Którą stronę powinienem wyprzedzić innych rowerzystów na brytyjskiej ścieżce rowerowej?

Jestem nowy w używaniu ścieżek rowerowych i wydaje mi się, że mam brudne spojrzenia na jazdę po lewej stronie.

Jadąc dziś rano moim zwykłym dojazdem, widziałem, jak inni jadą po prawej, a zatem przejeżdżają w lewo.

Z pewnością to to samo, co prowadzenie samochodu? Jestem również pewien, że oznaczenia ustępowania na skrzyżowaniu są po lewej stronie.

Edycja Dla jasności, używam jednego off-road cycle- ścieżkę w przeciwieństwie do cycle- pasie .

wprowadź opis zdjęcia tutaj

Dookoła długa ścieżka rowerowa z jednej strony oznaczona jest rowerem, z drugiej pieszym. Prawie wszyscy ignorują to (jest zajęty rowerami, kilkoma pieszymi i zwykle prowadzą je psy), więc ludzie i tak jeżdżą po lewej - lub na lewo od środka, aby uzyskać lepszą widoczność i unikanie ryzyka, chowając w lewo, jeśli ktoś przyjdzie w inny sposób lub do wyprzedzenia. Na nieoznakowanych ścieżkach (tylko szeroka ścieżka przez park, jedyną oznaką, że rowery mogą z niego korzystać, jest mały znak na jednym (!) Końcu „rowerzyści” zwykle trzymają się lewej strony, „ludzie na rowerach” mogą być wszędzie, tak jak pieszych. Więc ogólnie trzymaj się lewej strony
Chris H

Odpowiedzi:

Oczywiście trzymaj się lewej, wyprzedzaj po prawej i stań w kolejce jak dobry Brytyjczyk na skrzyżowaniach!

Jednak nie ma żadnych zasad. W 2006 r. British Waterways, zaniepokojone popularnością i problemami związanymi z nadmiernym zatłoczeniem dróg holowniczych, przeprowadziły konsultacje w celu ustalenia, czy potrzebują polityki „trzymaj się lewej”. Uznano, że taki ruch byłby niepopularny i nieprzestrzegany (a na pewno nie nadzorowany). Dlatego, jeśli nie ma pomysłu trzymaj się lewej strony, wyprzedzanie po prawej nie może być uznane za niezgodne z żadnym kodem.

Większość rowerzystów w wieku powyżej pięciu lat zdaje się doceniać ideę „trzymaj się lewej / wyprzedzaj na prawo”, jednak istnieją pewne scenariusze, w których wychodzi to z szacunku dla bezpieczeństwa. Przechodząc przez most Kingston Upon Thames, ścieżka rowerowa jest dwukierunkowa, ale byłbyś odważnym rowerzystą, który trzymałby się lewej strony podczas dołączania do mostu, aby jechać na południe - rowerzyści jadący na północ chcą dołączyć do głównej autostrady i przechodzą obok Twoja ścieżka. Kierowanie się w prawo jest oczekiwaną normą w tym konkretnym punkcie, a wraz z nią wyprzedzanie w lewo ...

Będę trzymać się przejścia po lewej stronie i jeśli uderzę w kogoś, mogę przytoczyć przykład Szlaku Wodnego. Dzięki!
mizzle 18.11.11

W prawie wszystkich sytuacjach najłatwiej jest zastosować brytyjski standard drogowy (trzymaj się lewej strony: A), wyprzedzając po prawej stronie wolniejszego użytkownika. Jednak następujące przyczyny to zmieniają w sytuacjach innych niż dwóch rowerzystów jadących w przeciwnych kierunkach:

• Ścieżki, które są wąskie, nierówne, pod mostami lub zarośnięte, powodują, że rowerzyści i inni użytkownicy przemieszczają się do środka lub zmieniają swoją pozycję.
  • Piesi kierujący się zasadą jezdni idący przodem do nadjeżdżającego ruchu (np. Po prawej)
  • Piesi podążający za „brukiem” totalny brak zasad. (chociaż zawsze tam też zostaję ...)
  • Rowerzyści kierujący się starą zasadą „przechodzą przechodnie po stronie wody” (mają na celu uniknięcie zaczepienia kierownicy)

Na założenie znajomości standardowych zasad jezdni mają również wpływ:

• Zwiększone prawdopodobieństwo korzystania przez młodych / starych / niedoświadczonych / użytkowników dróg.
  • Zmniejszona świadomość przestrzenna dzięki joggerom rekreacyjnym, rowerzystom itp. Korzystającym z muzyki / słuchawek; Pogorszenie słuchu związane z wiekiem lub głośnością.

