysz wiele. Różne źródła w Internecie mówią o siedmiodniowych wycieczkach, a zimowe wycieczki trwają 10-14 dni. Cztery dni w marcu wydają się optymistyczne.

Cztery dni mogą wystarczyć na przejechanie tej odległości (jeśli jest ładna pogoda), ale zdecydowanie nie wystarczy, aby ją odkryć .
Neusser

Wiele wulkanów Islandii ma zwyczaj ... przestawiać części obwodnicy. Jeśli tak się stanie, być może będziesz musiał jechać z powrotem tą samą drogą, którą przyjechałeś. Nie jest to zła rzecz, ale jeśli musisz odjechać 3/4 pierścienia, aby złapać samolot tego wieczoru, możesz mieć problem.
Elise van Looij,

Możesz zrobić 300 km Złotego Kręgu, w tym pół dnia w lagunie, ale to wszystko.
Strawberry

Mówiąc jako były gospodarz couchsurfingu na Islandii: nie. Trzymaj się Złotego Kręgu i sprawdź, czy dasz radę zatrzymać się w Fontanie w Laugarvatn (podczas podróży do Geysir / Gullfoss lub z powrotem) i przekonaj się, że masz trochę czasu, aby zobaczyć Barnafoss i Hraunfossar. A skoro masz samochód, zobacz, że w niektóre z tych nocy uciekasz od świateł miasta, by zobaczyć zorzę polarną. I spójrz na odpowiedź, którą napisałem nie tak dawno temu .

Odpowiedzi:

Nie, 4 dni to (zdecydowanie) zbyt krótko dla turystów, a zwłaszcza zimą.

Tak, prawdopodobnie możesz jeździć po obwodnicy (trasa 1) na Islandii; to 1332 km, a Złoty Krąg to tylko 300 km. Drogi są utwardzone, w dobrym stanie, a maksymalna prędkość wynosi 90 km / h (z kilkoma wyjątkami we wsiach). Oznacza to, że przy ~ 5 godzinach jazdy dziennie powinieneś być w stanie zrobić podróż, prawda?

Przede wszystkim jesteś na szerokości 64/65 stopni. W środku zimy oznacza to tylko kilka (3-4) godzin światła dziennego, ale wybierasz się pod koniec marca, więc oznacza to 12 godzin światła dziennego. Mimo to spodziewaj się opadów śniegu podczas jazdy (nie masz z tym doświadczenia, więc wynajmij 4x4), a niektóre części drogi mogą być zamknięte z powodu powodzi, nadmiernych opadów śniegu lub lawin błotnych. Islandczycy dołożą wszelkich starań, aby utrzymać otwartą drogę, aby zapobiec izolacji wiosek, ale islandzka pogoda może być czasami bardzo nieprzewidywalna i gwałtowna. Co oznacza, że ​​lepiej pozostać w wiosce przez 1-2 dni; z tego powodu nie chcesz przegapić swojego samolotu.

Nawet jeśli sobie z tym poradzisz, nie będziesz miał czasu, aby cieszyć się wszystkimi zabytkami i miejscami na trasie (a jest ich wiele). Podróżowałem Obwodnicą (bez Złotego Kręgu) 8 dni w miesiącu (właściwie dwie trzecie z nich wróciłem przez F25, który jest zamknięty zimą); to było naprawdę przyjemne, ale było to latem . Ja sam nie mam doświadczenia w zimie, ale słyszałem od mieszkańców (i czytałem w Internecie), że na taką podróż należy zaplanować co najmniej 2 tygodnie .

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo: Islandia, szczególnie poza Reykjaviku, jest praktycznie pozbawiona przestępców; Zostawiłem kosztowności w samochodzie i czasem nawet zapomniałem go zamknąć. Odbiór telefonu komórkowego jest wystarczający na większości obwodnicy. Jest absolutnie bezpieczny, ciesz się Islandią z wami trzema, ale rób to wolniej :)

Islandia ... jest praktycznie pozbawione przestępców : rzeczywiście, kiedy poszliśmy kilka lat temu firma wynajmu samochodów poradził nam wziąć zwrot z pre-paid ubezpieczenia kradzieży, mówiąc " . Nikt nie kradnie samochody tu jesteśmy wyspą gdzie. poszedłbyś? ”.
MadHatter obsługuje Monikę

To poprawna odpowiedź, 4 dni to zdecydowanie za mało dla całej obwodnicy, jeśli planujesz robić coś innego niż jazda cały dzień (szczególnie zimą). Niedawno zajęło nam to 8 dni i zajęłoby to więcej czasu, gdybyśmy mieli więcej czasu. Zamiast tego wykorzystaj czas na eksplorację Reykjaviku i Złotego Kręgu, jest mnóstwo miejsc, które zajmą cię.
HenricF

