Jak mogę nauczyć mojego syna jeździć na rowerze?

Mój syn ma prawie siedem lat i nadal nie umie jeździć na rowerze. Uwielbia być na zewnątrz i bawić się, i chce jeździć na rowerze. Jego rower ma kółka treningowe, ale w chwili, gdy zdejmuję je i próbuję mu pomóc jeździć, nie jest nawet w stanie wyważyć żadnej równowagi - po prostu przewraca się i upada za każdym razem.

Jakieś wskazówki?

Aktualizacja:

W miniony weekend ciągle schodziliśmy z niewielkiego wzniesienia, a on po prostu nie reaguje na przewracanie się (inne niż spadanie). Dla osób sugerujących zdjęcie pedałów - ma ten sam problem z utrzymaniem równowagi na hulajnodze. Pomysł na żyroskop jest fajny, ale zamierzam codziennie próbować tego z górki, zanim wydam pieniądze na to koło.

Myślę, że warto sprawdzić to powiązane pytanie: bicycles.stackexchange.com/questions/452/...
kristof

Kontynuowałbym; w ten sposób nauczy się równowagi, zanim będzie musiał nauczyć się jeździć na rowerze.

Odpowiedzi:

Znajdź wzgórze niskiej jakości, wzgórze, które pozwoli motocyklowi poruszać się do przodu bez wysiłku, ale nie jest wystarczająco strome, aby jechał z prędkością warp. Najpierw zacznij nisko na wzgórzu i niech twój syn nie pedałuje. Pęd pomoże zrównoważyć rower, a twój syn go zrozumie. Gdy idzie dalej pod górę. Kiedy już nie myśli o balansowaniu (ponieważ to prawdziwy problem z jazdą na rowerze, nie myślisz o tym, po prostu to robisz). Zacznij uczyć go na płaskiej ziemi, aby uruchomić motocykl.

Im dłużej czekasz, tym trudniej. Nauczyłem swoją pierwszą córkę, gdy miała 7 lat, a park zajął kilka godzin. Nauczyłem swoją drugą córkę, kiedy właśnie skończyła 5 lat i zajęło to około 3 minut (bez kłamstwa), ponieważ w ogóle o tym nie myślała, po prostu wskoczyła i zaczęła pedałować.

Zgadzam się z tym w 100%. Zrobiłem to 3 tygodnie temu. Miałem bardzo niechętną 7-latkę i bardzo zapaloną 3-latkę, które nigdy wcześniej nie jeździły na rowerze. Usunąłem pedały i ustawiłem je swobodnie na lekkim nachyleniu. Na szczęście miał około 600 metrów długości. Po 3 krokach (bez żartów) ponownie włożyłem pedały i powiedziałem, że powinni spróbować utrzymać stopy na nogach przez kilka biegów. W następnym biegu obaj zjechali rowerem ze wzgórza i pozostali na dole, kręcąc się wokół. Są teraz bardzo pewni. Rowerem na pasach w domu
Hairy

To naprawdę najlepsza metoda. Radziłbym, aby nikt nigdy nie kupował motocykla ze stabilizatorami, ponieważ można kupić te motocykle bez pedałów, które dodają, jak sądzę, siadają na skuterach jako takich. W ciągu 20 minut oba dzieci zaczęły jeździć na rowerze. Może to też wymagać trochę wiary, ale mój najstarszy wziął udział w triathlonie (dla dzieci) w ostatni weekend i spisał się bardzo dobrze.

@Hairy - jestem z tobą w tej sprawie. Jestem bardzo dumny z mojego najstarszego. W tym tygodniu zajął trzecie miejsce w triathlonie szkół regionalnych :-) Mój najmłodszy nauczył się jeździć rowerem w ciągu jednego popołudnia w wieku 4 lat. Pozostali dwaj uczyli się w młodszym wieku, ale zajęło to kilka dni.
Rory Alsop

Najmłodszy skończył 4 lata i jest dość wysoką dziewczyną, również bez strachu. To jest naprawdę takie proste!
Hairy

To, co zadziałało dla mnie ze wszystkimi moimi dziećmi, to sposób, w jaki tata mnie nauczył:

