Jak nauczyć 3yo wytrzymać podczas wędrówek?

Mam 3-letnią córkę i od czasu do czasu zabieram ją na spacer po lesie / buszu / w górę góry. Oboje to lubimy.

Nie oczekuję, że będzie w stanie iść bardzo daleko lub wspiąć się na górę, więc noszę ją, gdy się zmęczy. Problem polega na tym, że teraz przyzwyczaiła się do tego, że ją noszę. Idziemy na maksimum 200 metrów, zanim powie, że jest zmęczona. Potem przejdzie tylko małe fragmenty drogi. W końcu mam poważny trening, a ona w ogóle nie ćwiczy.

Jeśli dojdziemy do miejsca na piknik lub plac zabaw, ona biegnie i bawi się, więc wiem, że nie jest naprawdę zmęczona, po prostu woli być przy sobie. Próbowałem jej wytłumaczyć, jak się bawić, ale myślę, że był o wiele wyższy niż 3-latek.

Nie chcę jej zmuszać do chodzenia, bo chcę, żeby to się jej podobało. Co mogę zrobić, żeby zmusić ją, żeby trochę popchnęła?

Może Twoje dziecko chciałoby innej aktywności wymagającej wędrówki. To jak geocaching może być bardziej zabawne, robić zdjęcia z ładnego widoku, chodzić na skałę, na której wspinaczka jest przyjemna.
the_lotus

@ the_lotus Zwykle idziemy zobaczyć coś fajnego. Ona naprawdę to lubi. Zasadniczo chce pozostać gdziekolwiek pójdziemy dłużej niż ja. Myślę, że właśnie się zorientowała, że ​​może się tam dostać na własnych nogach lub
kazać

Może to, co naprawdę lubi, to nie tyle wędrówki, a więcej spędzanie czasu z tobą.
Zibbobz,

Mój 2,5-latek ma odwrotny problem. Zawsze chce zejść i uciec! Potem żąda, żebym również uciekł. Angażujemy go również, opisując rośliny i liście, wskazując kwiaty, robaki i inne fajne rzeczy, aby uczynić go bardziej wciągającym. Próbowałeś czegoś takiego? („Wyścigi”, wskazując wszystkie interesujące rzeczy itp.)?

„Kilka godzin” to bardzo długi czas w wieku 3 lat. To kwestia uwagi i motywacji, a nie wytrzymałości fizycznej. Zacząłem moją córkę na wędrówki o tej długości w wieku 6 lat, a nawet w tym wieku spędziliśmy więcej czasu wspinając się na kłody, omawiając mapę itp., Niż faktycznie wędrując.
Ben Crowell,

Odpowiedzi:

Czy to możliwe, że te „kilka godzin chodzenia po lesie” znacznie przekraczały jej zasięg (zarówno pod względem wytrzymałości fizycznej, jak i uwagi) od samego początku, więc zawsze nosiłeś ją pod koniec wędrówki?

(Mam dzieci w wieku 12 i 8 lat, które znudzą się „wędrówką” w czasie krótszym niż „kilka godzin”. Mogą biegać po placu zabaw i odwiedzać muzeum lub zoo przez prawie cały dzień, ale „zwykła” wędrówka nudziłaby ich bez wyrazu).

Jeśli Twoje dziecko nigdy nie doświadczyło „przejścia przez” wędrówki, dzięki czemu sama wędrówka jest czymś, z czego można czerpać satysfakcję, nie będzie chciała wkładać w to znacznej energii i poprosi o przeniesienie, gdy tylko poczuje się, jakby była wytężając się - bo po co dłużej chodzić, jeśli w końcu i tak ją poniesiesz, a ona nadal będzie szukać wróżek lub zwiedzać plac zabaw?

Myślę, że sztuczka polega na tym, aby zacząć od małego, pozwolić jej regularnie osiągać „ukończenie”, a następnie wydłużyć czas, gdy jej wytrzymałość, koncentracja uwagi i gotowość do ćwiczenia się zwiększą, gdy dorośnie.

