Czy Maroko jest bezpieczne dla turystów? [Zamknięte]

Planujemy nasze letnie wakacje, a Maroko wydaje się dobrą wartością.

Przeczytałem jednak sprzeczne raporty o kraju, niektóre raporty sugerują, że opuszczenie kompleksu hotelowego nie jest bezpieczne. Jestem szczególnie zaniepokojony, ponieważ mamy 3 nastolatki, które są blondynkami, a to wydaje się przyciągać niechcianą uwagę w niektórych miejscach!

Jesteśmy białą brytyjską rodziną, nigdy nie byłem w Maroku i szukamy oferty pakietu do hotelu.

„Bezpieczny” oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi, a doświadczenia będą się znacznie różnić w zależności od rodzaju planowanej podróży. (I nie brakuje niechcianej uwagi młodym kobietom w jakiejkolwiek części świata.) Obawiam się, że wszystkie te pytania będą dotyczyły anegdot, opinii i debaty politycznej. Zobacz Zadawanie dobrego pytania bezpieczeństwa i Bezpieczeństwo osobiste, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możesz go edytować, aby uzyskać większą koncentrację.
choster

To pytanie względne. Czy Anglia jest bezpieczna dla turystów?
Phiber

Odpowiedzi:

Tak, przyciągniesz niechciane uwagi.

Jest bezpieczny, o ile przestrzegasz starego, zdrowego rozsądku. (pośród innych)

1. Zachowaj cenność w domu lub w pokoju hotelowym (na przykład nie potrzebujesz złotego zegarka)
  2. Miej oko na swoje rzeczy (uważaj na kieszonkowców)
  3. Uważaj na oszustwa, bądź uprzejmy i po prostu odejdź, jeśli czujesz się nieswojo.
  4. Ubieraj się i zachowuj zachowawczo. (przestrzegaj lokalnych zwyczajów)
  5. Przestrzegaj lokalnych zwyczajów, praw i przepisów.

Jeśli zatrzymasz się w dużych miastach, Fezie, Marrakeszu, Rabacie i Casablance, powinieneś być w porządku.

Jeśli nie czujesz się bardziej „ryzykowny”, dostanę lokalnego przewodnika (zalecanego przez twój hotel) podczas zwiedzania.

Chciałbym wskazać, że (pamiętajcie o terroryzmie, niestety nigdzie nie ma już bezpiecznych miejsc):

lub po kilka wskazówek

Jeśli chodzi o „Ubieraj się i zachowuj zachowawczo”: jeśli jesteś dużym miastem, możesz właściwie ubierać się i zachowywać tak, jak w Europie. Nikt nie będzie miał nic przeciwko. Jedynym wyjątkiem byłby alkohol i polubienia w ciągu miesiąca Ramadan (ale wówczas podlega to „przestrzeganiu lokalnych przepisów”).
NI

@NajibIdrissi Czy miałoby to jednak wpływ na uzyskanie niechcianej uwagi?
gerrit

@gerrit Ilekroć jadę z rodziną do Maroka, moja siostra (niestety) otrzymuje niechcianą uwagę, mimo że jest ubrana. Jednak nigdy nie wykracza poza gwizdanie lub sprośne komentarze.
NI

Nie ma żadnych zaleceń dotyczących kobiet, które chodzą same? Ludzie są bardziej szanowani w swojej kulturze.
Rui F Ribeiro

„Jeśli zatrzymasz się w dużych miastach ... powinieneś być w porządku”. Ale dostaniesz również więcej nieprzyjemnej niechcianej uwagi (z mojego doświadczenia).
Szabolcs

Bezpieczeństwo zależy od jednostki. Ja, pochodzący z Południowej Afryki, uważam się za wysoce tolerancyjnego na ryzyko. Uznałbym Maroko za bezpieczny kraj - ale moja tolerancja może być inna dla ciebie i twojej rodziny. Przestępczość jest stosunkowo rzadka dla większości turystów, jeśli podejmiesz odpowiednie środki ostrożności i uważnie obserwujesz swoje mienie.

Ponieważ jesteś Brytyjczykiem, powinieneś / powinnaś postępować zgodnie z radami swojego kraju. https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/morocco/safety-and-security

Przeczytaj także sekcję Bądź bezpieczny na tej stronie. https://wikitravel.org/en/Morocco

Ja i mój chłopak (ja mniej więcej blond) odbyliśmy 3-tygodniową wycieczkę rowerową do Maroka 1 rok temu: podróżowaliśmy samotnie również w dość odległych i bardzo nieturystycznych obszarach (góry Atlas i Anti-Atlas) i śpimy „dziko” " w namiocie.

Nasze wrażenie jest następujące: w bardziej nieturystycznych obszarach ludzie są milsi i czujemy się bezpieczniej. Ludzie byli szczęśliwi widząc jakieś „obce twarze”, ale nie byli nachalni. Dzieci czasami prosiły o słodycze. W bardzo turystycznych miastach (takich jak Marrakesz) ludzie są czasami bardzo natrętni i desperacko chcą ci coś sprzedać, a miasta są strasznie zatłoczone. Niemniej jednak nikt nie był wobec nas naprawdę agresywny.

Zdecydowanie poleciłbym wakacje w Maroku (kraj jest bardzo piękny), ale może nie w najbardziej turystycznych miastach (ale unikaj Sahary Zachodniej ze względu na sytuację polityczną, obszary przygraniczne do innych krajów i góry Rif). Również na zewnątrz znajdują się ładne hotele, ale możesz cieszyć się czasem i przyrodą, nie będąc „atakowanym” przez cały czas, aby coś kupić. Prawdopodobieństwo rabunku jest wówczas również mniejsze.

Zeszłego lata odwiedziłem Maroko razem z moją blondynką. Doświadczenia były mieszane. Byliśmy w Cassablance, Marakkesh, Essaouira i wylądowaliśmy w Taghazout na tydzień surfowania. Ogólnie wszystko było w porządku i nic się nie stało. Ludzie ostrzegali nas przed Marrakeszem, więc byliśmy gotowi odeprzeć ulicznych kupców. Oboje mieliśmy wrażenie, że nie było tak źle, jak ludzie nam mówili. Tak, prosili cię, żebyś dużo kupował, ale jeśli im nie powiesz, odeszli. Zdecydowanie miałem gorsze doświadczenia na tym froncie. Jednak w ogóle nie zobaczysz żadnych kobiet na ulicy w ogólny dzień. Czasami może się to wydawać zastraszające. Dla nas było to szczególnie prawdziwe na festiwalu Gnawa w Essaouira, gdzie wyszliśmy, ponieważ mężczyźni w średnim wieku wciąż dotykali tyłka mojej dziewczyny. Niezbyt dobre doświadczenie. Poza tym było to dobre wakacje. Zwłaszcza w Taghazout, gdzie głównie z powodu kultury surfingu ludzie są bardziej zrelaksowani wobec turystów. Ale także reszta. Marrakesz naprawdę wygląda jak miasto z bajki. Ostatnia rzecz. Jest to jeden z tych krajów, w których należy uważać na jedzenie.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.