• dostać dość dużą otwartą przestrzeń bez niczego, w co mógłby się zderzyć - dla mnie był to pas startowy lotniska, dla moich dzieci parking
  • całkowicie zdejmij koła treningowe
  • zmusić je do pedałowania z prędkością, z którą można wygodnie biegać - kluczem do jazdy na rowerze jest pedałowanie, ponieważ początkujący nie wie jeszcze, jak prawidłowo wykorzystywać siły żyroskopowe kół, a pedały dają dużo większą kontrolę nad utrzymywaniem pozycji pionowej
  • trzymaj mocno kurtkę z tyłu - jest to o wiele łatwiejsze u 4-latka niż u 7-latka, ale nadal działa
  • początkowo pomóż im trochę wesprzeć, ale pozwól im się kołysać - a kiedy to zrobią, popchnij ich lekko w kierunku, w którym powinni się pochylić, aby sprowadzić rower z powrotem pod nie
  • po kilku minutach zrozumieją to, więc rób mniej, jednocześnie utrzymując uścisk, aby ich uspokoić
  • po pół godzinie powinieneś biegać za nimi, nie trzymając ich wcale - kiedy zdadzą sobie z tego sprawę i zaskoczą cię, będą na dobre

Aż do zatrzymania ...

• tutaj myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest, aby jechać w twoją stronę i mocno zaciągnąć oba hamulce tuż przed tym, jak cię uderzą - w ten sposób możesz pomóc im zatrzymać się, jeśli nie używają wystarczająco mocno hamulców i możesz złapać je, jeśli się zepsują. (rada - nie każ im jeszcze jeździć szybko :-)

Po tym, jak moja 5-letnia córka miała długie kółka treningowe, w końcu je usunęliśmy. Wypróbowaliśmy kilka technik - jazda na trawie była zbyt trudna do pedałowania, ścieżki były nieco wyboiste, a ostatecznie nasz długi podjazd był najlepszy. Będąc latem, nie miałem kurtki do trzymania, ale pomogłem utrzymać ją w pozycji pionowej. Zaczęła się uczyć mnie pochylać, kiedy poczuła się niezrównoważona, ale zatrzymało się to szybko, o ile miała wystarczającą prędkość dla pewnej (żyroskopowej) stabilności. Nauczyliśmy się więcej, ale dzięki tej metodzie postęp jest doskonały, a ona czuje się całkiem bezpiecznie - ważna dla nerwowego dziecka.
Wysoce nieregularny

tak, dokładnie to też działało z naszym synem (5 lat) - najpierw musiałem z nim biegać i wspierać go, ale szybko mógł to zrobić sam ... chwiejnie na początku, ale teraz było lepiej ma dużo zabawy ze swoim rowerem. :-)
BBM

Kilka rzeczy, które działały dla mnie ...

Po pierwsze (i to, co było najbardziej skuteczne), jest to naprawdę pomocne, jeśli istnieje regulacja (w górę iw dół) samych kół treningowych. Dzięki temu możesz je nieco podnosić do góry po każdej stronie, aby zamiast 4 kółek na podłodze było więcej ruchu z boku na bok. Gdy twój syn staje się bardziej komfortowy, możesz je przesuwać w górę, dopóki zasadniczo nie będzie jeździł na dwóch kołach, ale z psychologicznym bezpieczeństwem kół treningowych.

Po tym stwierdziłem, że pomogło mi pójść na 2 koła w miejscu, gdzie było dużo trawiastego zjazdu i bez wzgórza. Użyliśmy toru w naszym lokalnym liceum. Myśl o niekończącym się nachyleniu była zbyt wielka dla naszego maleństwa, a po przygotowaniu od razu ruszyła za nim.

Powodzenia

Możesz rozważyć zdjęcie kół treningowych i korb, tworząc „rower równowagi” lub „rower strider”. Pozwoli to dziecku skupić się na jednej umiejętności na raz, a nie na równowadze i pedałowaniu, może skupić się tylko na równowadze. Zasadniczo jest to takie samo, jak zmuszenie ich do zejścia ze wzgórza, ale dziecko może dłużej kontrolować prędkość i ćwiczyć.

