O czym powinienem pamiętać wybierając rower dla dziecka w wieku 5-6 lat?

Interesują mnie zarówno aspekty bezpieczeństwa, jak i funkcjonalność / funkcje.

Dziecko ma doświadczenie w jeżdżeniu na rowerach i MAŁE doświadczenie z rowerami 2-kołowymi (np. <5 przykładowych przejażdżek).

Odpowiedzi:

W zależności od wielkości dziecka, prawdopodobnie będą na wysokim końcu dla roweru 16 "lub na krótkim końcu dla roweru 20".

Właśnie dostaliśmy 20 "dla naszego 6-letniego chłopca o wzroście 123 cm.

Oprócz wielkości kół, inne czynniki, które wzięliśmy pod uwagę to:

• Rozmiar ramki. Rower miał dłuższą ramę, biorąc pod uwagę, że nasz chłopak prawdopodobnie będzie wysoki. Drążki uchwytów można również pochylić do przodu, aby dodać nieco więcej długości.

• Styl ramki. Mieszkamy obok dobrego toru rowerowego, więc możliwości jazdy w terenie nie były dla nas tak ważne. Szukaliśmy lżejszej ramy.

• Konstrukcje ramowe. Rama jego roweru jest aluminiowa, ale nie sądzę, żeby to miało tak dużą różnicę. Z doświadczenia z 16-calową córką mojej - rama nie jest o wiele lżejsza, a koła rdzewieją, a nie rama.

• Zawieszenie. Nie jeździ po drogach, a jego rower ma dość grube opony, więc zawieszenie nie było wymagane.

• Koła zębate Nasza córka miała rower z biegami i nigdy tak naprawdę ich nie używała. Zaoszczędziliśmy 50 USD, nie kupując sprzętu na rowerze - po prostu przeniesiemy go na 24-calowy wcześniej.

• Jakość. Kiedyś prześlizgnęliśmy się na rowerze naszej córki i dostaliśmy jeden z K-Mart. To były absolutne śmieci, więc cofnęliśmy je i daliśmy jej wysokiej jakości model; robi różnicę.

• Kolor. Po 2 latach cierpienia na jasnoróżowym jasnoróżowym rowerze swojej siostry z radością przyjął kolory „chłopca”.

• Szybkozłączki. Dotyczy to tylko siedzenia. Jego rower wymaga klucza imbusowego do regulacji, czasem jest to trochę denerwujące.

• Kompatybilność z bagażnikiem na rowery samochodowe. Kształt ramy wpływa na łatwość montażu na bagażniku rowerowym.

• Koła treningowe. Zainwestowaliśmy czas, by przyzwyczaić go do 16-calowego koła treningowego, a następnie bez kół treningowych. Kiedy przeniósł się na 20-calowy, nalegaliśmy, aby zrobił to bez kół treningowych.

Rower działa dobrze. Dwa miesiące później właśnie bez problemu ukończył 14-kilometrową przejażdżkę naszym torem rowerowym.

Naprawdę podoba mi się kompletność odpowiedzi Dave'a, ale moje osobiste podejście do tego jest takie, że dla tego wieku dziecko, po prostu chcę darmowego roweru z wolną ręką. Podczas gdy rosną, nie ma sensu płacić za rower wysokiej jakości lub dostosowany do jego rozmiaru - po prostu weź wszystko, co możesz, a kiedy z niego wyrośnie, przekaż je innemu dziecku.
Rory Alsop

Chciałbym dodać jeszcze jedną funkcję: pads. Mój pierwszy rower miał wyściełane wszystkie odsłonięte fragmenty ramy, które prawdopodobnie uderzyłem podczas spadania, co przydało się, gdy kilka razy spadłem.
Mark

Więcej funkcji: dzwonek to coś fajnego, co możesz dodać następnym razem, gdy nadejdzie prezent; dodaj podpórkę, jeśli nie ma, i dodaj koszyk lub torbę z przodu lub półkę nad tylną oponą, aby coś przymocować. I nie zapomnij o klatce na bidon.
aparente001

Moim zdaniem najważniejszą rzeczą, którą powinieneś wziąć pod uwagę, jest cena, którą chcesz zapłacić za ten rower. 6 lat wyrosnie z tego za około dwa lata. Potem rower będzie bezużyteczny, chyba że masz więcej dzieci. Ale z drugiej strony mogą chcieć mieć inny rower w różnych kolorach lub po prostu nowy.