Co więcej, nie sądzę, że przeciętny trzylatek potrzebuje sztucznego „treningu” lub „ćwiczenia”. Zazwyczaj ich instynkt gry sprawia, że ​​poruszają się niemal bez przerwy, w domu lub na zewnątrz domu, i mają raczej dostrojone wyczucie, kiedy chcą się poruszać i kiedy chcą odpocząć. IMHO, lepiej nie manipulować tym zbyt wcześnie w ich życiu, ale zamiast tego zwiększyć ich świadomość tego, co mówi im ciało.

Ponadto wysiłek fizyczny (który my, dorośli, określilibyśmy jako „ćwiczenie”, „trening” lub „trening”) może z łatwością być aktywnie szkodliwy dla małych dzieci. Ich ciała już szybko rozwijają się w kierunku większej siły i wytrzymałości, przy ogromnym stresie dla ich układu, bez żadnego dodatkowego „obciążenia” od nas dorosłych.

Podaj ważny punkt. Większość wypraw to dostać się do ładnego wodospadu, orłów lęgowych itp. Te podróże są za daleko, by mogła przejść całą drogę, więc spodziewałem się, że zabiorę ją ze sobą. Chyba powinniśmy zrobić kilka wycieczek, które są bliżej, aby mogła sama zrobić całą podróż
neelsg

Myślę, że moje pytanie brzmi nieco myląco na temat ćwiczeń. Nie chcę, żeby ćwiczyła więcej, ale chcę, żeby bardziej doświadczała natury, a to jest trudne, kiedy jesteś noszony. Nigdy jej nie spieszę, a ona może spędzać naprawdę dużo czasu, patrząc na jakiegoś ptaka, kwiatka, a nawet skałę lub laskę, dlatego też te podróże trwają „kilka godzin”

@neelsg: Dobrze słyszeć, że moja druga uwaga była niepotrzebna. Nie uwierzyłbyś, przez co niektórzy dobroduszni rodzice narażają swoje dzieci. ;-) --- Więc podsumowując, zaplanuj swoje wycieczki w taki sposób, aby pokonanie jej pod własną mocą stało się regułą, a nie wyjątkiem. Zauważ, że będzie to podwójnie trudne teraz, kiedy przyzwyczai się do rzucania po 200m ... być może będziesz musiał zacząć od naprawdę małych rzeczy, a potem stamtąd. Bawcie się dobrze!
DevSolar,

Dzieci, nawet w wieku maluchów, lubią wędrówki na inne sposoby niż dorośli. Lubimy zabierać naszą trójkę na spacery po lesie i robiliśmy to od niemowlęctwa (kilka świetnych zdjęć niemowlęcia z tatą niosącym córkę na temblaku!).

Jedną z możliwości jest to, że krótsze wycieczki poprawią jej perspektywy. Małe oczekiwania były najtrudniejszym przejściem dla nas jako rodziców. Możemy łatwo zrobić pięciomilową wędrówkę i na koniec poczuć się ożywionym. Coś więcej niż mila i mój najmłodszy osiąga punkt, w którym jest całkowicie skończony i nie może znieść pomysłu przejścia kolejnego kroku. Przypadkowo wybraliśmy się z rodziną na wycieczkę o długości pięciu mil (nie zdawaliśmy sobie sprawy, że źle skręciliśmy, aż o wiele za późno), a dzieci wciąż wychowują ją jako najgorszy pomysł na wakacje.

Ale jeśli jedzie autem po zaledwie kilkuset metrach, „jestem zmęczony” prawdopodobnie oznacza „jestem znudzony i chcę zwrócić uwagę”. W takim przypadku odwrócenie uwagi może być bardzo mile widziane i pomóc jej zapomnieć o „wyczerpaniu”. Największe przyspieszenie dystansu, jakie moje dzieci pokonałyby same, to wyznaczenie kamieni milowych lub minigolów.

• Kiedy dotrzemy do tego zabawnego drzewa, będę cię nosić przez trzy minuty!
  • Kiedy dochodzimy do następnego znaku szlaku, czas na przekąskę [mix szlaków, owoców, granola]!
  • Czy potrafisz wyprzedzić i policzyć, ile tych małych niebieskich kwiatów jest przy drzewie?