Koła treningowe są przeszkodą w nauce jazdy. Pozbądź się ich.

Ja i mój ojczym nauczyliśmy brata jeździć na rowerze, biegając za rowerem, trzymając go pionowo. To dobre ćwiczenie. :-)

Po wielu biegach saldo zaczyna się poprawiać i możesz zacząć odpuszczać krótkie chwile i szybko chwytać ponownie. Po prostu puszczaj coraz dłużej. Spróbuj puszczać, dopóki dziecko nie zobaczy, że puścisz, ponieważ on / ona zawsze będzie się przewracał, jeśli będzie wiedział, że nie trzymasz go w pozycji pionowej.

Gdy będzie mógł jechać rowerem z tobą przez około 15-30 sekund, możesz dać im do zrozumienia, że ​​się nie trzymasz, i powiedzieć im, że mogą to zrobić sami. Nadal będziesz musiał pomóc im zacząć i dużo za nimi biegać, ale będzie lepiej.

Ten proces trwał kilka dni na podwórku, jeśli dobrze pamiętam.

Zbyt skomplikowane, aby nauczyć się jeździć; Zaczynam myśleć, że może twój ojczym zabrał brata na przejażdżkę (gra słów zamierzona) ...
Hairy

Koła treningowe naprawdę uniemożliwiają naukę jazdy, a ta metoda działa dobrze.
Peter DeWeese

Myślę, że bieganie po rowerze w porównaniu z lekkim nachyleniem ze stopami w dół jest niedopasowaniem; Wydaje mi się, że to trochę szczypanie
Hairy

@Hairy chciałeś powiedzieć „błąd”? Albo co nie znaczy?
Torben Gundtofte-Bruun

Miałem na myśli, że to nie konkurs, to niedopasowanie; bieganie z rowerem brzmi dość pracochłonnie i nie jestem pewien, czy ma on jakąkolwiek ważność. Pozwalanie dziecku po prostu zejść w dół, aby uzyskać równowagę i koordynację, brzmi nieskończenie lepiej.
Hairy

Nie prosiłeś o rekomendacje dotyczące zakupów (a ta strona tak naprawdę nie jest do tego przeznaczona), ale może być dla Ciebie przydatnym narzędziem:

http://www.thegyrobike.com to rower - lub można kupić tylko przednie koło - z dużym żyroskopem w środku. Zasadniczo utrzymuje rower w pozycji pionowej i naciska na każdą niestabilność.

Myślę, że byłoby to wspaniałe rozwiązanie w twojej sytuacji. Możesz ustawić żyroskop na różne prędkości, w zależności od tego, ile pomocy chcesz być obecny.

Widziałem to rok temu i od razu pomyślałem , że to jest to, co dostanę dla mojego syna, gdy będzie starszy!

Nie będę głosować za tym, dopóki nie spróbujemy. Ale to ma sens. Dobry pomysł. :)
Lennart Regebro,

Nasz syn codziennie jeździ rowerem do przedszkola i pewnego dnia zdjęliśmy koła treningowe i dodaliśmy uchwyt treningowy . W ten sposób może kontrolować prędkość i nie martwić się o upadek. Szybkość jest ważna, ponieważ o wiele trudniej jest jechać naprawdę wolno niż tylko trochę szybciej.

Teraz sztuczka polega na tym, aby NIE trzymać rączki, ale trzymać rękę bardzo blisko niej, aby można było dokonać regulacji. Jeśli trzymasz rękę na uchwycie, będzie to tak samo, jak koła treningowe, a twój syn nie nauczy się utrzymywać równowagi, ponieważ (nieświadomie) kontrolujesz go.

Podsumowując: Koła treningowe: dziecko uczy się pedałować na rowerze i równowaga nie jest wymagana. Uchwyt treningowy: dziecko uczy się utrzymywać równowagę (już umie pedałować), dlatego naprawdę ważne jest, aby nie kontrolować równowagi (tj. Mocny uchwyt i w zasadzie pchanie go za pomocą uchwytu).

Ćwiczyć.