Byliśmy tam przez 5 dni w połowie września. Mieliśmy wystarczająco dużo czasu na Złoty Krąg i jednodniową wycieczkę do rejonu Vik na obwodnicy (Seljalandsfoss i Skogafoss). Resztę czasu spędziłem w Reykjaviku, pomijając wiele zabytków.
SztupY,

Myślę, że pytanie bezpieczeństwa dotyczy bardziej warunków jazdy niż przestępców.
David Richerby,

Czy istnieje część obwodnicy, którą mogliby zrobić w ciągu czterech dni i zobaczyć ciekawe rzeczy?
user3067860

Powiedziałbym, że to dużo czasu dla Złotego Kręgu, ale nie wystarczająco długo dla obwodnicy. Kilka lat temu okrążyłem obwodnicę około 8 dni pod koniec września. Trochę mi się spieszyło. Było wiele rzeczy, które chciałem zobaczyć, ale nie miałem czasu na zwiedzanie z powodu odległości, które musieliśmy pokonać. Zwykle trwało to dłużej niż wskazano w Mapach Google.

Gdybyś miał tylko 4 dni, przez większość czasu jeździłbyś samochodem, mając mało czasu na cokolwiek innego, a to przy dobrej pogodzie. Przekonałem się, że podczas podróży lepiej nie być zbyt ambitnym i mieć dużo czasu, aby zobaczyć różne rzeczy.

Nawiasem mówiąc, polecam lokalne baseny miejskie znalezione w wielu miastach. Były całkiem miłe i niedrogie. Woda jest bardzo dobrze podgrzana (nawet „zimny” basen był dość ciepły), a baseny odkryte podobały nam się nawet wtedy, gdy na zewnątrz było zimno.

Najlepsze w basenach jest to, że możesz rozmawiać z miejscowymi, którzy w 99% przypadków będą mówić po angielsku, choć z gęstym (i bardzo sympatycznym) islandzkim akcentem.
0xC0000022L,

O tak, to prawda. W jednym basenie spotkaliśmy niemieckich turystów, w innym basenie spotkałem miejscowego i jego 8-letnią córkę, która bawiła się z moimi dziećmi. Opowiadał nam, jak bardzo wzrosły dla nich koszty życia w ostatnich latach. Mała dziewczynka mówiła fantastycznie po angielsku, co mnie zadziwiło.
Kevin Peter,

Kilka lat temu pojechaliśmy na Islandię. Podczas nagłej burzy jedna wycieraczka zacięła się, a następnie została oderwana na wietrze, w innym miejscu hamulec ręczny samochodu zamarł solidnie, a następnie utknął, więc nie mogliśmy go zwolnić.

Chociaż MUSISZ odbyć taką podróż, naprawdę chcesz znacznie dłużej. Jeśli jesteś na Islandii przez 4 dni, możesz odwiedzić gejzery i piękne wodospady, a także prawdopodobnie zobaczyć zorzę polarną. (Chociaż może się to nie zdarzyć; jest bardzo zmienna! Udało nam się to zobaczyć prawie każdej nocy w lutym.)

Zależy to również od wypożyczalni (i samochodu). Niektóre tanie oferty mogą rzeczywiście przysporzyć więcej kłopotów, niż ci się wydawało, że targowałeś się o ...
0xC0000022L,

To prawda, ale to był Jeep i coś innego, co było odpowiednie dla środowiska - po prostu nie mieliśmy szczęścia!
djsmiley2k - CoW

oczywiście też się zdarza. Ale jest dosłownie firma, która nazywa się tanimi jeepami. Wypożyczyłem je od nich i innych przez osiem lat mojego życia na Islandii (nigdy nie miałem tam samochodu, z braku potrzeby) i miałem złe doświadczenia z tą firmą . Mam na myśli, że właściciel był miły i chętnie pomógł. Ale kiedy wynajmujesz samochód, nie spodziewasz się, że będzie to połowa wraku samochodu;)
0xC0000022L

Tak, to nie byłoby dobre.
djsmiley2k - CoW

Jechaliśmy wokół obwodnicy w ciągu 5 dni na początku kwietnia 2017 r. To pozostawiło nam czas na zwiedzanie i cieszenie się podróżą, ale próba skrócenia jej nawet o jeden dzień na pewno byłaby przyspieszona.

Nasza podróż była

• 1. noc - Reykjavik
  • 2. noc - Hrafnagil
  • Trzecia noc - Myvatn
  • 4. noc - Hofn
  • 5 noc - Kirkjubæjarklaustur
  • 6. noc - powrót do Reykjaviku

(Spędziliśmy również kilka dni w Reykjaviku i okolicach po obu stronach, więc był tam czas na dekompresję).

Przy sprzyjającej pogodzie możesz pojechać z Reykjaviku do Myvatn w ciągu jednego dnia (około 7 godzin), co zabierze Cię w podróż przez cztery dni / pięć nocy. Więc technicznie tak, jest to możliwe.

