Jak mogę samodzielnie wędrować po Etnie, a następnie dotrzeć na szczyt z przewodnikiem?

Mój narzeczony (który wtedy będzie moją żoną) i ja odwiedzamy Sycylię we wrześniu.

Planujemy dotrzeć na szczyt Etny. Z tego, co mi powiedziano, wszystko nad Torre del Filosofo (około 2900 m npm) można zwiedzać tylko w towarzystwie lokalnego przewodnika.

Istnieje kilka wycieczek i opcji, aby dotrzeć do Torre del Filosofo, najbardziej popularne to kolejka linowa i jazda 4x4. Nie chcemy ich jednak używać, ponieważ naszym zdaniem dotarcie do Etny w ten sposób byłoby oszustwem (dla nas nie obraża tych, którzy z nich korzystali :)).

Chcielibyśmy dotrzeć do szczytu Etny, co można zrobić tylko z przewodnikiem. Wędrujemy do Torre del Filosofo na własną rękę i stamtąd chcielibyśmy kontynuować z przewodnikiem.

Wiemy, że w Torre del Filosofo jest lokalna kabina z przewodnikiem, ale nie możemy znaleźć żadnych informacji na temat rezerwacji takiego przewodnika bez żadnych dodatkowych ofert (bez kolejki linowej i bez jazdy 4x4). Jesteśmy gotowi rozpocząć wędrówki wcześnie rano, ale chcielibyśmy wiedzieć, czy jest jakaś konkretna godzina, do której musimy dotrzeć do Torre del Filosofo.

Jak możemy zapewnić, że kiedy w końcu dotrzemy do Torre del Filosofo, będzie tam przewodnik, który poprowadzi nas na szczyt?

Nie mam odpowiedzi, ale czy zastanawiałeś się nad Stromboli? Od rozmowy z ludźmi, którzy wspięli się na obie, jest to imponujący wulkan, na który można się wspinać.
Mark Perryman

Cóż, mamy już plan podróży przez 2 tygodnie i nie możemy w nim zmieścić Stromboli, choć bardzo bym tego chciał :( Nadal jednak sprawdzę informacje o nim.
Edmund Dantes

Z technicznego punktu widzenia przewodnik nie jest obowiązkowy, aby wspiąć się na Etnę, chociaż jest to niebezpieczna wspinaczka, jeśli nie masz doświadczenia.
JonathanReez

Zwykle nie miałbym nic przeciwko wędrówce bez przewodnika, mam trochę doświadczenia w wędrówce, ale to będzie nasz miesiąc miodowy w miejscu, którego nie znam (i nigdy wcześniej nie wspinałem się na wulkan :)), więc chciałbym zmniejszyć ryzyko. Inną sprawą jest to, że jestem prawie pewien, że moje ubezpieczenie podróżne nie obejmie wypadku, jeśli zdarzy się on w strefie wyłącznie z przewodnikiem i nie będziemy mieli przewodnika :)
Edmund Dantes

Odpowiedzi:

Poprosiłem Gruppo Guide Etna Sud , która jest oficjalną grupą przewodników odpowiedzialną za organizację wycieczek do Etny i nadzór nad turystami. Chociaż zajęło trochę czasu, aby wyjaśnić, że naprawdę chcemy samodzielnie wędrować, w końcu otrzymaliśmy odpowiedź:

Witaj,

nasza kabina jest otwarta od 08.30. Możesz dołączyć do Torre del filosofo będąc już o 10.30 i dokonać rezerwacji kilka dni wcześniej. Koszt wyniósłby 30,00 € na osobę.

Zapytaliśmy również, kiedy otwierana jest ich kabina, ponieważ musimy wynająć sprzęt. Jak widzimy, nie można samodzielnie wypożyczyć sprzętu i wędrować w ciągu dwóch godzin.

Rozszerzę odpowiedź w oparciu o końcowe doświadczenia i wydarzenia z września.

Wędrowaliśmy Etnę na własną rękę, ale tylko do 2700 m npm z powodu niedawnej działalności. Dlatego nie byliśmy w stanie dotrzeć na szczyt. Zapewniono nas jednak, że ogólnie można korzystać z przewodnika tylko w końcowej części (od Torre del Filosofo do szczytu). Należy to uzgodnić z nimi wcześniej.

Wędrówka Etną do 2700 m była dla nas wyczerpująca i sądzimy, że nie zdołalibyśmy dotrzeć do Torre del Filosofo na czas i mieć dość energii na szczyty. Istnieje jednak możliwość korzystania tylko z kolejki linowej (jest to najbardziej wyczerpująca część), a następnie dotarcia do Torre del Filosofo ze stacji kolejki linowej, jest to całkiem możliwe.

Moja żona i ja mieliśmy to samo pytanie około 10 lat temu, kiedy jechaliśmy na Etnę. Kiedy dobrze pamiętam, korzystanie z kolejki linowej oraz przewodnika było obowiązkowe, aby iść w górę (ale pozwoliły nam zejść na własną rękę).

Nie jestem pewien, jakie są dzisiaj przepisy, myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z biurem przewodnika (takim jak ten ) telefonicznie lub pocztą elektroniczną i bezpośrednie zapytanie.

Stromboli było również interesujące, odwiedziliśmy je podczas tych samych wakacji, ale zdecydowanie zabraniają prywatnym osobom wstępu na szczyt bez przewodnika, z surowymi karami, gdy cię złapią.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.