W ciągu ostatnich 2 lat nauczyłem dwójkę dzieci jeździć na rowerach bez treningu kół treningowych, zarówno w wieku 3 lat.

Obaj chłopcy bardzo interesowali się jazdą na rowerze. Jeździmy na rowerze codziennie przez 20 minut. Zaczęli od kół treningowych. Kiedy starszy (który miał wtedy 3 lata) wyglądał na gotowego, pomyślałem, że nadszedł czas, aby je zdjąć, więc zrobiliśmy to i wytrenowałem go, biegając obok roweru i chwytając kierownicę za każdym razem, gdy wyglądał, jakby jechał przewrócić się. (Musisz mieć dużo wytrzymałości, aby to zrobić, a jak zobaczysz, była to nieskuteczna strategia).

W przypadku drugiego zdałem sobie sprawę, że rzuciłem go na pierwszy. Kiedy drugi skończył 3 lata, po około miesiącu w tym roku (20 minut jazdy rowerem prawie codziennie), zauważyłem, że nie polegał tak bardzo na kołach. Zdjąłem więc koła treningowe i pobiegłem obok niego, tak jak pierwszego roku poprzedniego, ale różnica polegała na tym, że nie potrzebował mojej pomocy po pierwszych 20 minutach. Potem jechał sam, bez potrzeby pomocy.

Zasadniczo jest to praktyka. Uświadomiłam sobie, że przeciążyłam się, spiesząc się z pierwszą. Nie ma pośpiechu. Trzymaj koła treningowe, dopóki nie będzie im wygodnie. Myślę, że 2 sezony ćwiczeń z kołami treningowymi sprawiły, że drugi 3-latek mógł tak łatwo jeździć bez kół treningowych.

Uczę mojego 8-letniego syna jeździć na rowerze. Najtrudniejszą rzeczą nie jest faktyczna mechanika jazdy na rowerze. To „wiara w siłę”, ta „siła”, która pozwala ci pozostać stabilnym, gdy masz dużą prędkość. Wydaje się to dla nich dziwną koncepcją, ponieważ uważają, że „prędkość” sprawi, że upadną i dlatego się boją.

Po prostu jeżdżę z nim na parking w weekendy i „biegam” za nim, trzymając tył roweru, pozwalając mu na pedałowanie i próbując sprawić, by zobaczył, że prędkość jest jego przyjacielem. prędkość daje mu stabilność. Zrobię to, dopóki „nie poczuje siły”, a potem zaczniemy od gradientów.

Mogę powiedzieć, co pomogło mi nauczyć. Miałem rower w stylu BMX z kołami treningowymi ... Nie mogłem jeździć nic wartego bez kół treningowych. Są one przeznaczone dla starszych dzieci z różnymi środkami ciężkości. Kiedy wypróbowałem rower o mniejszej formie, dostałem go i w krótkim czasie byłem w stanie dostosować swoje nowe umiejętności jazdy na większym rowerze.

Jeden element do dodania do dyskusji. Kierując rowerem (i motocyklem), musisz spojrzeć w wybrane miejsce, aby układ kierowniczy działał naturalnie. Gdziekolwiek spojrzysz, będziesz dążyć do wycelowania roweru. Jeśli patrzysz tam, gdzie nie chcesz iść (na rzecz, która cię przeraża), trafisz.

Nie jestem pewien co do opinii. Sterowanie jest równie ważne jak równowaga. Wiele osób zostaje rannych, kiedy się boją, skupiając się na rzeczach, które ich przerażają (jak krawężnik lub samochód) i kieruj się bezpośrednio na to. Fiksowanie celu ( en.wikipedia.org/wiki/Target_fixation )
Paul Cline

Sterowanie, które uważasz za naturalne, jest czymś, czego dzieci muszą się nauczyć (choć prawdopodobnie nie będą się uczyć świadomie). Słyszałem, że twoja rada działa dobrze dla dorosłych (także na snowboardzie!), Ale mam wrażenie, że ta rada niewiele pomoże dzieciom w nauce równowagi. Jest jednak oczywiście ważne, aby unikać przeszkód. (Nawiasem mówiąc, nie przegłosowałem!)
Wysoce nieregularny

Pojawiła się nowa tendencja do zachęcania dzieci do jazdy na rowerze, po prostu zacznij od roweru biegowego dla dzieci, które nie mają pedałów, więc potrzebuje tylko nóg, aby przyspieszyć, co zapewniłoby mu komfort podczas stania na 2 kołach i łatwą korekcję równowagi, wciąż ma wolne nogi i może poprawić pozycję, dopóki nie nauczy się, jak uzyskać prędkość.