Dlatego zwalnianie i sygnalizowanie (lub wołanie „mijania po lewej / prawej stronie”) jest łatwe i zawsze najlepszą praktyką, aby uniknąć kolizji, awarii i brudnego wyglądu. Działa to również na rzadkich ścieżkach rowerowych z oznaczeniami linii i kierunku.

Pamiętaj, że gdy kolarze wypadają najgorzej podczas kolizji drogowej, ponieważ wszystko inne jest większe, wszystko inne na ścieżce rowerowej (piesi, wózki, wózki, rybacy, jakeys, koty) wypadają gorzej, ponieważ są mniejsze. Nie stań się dupkiem, którego starasz się unikać na drodze.

Miłej jazdy na rowerze.

• Dave E.

Sprawdziłem kodeks drogowy i wydaje się, że zasada 160 ma zastosowanie uniwersalne (nic nie widzę w sekcji Rowerzyści): „Po przeprowadzce powinieneś trzymać się lewej strony, chyba że znaki drogowe lub oznaczenia wskazują inaczej”. Ostatnio doświadczyłem wielu niebezpiecznych sytuacji na naszej lokalnej ścieżce rowerowej o mieszanym zastosowaniu, z nadjeżdżającymi rowerzystami po niewłaściwej stronie (po prawej), którzy zostawiają niebezpiecznie późno, aby zejść z drogi. Dzisiaj mężczyzna jadący przede mną rowerem jechał po złej stronie (po swojej prawej), a młody chłopiec za nim krążył wokół. Pomimo powtarzających się dźwięków i próśb „Czy możesz przejść w lewo, proszę?” ode mnie dorosły nie chciał się ruszyć do ostatniej chwili. Jego złym przykładem było narażenie tego chłopca na niebezpieczeństwo.

W Stanach Zjednoczonych najbardziej „świadomi” rowerzyści traktują ścieżkę mniej więcej jako drogę - poruszając się w prawo, aby umożliwić przejazd ruchu (przeciwnego lub w tym samym kierunku), poruszając się w lewo (i wołają „po lewej stronie!”). ) podczas ruchu w tym samym kierunku. (Oczywiście w Wielkiej Brytanii wszystko robi się wstecz)

Jednak na stosunkowo wąskiej ścieżce, przy małym natężeniu ruchu, występuje tendencja do mniej lub bardziej „rejsowania” po środku pasa, choć oczywiście zdajemy sobie sprawę z ruchu zbliżającego się z obu kierunków i przygotowań do ruchu.

Na szerokiej ścieżce jeden z jeźdźców znajduje się bliżej „niewłaściwej” strony, ponieważ napotyka przeciwnego jeźdźca podobnie po „złej” stronie, nie byłoby zbyt niezwykłe przejście bez zmiany stron. Może to być jednak mylące, więc ogólnie staram się pozostać po „właściwej” stronie, przynajmniej w niewielkim stopniu, aby usunąć dwuznaczność.

Zdrowy rozsądek mówi, że powinieneś korzystać z dedykowanej ścieżki rowerowej w taki sam sposób jak z drogi: dlaczego miałbyś robić coś inaczej? Na ścieżce do wspólnego użytku wzdłuż drogi pomysł „zbliżania się do ruchu nadjeżdżającego” ma sens, ale ponieważ nie istnieją żadne rzeczywiste zasady, nierozsądne jest oczekiwanie, że inni ludzie na drodze zachowają się racjonalnie, niezależnie od tego, czy jeżdżą rowerem, czy pieszo. Dobrą zasadą przy poznawaniu ludzi idących w przeciwnym kierunku jest założenie, że druga osoba jest albo głupia, albo samolubna, albo jedno i drugie, i iść wystarczająco wolno, by przestać, jeśli trzeba.