Pomocne może być również stworzenie ramy udawania. Może eksplorujesz nową planetę, może polujesz na wróżki, może na drodze jest sekretny skarb (np. Lśniące skały!), Który należy zebrać, aby zatankować samochód do domu. Czasami jest to prostsze, jeśli towarzyszy im rodzeństwo lub przyjaciel, ponieważ snują własną grę w udawanie, ale inicjacja osoby dorosłej jest z pewnością możliwa.

Zdaję sobie sprawę (nieco z opóźnieniem), że to tak naprawdę nie pomaga przekazać idei popychania się do wędrówki, ale czasami tak złożoną ideę można zrealizować na różne sposoby :)
Acire

Lubię to. Musimy pamiętać, że dzieci w tym wieku nie mają takiej samej definicji słów jak my. „Jestem zmęczony” dla nich może oznaczać coś zupełnie innego niż dorosły. Osiągnięcie celu w połowie kciuka jest świetne, dla dorosłych po prostu chodzenie jest fajne, dla dzieci oznacza po prostu chodzenie, aby wrócić do tego samego miejsca (co może być nudne).
the_lotus

+1: Mój mały chłopiec i ja idziemy na „Polowanie na dinozaury”, co oznacza, że dużo krzyczymy i uciekamy .
Ucieknie

Kiedyś prowadziłem letni program dla dzieci w wieku 5-7 lat. Wszyscy byli bogatymi dziećmi z miasta, którzy nie byli przyzwyczajeni do bycia i chodzenia po lesie. Wczesnym latem rozpoczęliśmy spacery o długości nieco większej niż 0,5 kilometra - zawsze idąc „do czegoś” - po drodze z kilkoma miejscami docelowymi. Do końca lata będziemy robić 3 mile w wysokiej temperaturze i wilgotności. Nadal musieliśmy się upewnić, że idziemy z celem lub celem, aby je kontynuować. Może to być następna łata jagodowa, to fajne drzewo, pole lub skały - tylko po to, żeby wiedzieli, co jest grane.
Ten idiota

@neelsg idź na coś w stylu „jeśli cię niosę, to faerie usłyszą nas na pewno”
Dean MacGregor,

W wieku trzech lub czterech lat mieliśmy ten sam problem z naszą najstarszą córką. Przyzwyczai się do tego, że noszę ją podczas najtrudniejszych etapów wędrówki lub kiedy się zmęczy.

Nasze rozwiązanie polegało na tym, że postawiłem ją z powrotem na nogi, kiedy natrafiliśmy na oznaczenia szlaku, a ona mogła poprosić mnie, żebym ją podniósł po upływie dwóch kolejnych oznaczeń szlaku. Miało to niesamowity efekt uboczny, ucząc ją rozpoznawania śladów.

Jako ktoś, kto jest naprawdę okropny w zauważaniu szczegółów w moim otoczeniu, uwielbiam ten pomysł.
Mark K Cowan

Co to jest znakowanie szlaku?
MarkHu

@MarkHu: Paski farby używane do oznaczania śladów . Naprawdę myślałem, że będzie to coś znanego na świecie, ale z jakiegoś zwykłego googlowania wydaje się, że mamy je tylko w Izraelu.
dotancohen,

Miałem ten sam problem z moją czterolatką i zdziwiłem się, że pozwolenie jej na wybranie nowej kolorowej pary trampek do biegania, aby „iść bardzo szybko”, wystarczyło, aby posunęła się znacznie dalej bez mojego noszenia. Może właśnie mi się poszczęściło, kup, możesz spróbować zrobić coś wielkiego z zakupu nowego buta.

Innym pomysłem jest złapanie kolejnego dziecka, które pójdzie z tobą. Mam bliźniaków i często biegają razem zbyt zajęci, aby poprosić mnie o noszenie.

Innym pomysłem jest próba sprawienia, by wszyscy w grupie wędrownej byli „liderami”. Śledzisz swoją córkę, kiedy ona jest przywódcą, i może na zmianę.

Pomaga też córka wybrać miejsce do wędrówek i mieć na uwadze cel. Posiadanie książki fizycznej ( takiej jak ta ) ze szlakami turystycznymi w okolicy z dużą ilością zdjęć bardzo pomaga. Wybiera wędrówkę, a następnie jest podekscytowana, aby tam pójść i znaleźć miejsca na zdjęciach. Pomaga również, jeśli rzeczy mają zabawne nazwy, takie jak „Rainbow Lake” lub jeśli używasz wyobraźni i mówisz, że podczas wędrówki szukaj dużych czarnych ryb na środku jeziora.