Potem przychodzi część zabawy, zwykle ponieważ prędkość jest ograniczona do siły nóg, a pedały zwiększają prędkość, w końcu poprosi cię o zakup roweru z pedałami. Do tego czasu nabędzie umiejętności trzymania na dwóch kołach i będzie bardziej zainteresowany prędkością (wtedy nadejdzie koszmar rodziców, ale to kolejne pytanie :))

Większość dzieci boi się uczyć jazdy na rowerze. Zawsze wątpią w siebie. To, co bym zrobił, jest dość proste. Umieść rower w wysokim rowie i każ pedałować. Jeśli spadną, nie zostaną ranni, ponieważ złapie ich wysoki rów. Mam nadzieję, że to pomoże.

Aby dodać to, co już napisano, ponownie włóż koła treningowe, aż przyzwyczai się do jazdy. Mój syn ma 5 lat i jeździ z przerwami przez większość roku i nadal ma założone koła treningowe. Zdejmę je, gdy poczuję, że stał się stabilny na rowerze, ale jak dotąd było dobrze. Jadę z nim na przejażdżkę, aby zyskał trochę dystansu i wzmocnił mięśnie nóg, po prostu upewnij się, że chodniki są gładkie, w przeciwnym razie skończysz z wypychaniem ich z małych wgłębień, które uniemożliwiają tylne koło dotknięcie ziemi.

Upewnij się, że nauczą się również używać hamulca, przyprowadzam syna na małe wzgórza i mówię mu, aby przyzwyczaił się do kopania pedałów, aby zatrzymać rower, więc gdy nie ma kół treningowych, może jechać tak szybko, jak chce.

Pomyślałem, że powinienem dodać, jeśli mają hamulce ręczne, rozłączają przedni hamulec, przynajmniej na razie.
Ominus

Nauczyłem mojego najstarszego syna jeździć na rowerze, regularnie jeżdżąc na rowerze (z kołami treningowymi), z celem przynajmniej raz dziennie. Upewniłem się, że umie używać hamulca do kontrolowania prędkości, aby mógł nabrać pewności siebie, nie pozwalając, by motocykl oderwał się od niego na wzgórzach.

Kiedy się poprawił i zaczął pochylać się na zakrętach, tak naprawdę pochylił swoje kółka treningowe do góry. Bał się jeździć na rowerze bez nich, więc zacząłem sam je zginać co kilka dni, aż zgięły się pod kątem 45 stopni, w połowie między ich pierwotną pozycją a pozycją całkowicie pionową.

Nadal nie chciał, żeby je zdejmowano, kiedy je zdejmowałem, ale najwyraźniej był gotowy jeździć bez nich, więc zdjąłem je i pobiegłem obok niego, kiedy pierwszy raz jechał bez nich.

Cały proces trwał tylko tydzień lub dwa.

AKTUALIZACJA: W ten weekend widziałem dziecko jeżdżące na rowerze Strider, który jest w zasadzie rowerem bez pedałów. Wydawało się, że jest to znacznie lepszy sposób na naukę niż trening kół, ponieważ mógł nauczyć się balansować rowerem, szurając nogami i zjeżdżając ze wzgórz. Wierzę, że istnieją inne, podobne rowery dla małych dzieci.

w jakim był wieku? Pomimo ogólnej opinii, że koła treningowe spowalniają proces uczenia się u większości dzieci, to wyraźnie działało ładnie w bardzo krótkim czasie, więc jest to opcja do rozważenia - myślę, że wiek dziecka i ogólny poziom koordynacji mogłyby sprawić, że duża różnica tutaj. Dzięki za udostępnienie! +1
wysoce nieregularne

Zgodziłbym się. Uważam, że mój syn miał wtedy 5 1/2 lub 6 lat, chociaż myślę, że działałoby to równie dobrze, gdy miał 4 lata, to po prostu zajęłoby więcej.
Jim Clark

Jest to prawdopodobnie oczywiste, ale nikt jeszcze o tym nie wspominał:
musisz kierować się w kierunku, w którym spadasz, ponieważ utrzyma to rower pod środkiem ciężkości, utrzymując w ten sposób równowagę.

