Transport lądowy między Asunción, Paragwaj i Santiago, Chile

Właśnie zarezerwowałem lot z Asunción do Santiago, ale przyszło mi do głowy, że biorąc pod uwagę, jak krótka jest to podróż (w każdym razie na podstawie czasu lotu), zacząłem się zastanawiać, czy nie byłbym w stanie zrobić podróży mniej kosztownie ( i mając więcej czasu na podziwianie scenerii) czy pojechałbym autobusem.

Jest już za późno ... ale zawsze należy rozważyć podróż powrotną (:

Jakie opcje są dostępne, aby podróżować drogą lądową z Santiago do Asunción?

Żeby było jasne, NIE jest to krótka podróż. Może to być tańsze, ale zajmie ci to trochę czasu. Spójrz na Mendozę do Santiago na mapie - to samo zajmuje 8 godzin autobusem, aby dać ci pomysł (Chociaż kręci się nad górami, żeby być uczciwym, podczas gdy reszta Argentyny jest dość płaska.)

Odpowiedzi:

Naprawdę nie uważam tego za krótką podróż, w porównaniu do lotu. Jedyną realną opcją transportu naziemnego w Ameryce Południowej jest autobus (autokar). Wokół dużych miast na wschodnim wybrzeżu jest kilka pociągów krajowych, ale na większość przejazdów trzeba jechać autobusem.

Pojechałem autobusem z Salta w północnej Argentynie do Asunción i zajęło to około 24 godzin (w tym niektóre zmiany autobusów).

Nie sądzę, że jest bezpośredni autobus z Santiago do Asunción, najprawdopodobniej musisz się przesiąść w Mendozie i / lub Kordobie.

W Santiago jest kilka różnych dworców autobusowych, upewnij się, że idziesz do właściwego. Wszystkie duże są blisko siebie obok dworca kolejowego.

Również mój autobus zabrał mnie do granicy z Argentyną z Paragwajem „Clorinda”. Możesz też wziąć taksówkę lub iść do granicy i pojechać lokalnym autobusem do Asunción, co zajęło kilka godzin.

Jeśli to zrobisz, nie idź do miasta i spróbuj użyć kładki dla pieszych nad rzeką do Paragwaju, to przejście jest tylko dla mieszkańców. Musisz przejść przez duże przejście graniczne poza miastem.

W każdym razie pamiętaj, że przekraczasz Andy po drodze, która jest spektakularna. Część krajobrazu w północnej Argentynie jest również ładna, ale jeśli przejdziesz przez Cordoba, możesz przegapić niektóre z nich.

Powiedziałbym, że jazda trwa co najmniej dwa dni, ale powinieneś zatrzymać się w Mendozie, co jest naprawdę miłe.

@todofixthis: jeśli wsiądziesz do autobusu, Plataforma 10 przyda się do informacji o rozkładzie jazdy / cenie (wraz z Busbud, o którym wspomniał Mark). (Nie pokazuje bezpośrednich tras, ale patrz np. Asunción - Córdoba - Mendoza - Santiago.)
Jonik

„tylko miejscowi” = tylko obywatele, czy mogą go również używać stali mieszkańcy?

@todofixthis - miejscowi w tym przypadku oznaczali Argentyńczyków i Paragwajczyków, ale nie osoby z krajów trzecich. Nie jestem pewien, czy lokalna rezydencja pomogłaby.
Peter Hahndorf

Według Busbud istnieją trzy firmy, które oferują trasy z Asuncion do Santiago. NSA, Pullman Del Sur (może polecić) i Brujula.

Sugeruję zamiast tego, jeśli masz czas, zatrzymując się w Foz de Iguazu (na wodospady Iguazu) i w Buenos Aires, jeśli jedziesz objazdem, lub w Mendozie, tuż przed górami. Gorąco polecam Mendoza - stek, słońce i najlepsze wino, jakie kiedykolwiek pijesz (nie byłem nawet pijakiem wina, zanim tam dotarłem).