Ale chociaż było to kilka tygodni później w ciągu roku od twoich planów, wciąż wpadaliśmy na zamieć (według islandzkich standardów!) Na północnym wybrzeżu. Nie wpłynęło to na nasz harmonogram, ale mogę powiedzieć, że jazda 300 km po prawie pustych, oblodzonych drogach nie była świetną zabawą i miałby znaczący wpływ na naszą podróż, gdyby zamieć rozpoczęła się kilka godzin wcześniej lub trwała kilka godzin dłużej.

Nauczyłem się jeździć w Kanadzie i mam duże doświadczenie w jeździe zimą. Biorąc pod uwagę, że mówisz, że to moje pierwsze doświadczenie w jeździe zimą , nie powiedziałbym, że to dobry pomysł.

Whoa, to do bani. Ominąłeś kilka naprawdę fajnych miejsc między Reykavíkiem a pierwszym i drugim przystankiem. Mógł udać się do Akureyri samolotem i wynająć samochód z powrotem do Reykjaviku. Ale zgódź się z twoją konkluzją.
0xC0000022L,

Spędziliśmy kilka godzin w Akureyri - co szczerze mówiąc, o tym, czego potrzebowałem, o ile wiem. Nie jestem pewien, jak działałoby przelot tam i jazda powrotna - i tak przeoczylibyśmy połowę obwodnicy, prawda? „Czas dekompresji” w Reykjaviku, o którym wspomniałem, obejmował Złoty Krąg i kilka innych rzeczy, więc nie sądzę, że przegapiliśmy wiele innych niż półwysep północno-zachodni, który był jeszcze zamknięty dla kierowców, gdy tam byliśmy.
iayork

Inne odpowiedzi przedstawiają ważne obawy (zwłaszcza warunki zimowe) i wiele powodów, dla których ktoś może chcieć dłużej cieszyć się pełnią podróży.

Idę w drugą stronę i zakładam, że jeśli powiesz, że wynajmujesz samochód na 4 dni, to dlatego, że jest to najdłuższy czas, jaki możesz oszczędzić. W końcu Islandia jest bardzo drogim krajem dla obcokrajowca i możesz tam być tylko przez tydzień.

Osobiście zrobiłem obwodnicę w ciągu 4 dni (3 noce) pod koniec października, po raz pierwszy w Islandii. Spędziłem kilka dni w Reykjaviku i zwiedzałem Złoty Krąg, ale chciałem wyruszyć w drogę i zobaczyć, co kraj ma do zaoferowania, z dala od głównych atrakcji turystycznych. Pani w wypożyczalni samochodów była przerażona. Musiałem jechać 5-7 godzin dziennie, ale wciąż miałem czas na wędrówki każdego dnia. I powiem wam, że jako ktoś, kto lubi jazdę, bawiłem się lepiej na południowej drodze między morzem a lodowcami i wieloma wodospadami, niż wędrowałem po oznakowanych szlakach .

Jest wiele (i mam na myśli wiele , jak na jednym co kilka kilometrów) małych przystanków po stronie obwodnicy. Mówimy o małym kawałku brudu na może 2-3 blaty samochodów, ale wystarczy, aby zatrzymać się na kilka minut i cieszyć się scenerią przed przejściem do następnego. Dla mnie to był szczyt mojej podróży. Oczywiście YMMV.

Zakładając, że nie możesz poświęcić więcej niż 4 dni na obwodnicę, ale nadal chcesz zobaczyć jak najwięcej Islandii i że długie jazdy w stosunkowo trudnych warunkach nie przerażają cię, a nawet ekscytują, to polecam. Polecam także wykonanie pełnego koła: południe trwa dłużej, ale jak dotąd było to najlepsze. Wracając o północ zaoszczędzony czas w drodze powrotnej. Sprawdź warunki przed podróżą, w razie pogorszenia się dróg po północnej stronie może być konieczne powrót, o czym wspomniał @Willeke.

Wybierz napęd na wszystkie koła.

Proponuję pozostać na południu, nie próbując jeździć dookoła, ponieważ istnieje większe prawdopodobieństwo, że drogi będą się psować na zachodzie i północy.
Willeke

Islandia jest bardzo droga nawet dla Islandczyków i mieszkańców tego kraju, w dużej mierze dzięki turystom i wynajmowaniu mieszkań przez AirBnB i przyjaciół, co sprawia, że ​​życie w kilku lokalizacjach jest znacznie tańsze. Btw, pod koniec października w porównaniu do marca, to całkiem spora różnica. Zima nie jest „symetryczna” pod koniec roku. Chociaż październik będzie dość ponury, a pogoda zwykle nie jest zbyt duża, twoje szanse na śnieg (w Reykjaviku) są znacznie większe w październiku niż w marcu (mówiąc z ośmiu lat życia w tym kraju).
0xC0000022L,

@ 0xC0000022L „są znacznie w” znacznie co ?
stannius

@stannius znacznie niższe , przepraszam. Dzięki za zwrócenie na to uwagi.
0xC0000022L,
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.