W przeciwieństwie do komentarzy, nie wierzę, że żyroskopowe działanie kół zapewnia jakikolwiek użyteczny stopień stabilności, ponieważ ich masa jest zbyt mała w porównaniu z resztą pojazdu + kierowcy, a ich obrót jest o wiele za wolny. Żyroskop jest pomocny tylko wtedy, gdy ma znaczną masę i obraca się z dużą prędkością.

Zwykle geometria ramy zapewnia również dodatkową stabilność, ponieważ poczucie, że przedni widelec jest lekko pochylony do tyłu, a oś koła znajduje się przed tym kątem. To sprawia, że ​​koło „chce” skierować się prosto przed siebie, a nie samo się obracać.

Jeśli kierujesz się w kierunku, w którym spadniesz, nadal spadniesz. Podstawową zasadą jazdy na rowerze jest utrzymanie równowagi, tj. Używanie masy ciała i elementów sterujących w celu utrzymania linii prostej. Samo powiedzenie „skręć w upadek” nie jest pomocne, ponieważ muszą pamiętać, aby skręcić w drugą stronę, jeśli pójdą za daleko, a jeśli ich waga nie będzie odpowiednio zrównoważona, spadną jak worek spudów.
Hairy

Można powiedzieć, że utrzymujesz równowagę, kierując ... ale w porządku.
Torben Gundtofte-Bruun

Nie, utrzymujesz równowagę dzięki żyroskopowemu działaniu kół, z wyjątkiem sytuacji, gdy osiągasz określoną prędkość minimalną. Musisz to zrobić. Właśnie dlatego wspomniany przez ciebie gyrowheel jest intrygujący. Jeśli to działa, działa dzięki temu, że ta żyroskopowa pomoc jest już na niskich prędkościach i przy małych kołach, i jako taka powinna ułatwić jazdę. Będę musiał zdobyć jeden z nich. :-)
Lennart Regebro,

Nie chodzi tylko o sterowanie, ale także o ciało i pozycję; ucząc dziecko, jak kierować się w kierunku, w którym spadają, patrz na nieszczęśliwe wypadki, ponieważ jeszcze nie rozumieją finezji i dotyku potrzebnych do tego, aby zrobić to skutecznie. Wierzę, że jest to dotyk rzecz dzieci podnieść na raz uczą się jeździć, a nie jak uczą się jeździć.
Hairy

Spójrz na pytanie sceptyków, czy to siła żyroskopowa utrzymuje rower w górze. Może cię zaskoczyć! skeptics.stackexchange.com/questions/10401/…
Rory Alsop

Mój syn ma 5 lat i właśnie nauczył się jeździć na rowerze. Przez jakiś czas miał na swoim kole treningowym koła, ale potem załatwiłem mu skuter i wykorzystał to całkiem sporo do nauki równowagi. Gdy naprawdę to zrzucił, poprosił o zdjęcie kół treningowych z roweru i od razu zaczął jeździć na rowerze 2-kołowym.

Nie używaj kół treningowych. Zawsze.

Daj dziecku rower równowagi (czyli rower biegowy). W ten sposób wyczują równowagę. W razie potrzeby pozwól im nauczyć się pedałować na trójkołowym rowerze.

Korzystając z kół treningowych, łatwo jest nauczyć się rzeczy, które trzeba oduczyć podczas utraty kół treningowych, takich jak nadmierne ciągnięcie lub popychanie uchwytów lub pochylanie się w jednym kierunku.

Moje dzieci mogły jeździć na rowerze w wieku odpowiednio trzech i czterech lat.

Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.