Myślę, że połączenie „Po twojej prawej” to zły pomysł, ponieważ nie możesz zakładać, że druga osoba wie, co masz na myśli. Może pomyśleć, że prosisz go, aby przesunął się w prawo. Jeśli mam zamiar przejść obok kogoś, dzwonię dzwonkiem i szukam jakiegoś znaku, że mnie usłyszało, a następnie przekazuję tę stronę, która ma więcej miejsca. Jeśli zignorują dzwonek, wystarczy zbliżyć się na tyle, by z nimi porozmawiać i poprosić, żeby cię przepuścili.

Przekazywanie lewej / prawej strony” wydaje się o wiele wyraźniejsze niż po prostu „Po lewej / prawej stronie”, zakładając, że osoba faktycznie cię słyszy.
David Richerby,

Tak - ale mózg potrzebuje sekundy, aby się zatrzasnąć i zacząć przetwarzać słowa, więc pierwszy bit może zostać utracony. W miarę zbliżania się rowerzysta zaczyna mówić, więc pierwsze słowa giną. Zasadniczo pieszy słyszy, jak jedziesz. Który jest dokładnie to, co słyszymy, gdy yellers pojazdów opartych wywołać okno. Więc jeśli chcę porozmawiać z chodzikiem, spowalniam do prawie ich prędkości chodzenia i używam jakiegoś ostrzegawczego słowa, takiego jak „Hej, przechodzę do / po prawej stronie”, a potem przemykam się stylowo i wygodnie.
Criggie

Odkąd napisałem powyższe, zostałem zmuszony zejść ze ścieżki i do rowu przez rowerzystę o małym mózgu. Zaczął od lewej i w ostatniej chwili zmienił strony. Zapytałem go, dlaczego to zrobił, a on odpowiedział, że nie chce być tak blisko krawężnika. Zwróciłem uwagę, że widzi on nadjeżdżający ruch, a ja nie, a on zareagował grożąc mi przemocą.
Andy S,

Nie sądzę, aby ścieżki rowerowe były jednokierunkowe w Wielkiej Brytanii, chyba że wyraźnie zaznaczono (ale nigdy nie widziałem znaku kierunku). Czasami po obu stronach drogi są ścieżki rowerowe i zwykle wybieram stronę o najlepszej nawierzchni.

Ja też (lub w nocy najdalsza strona od nadjeżdżających pojazdów, aby uniknąć oślepienia).
Poprawiłem

Ogólnie rzecz biorąc, autentycznie wyodrębnione ścieżki rowerowe, z których regularnie korzystam (w przeciwieństwie do pasów na poboczu drogi) są traktowane tak, jakby były drogami, tj. Trzymaj się lewej strony.

(Ostrzeżenie, zawiera kilka ogólnych uogólnień.) Należy jednak pamiętać, że ścieżki rowerowe mają zwykle większy odsetek rowerzystów, którzy być może mają mniej pojazdów drogowych niż na drogach, więc może po prostu marudzą i bawią się i mniejszym zainteresowaniem jak najszybszym przejściem z punktu A do punktu B. (Rowerzyści, którzy chcą szybko się gdzieś dostać, prawdopodobnie jeżdżą po drogach, ponieważ w większości sytuacji, które są bardziej bezpośrednią opcją, ścieżki rowerowe bywają kręte.)

Jednym z powszechnych protokołów wyprzedzania jest wezwanie do przekazania „przekazania po prawej” (lub po lewej), aby ostrzec, wyjaśniając swój zamiar. Czy ten brudny wygląd jest taki sam, ponieważ nie widziano cię tak, jak po lewej?

Przepraszam, nie mogę jasno wyjaśniać mojego pytania. Pytam o nadjeżdżającego rowerzystę. Czy powinienem traktować ścieżkę jak drogę i trzymać się lewej strony? Być może po prostu, jak mówisz, inni rowerzyści nie są tak kompetentni i świadomi, jak ja
mizzle 18.11.11

Może jesteś otoczony przez użytkowników rzeki lub żeglarzy - przechodząc z portu do portu!
Nieskomplikowany

Trzymam się lewej strony, podobnie jak większość innych rowerzystów, których spotykam na ścieżkach rowerowych, bez problemu. Jednak natknąłem się również na kilku „mroźnych” pieszych, idących ścieżkami, zbliżających się do mnie z przeciwnego kierunku, trzymających się ich prawej strony, narzekających, że powinienem jeździć na rowerze po prawej stronie. Nie mogę wygrać!