Myślę, że powinieneś zabrać swoje dziecko do sklepu, powiedzieć mu limit ceny i wybrać. Przed zakupem zapoznaj się ze świetną odpowiedzią techniczną dave'a i weź to pod uwagę, dokonując wyboru ze swoim LO.

Najważniejsze jest to, że Twoje dziecko lubi rower i chce na nim jeździć. Wszystkie rowery są podobnie (nie) bezpieczne. Cechy roweru najprawdopodobniej zależeć będą od płci: dziewczęta polubią rowery miejskie z koszami, chłopcy mocne rowery górskie z biegami. Albo nie. Tak czy inaczej, upewnij się, że Twój LO lubi wygląd motocykla.

Co do bezpieczeństwa: upewnij się, że rower jest widoczny, że są na nim elementy odbijające światło, że są światła zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz że twoje dziecko wie, jak je włączać i wyłączać. Zdecydowanie kup kask i spraw, by dziecko go nosiło.

+1 dla kasków. Oznacza to również, że rodzice będą musieli zdobyć hełmy i nosić je.
Dave Clarke

-1: Dla stereotypów związanych z płcią.

@DaveClarke Na szczęście dzieci są zbyt młode, aby przejmować się stereotypami dotyczącymi płci i wybierać, co chcą. Głównie tak, jak to powiedziałem. Jeśli nie, to dobrze dla nich, co to dla mnie?
Dariusz

Wybór niewłaściwego roweru może na długi czas zniechęcić dziecko do jazdy na rowerze. Przyjemnie jest patrzeć, jak dziecko pcha rower na niewielkim stoku, ponieważ nie pasuje, koła zębate nie działają prawidłowo i waży tonę, ponieważ (lub ich rodzice) wybrali tanią imitację roweru górskiego, ponieważ wygląda fajnie i ma mnóstwo „funkcji”.

Upewnij się, że ma on odpowiedni rozmiar i sprzedaj go lub zachowaj dla młodszego rodzeństwa, gdy wyrosną. Jeśli ma niewłaściwy rozmiar, trudniej go kontrolować i istnieje większe prawdopodobieństwo awarii. Upewnij się, że mogą dosięgnąć ziemi, gdy siodło jest dla nich odpowiednio ustawione, i nadal mogą sterować i kontrolować rower.

Waga ma duży wpływ na zabawę i zwrotność roweru dziecięcego. Kilogram zaoszczędzony na rowerze sześciolatka ważącego 30 kg to 2,5 kg zaoszczędzonego od dorosłego.

Odpowiednio dobrane korby będą miały duży wpływ na zdolność dzieci do dobrego pedałowania. Jeśli korby są zbyt długie, rower będzie musiał znajdować się wyżej od podłoża, aby zapobiec uderzeniom pedałów, co również wpływa na prowadzenie.

W zależności od wielkości twojego 6-latka będą wymagały kół 16 ”lub 20”. Z 20-calowymi kołami możesz mieć biegi - 3-biegowa piasta jest łatwa w użyciu i trudna do złamania, ale jest droższa niż przerzutki. Bez szkody dla uzyskania prędkości pojedynczej dla uzyskania lekkiego i łatwego w utrzymaniu roweru.

Jeśli pozwolisz dziecku wybrać rower, niezmiennie wybierze ten z zawieszeniem. Ma to tendencję do zwiększania masy i kosztów, bez zapewniania większego (lub jakiegokolwiek) dodatkowego komfortu lub korzyści z powodu złej konstrukcji.

Na koniec sprawdź, czy zasięg dźwigni hamulca jest regulowany dla mniejszych dłoni, a hamulce nadal działają, gdy są ustawione, tak aby były bliżej kierownicy. Hamulec nożny z pedałem wstecznym jest dobrym rozwiązaniem, jeśli dziecko jest nieco małe, aby obsługiwać tylny hamulec v (trudniejszy do pociągnięcia).

W przypadku dziecka w tym wieku jeździ się zazwyczaj po płaskich terenach. Jeśli nie - osoba jest miłośnikiem jazdy na rowerze, który prawdopodobnie nie poprosi cię o radę.
aparente001

Niewiele całkowicie płaskich miejsc w Wielkiej Brytanii! @ aparente001 Może twój pomysł na niewielkie nachylenie jest inny niż mój ;-)
conradj

przykro mi słyszeć o twoich skłonnościach!
aparente001

Jest w porządku, nawet dzieci mogą je jeździć na rowerze!
conradj
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.