Uważaj, aby nie naciskać jej zbyt mocno, w przeciwnym razie ryzykujesz, że nienawidzi całkowicie wędrówki.

Świetne pytanie, mamy ten sam problem.

Co do tej pory wymyśliliśmy:

• Śpiewanie piosenek, granie w gry („Szpieguję moim małym okiem”) itp.
  • Po prostu mówiąc jej, że jest zbyt ciężka, aby ją nosić.
  • Obiecaj nagrodę, jeśli poradzi sobie bez noszenia.

Dzięki. Podoba mi się pomysł śpiewania piosenek i grania w gry. Spróbuję tego w ten weekend. Spróbuję innych sugestii, jeśli to nie zadziała, ale ona może manipulować jak profesjonalista, gdy przyniesiesz nagrody do obrazu. Myślę, że w końcu dam jej przyjemność za każdy jej krok :)
neelsg,

Nigdy nie oferuj nagród (czyli łapówek) za coś, co chcesz, aby Twoje dziecko cieszyło się z robienia - potwierdza to, że czynność jest nieprzyjemna i nikt nie zrobiłby tego bez nagrody. Z drugiej strony możesz mieć „święto”, ilekroć osiągnie coś znaczącego, w ten sam sposób, w jaki obchodzisz urodziny lub wygrywasz turniej sportowy. Nie obiecuj tego wcześniej, ale kiedy po raz pierwszy sama zrobi małą wędrówkę, wyjdź na koktajl owocowy lub po czymś innym zabawnym i zdrowym - i oboje dostaniesz jeden, ponieważ świętujesz jej osiągnięcie z nią .
Mom Ossum's

Jedną z cudów, która zadziałała dla mnie, było powiedzenie mu: jeśli jesteś zmęczony, możesz biegać i czekać na mnie pod tym drzewem, usiąść i zrelaksować się.

Mój syn często był zbyt zmęczony, by chodzić, ale nie był wystarczająco zmęczony, by pobiec do cienia pod drzewem, gdzie mógł usiąść i spojrzeć na mnie, gdy szedłem.

Wypróbuj alternatywę, aby nieść ją do końca.

Zamiast zabierać ją na resztę drogi, zacznij robić krótkie (około 15 minut) przerwy, aby pozwolić jej odpocząć przez chwilę, zanim pójdzie dalej szlakiem.

Będzie to oznaczało, że potrwa to dłużej i być może będziesz musiał skrócić całą podróż, ale da jej czas na odpoczynek i da obojgu trochę czasu na związanie się (co może być tym, czego ona szuka kiedy prosi o niesienie).

Poszczególni dorośli mają swoje preferowane tempo wędrówek, a dzieci nie są inne - odpowiednio dostosuj swoje plany wędrówek.

Patrzysz na problem jako dorosły, patrz na to jako trzyletni.

I walk ->
I don't like it anymore ->
I ask to get carried ->
I like that...

Prosty.

Aby przerwać cykl, komunikuj się tak, jak zrobiłby to trzylatek.

Podczas spaceru masz trzyletnie rozmowy na temat kolorów i nieba.

Nie chodź, chodź z jednego miejsca do drugiego, jak drzewo lub kamień i pozwól dziecku czasami zdecydować (szczególnie, gdy cel jest oczywisty).

Nigdy więcej chodzenia? Następnie skacz, skacz, skacz, tańcz lub poruszaj się, może po prostu przestań.

Kiedy ją nosisz, wij się i poruszaj ... komunikuj, że jest to dla ciebie trudne w sposób, w jaki zrozumiałoby to trzyletnie dziecko. Zaniósłbym ją tak, aby nie czuła się całkowicie komfortowo, dlaczego miałaby chodzić inaczej?

Ale najważniejsze, jak to powiedziałeś: chce się bawić, nie chce być zmęczona ... obwiniałbyś ją?

Trzyletni uczy się, robiąc. Jeśli jest fajnie, nie trzeba tego wyjaśniać, więc pokaż jej!

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.