Cokolwiek robisz, pamiętaj, aby w ciągu dnia przeprawić się przez Andy (Mendoza do Santiago). Oszałamiające.

Wspaniale, dzięki za informację! Znalazłem trasę z Pullman Del Sur, ale wygląda na to, że nie sprzedają biletów przez swoją stronę internetową. Czy mogę kupić bilet online za pośrednictwem brokera, aby móc przybyć do SCL z dowodem dalszej podróży, czy też nie powinienem się tym martwić?

Nie, że jestem świadomy. Chciałbym zarezerwować hostel w następnej lokalizacji. Zarówno Kanada, jak i USA przyjęły to jako dowód dla ludzi w przeszłości; mogą zapytać JAK się tam dostać. Mój przyjaciel przyleciał do SCL i przyjechał spotkać się ze mną w Mendozie, w takiej samej sytuacji jak ty (bez dalszego lotu) i nie miałem problemów.
Mark Mayo

Wygląda na to, że martwiłem się o nic. Urzędnik imigracyjny nie zadał mi ani jednego pytania, właściwie nawet na mnie nie spojrzał po tym, jak wręczyłem mu mój paszport. Nigdy wcześniej nie widziałem tak bezinteresownego oficera imigracyjnego. Oczywiście nie narzekam: P

Podróż z powrotem do Asunción za około tydzień. Nie mogę się doczekać wizyty w Argentynie po drodze (:

Pamiętaj, aby odbyć tę podróż autobusem po Andach w ciągu dnia;)
Mark Mayo

Niedawno zakończyłem podróż autobusem z Santiago do Asunción *. Podróż jest nie tylko krótka, ale raczej nie będzie bezpośrednia!

Biorąc porady Mark Mayo , zarezerwowałem mój pierwszy mecz z Santiago do Mendozy, aby upewnić mam podjąć drogę przez góry (upewnij się, że siedzą po prawej stronie autobusu!; Widok jest znacznie lepiej).

Z Mendozy nie ma bezpośredniego połączenia autobusowego do Asunción. Zamiast tego musiałem jechać do Kordoby.

Teraz bezpośrednie trasy z Kordoby do Asunción. Jednak nie działają codziennie. W moim przypadku musiałbym czekać kilka dni na następny autobus. Zamiast tego zdecydowałem się na autobus nocny do Resistencia.

Następnego ranka przyjechałem i znalazłem autobus odjeżdżający za kilka godzin do Asunción. Misja zakończona sukcesem.

Cała podróż wyglądała więc tak:
Santiago → Mendoza → Kordoba → Resistencia → Asunción

Konserwatywnie szacuję, że spędziłem około 30 godzin w autobusach, a kolejne 12 godzin czekałem w terminalach. Następnym razem lecę!

* ( co okazało się całkiem przygodą )

Niesamowite, że to zrobiłeś :) Btw, jeśli siedzisz po lewej stronie tego autobusu, przez około 20 sekund masz widok na Aconcagua - ale musisz wiedzieć, gdzie i kiedy szukać: /
Mark Mayo

W tej chwili Pullman del Sur oferuje bezpośrednie połączenia między Santiago a Asuncion. Z Santiago wyjeżdżają w każdy wtorek o 11 rano za 80 000 CLP.

Crucero del Norte podróżuje również między Santiago do Asuncion. Wyjeżdżają w każdy poniedziałek i piątek o 11:50. Zamieniasz autobusy w Kordobie, ale kupujesz tylko jeden bilet w Santiago. Koszt to 70 000 CLP lub 78 000 CLP. Wyższa cena daje dwa autobusy Cama (sypialne), w przeciwieństwie do dwóch autobusów semicama. Drugi autobus przyjeżdża do Asuncion o 7:30 (przypuszczam, że następnego dnia).

Ponadto Crucero del Norte ma również odlot o 14:00 w piątek, co moim zdaniem jest bezpośrednie.

Źródło: Właśnie zapytałem kilka firm autobusowych na głównym dworcu autobusowym w Santiago.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.