Piesi idący drogą w Wielkiej Brytanii powinni trzymać się prawej strony , tak aby zwrócili się w stronę ruchu, z którym dzielą pas, i dlatego mogą go zobaczyć. Wydaje się rozsądne, aby zrobili to samo na wspólnej ścieżce rowerowej / ścieżce. Mylnie twierdzą, że powinieneś być po prawej stronie, ale powinieneś przejść w prawo, aby je wyprzedzić.
David Richerby,

Jeżdżę rowerem po najwygodniejszej stronie, aż dojdę do bezpiecznego przejścia granicznego ... po obu stronach głównej drogi są oddzielone ścieżki. Jadę po lewej stronie ścieżki. Ktoś inny powiedział mi, że powinieneś być po lewej stronie, co oznacza drugą stronę drogi. Właśnie krzyknąłem, że jestem po lewej stronie. Nigdzie nie ma znaków, które mówią, co powinieneś zrobić

Pytanie dotyczy ścieżek rowerowych w Wielkiej Brytanii, a nie pasów drogowych. A jazda w korku naprawdę jest jedną z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić na rowerze. Zmień swoje zachowanie podczas jazdy.
Criggie

„Nie ma znaków” Może nie, ale brytyjski kodeks drogowy wyraźnie mówi: gov.uk/guidance/the-highway-code/rules-for-cyclists-59-to-82 Mimo że nie wymaga licencji na jazdę na rowerze, wszyscy rowerzyści muszą znać lokalne przepisy i regulacje dotyczące jazdy na rowerze. Przeczytaj więc, proszę.

@ Criggie Myślę, że źle zrozumiałeś. „Oddzielne ścieżki” według mnie bardzo mocno sugerują wspólne korzystanie przez pieszych / rowerzystów z chodnika (chodnika), a nie z rowerowego pasa ruchu. Jak mówisz, jazda w niewłaściwym kierunku po szosowym pasie rowerowym jest niesamowicie niebezpieczna i spowodowałaby uszczypnięcie przez prawie każdego kierowcę, którego mijali, i krzyczałaby dosłownie każdy rowerzysta i spora część pieszych. Wątpię, żeby to robili.
David Richerby

To jednak nie odpowiada na pytanie. Pytanie dotyczy tego, po której stronie dwóch rowerzystów powinno mijać się na ścieżce rowerowej, jadąc w przeciwnych kierunkach, a nie czy należy korzystać ze ścieżki rowerowej po tej stronie drogi, która odpowiada kierunkowi jazdy.

@DavidRicherby fair point - Nie jestem pewien, czy Carhy oznacza „oddzielne wspólne ścieżki dla rowerzystów / rowerzystów”, czy coś, co
nazwalibyśmy

Dziwi mnie, że cywilizowany kraj ma taką dwuznaczność, po której stronie. Rząd z pewnością śpi. Przechodząc po chodniku, pozostajemy w lewo, ponieważ brytyjski kodeks drogowy ust. 1 mówi: „... unikaj przebywania przy krawężniku plecami do (sąsiedniego) ruchu…”. Z pewnością spacerowanie i jazda na rowerze w dowolnym miejscu powinny być zgodne z konwencją „trzymaj się lewej” w Wielkiej Brytanii lub „chodź jak prowadzisz” w innym kraju.
Edytuj do Criggie 17 - Każdy chodnik służy do chodzenia w obu kierunkach z pieszymi najbliższymi krawężnika skierowanymi w stronę sąsiedniego ruchu, aby mogli zobaczyć, co się zbliża (np. Samochód, który ma zamiar jechać). Rowerzyści stosują tę samą konwencję, w której dzielą chodnik z pieszymi.

Niestety jest to mylące: „unikaj przebywania przy krawężniku plecami do (sąsiedniego) ruchu”. Dla mnie, który brzmi „nie powinieneś chodzić obok krawężnika w tym samym kierunku co ruch”, ponieważ powinieneś iść po prawej stronie i w kierunku nadjeżdżającego ruchu? Czy możesz rozwinąć swoją odpowiedź za pomocą linku edycyjnego ?
Criggie

W Wielkiej Brytanii nie ma żadnej konwencji dotyczącej przechodzenia pieszych. Ale to nie ma znaczenia: pytanie dotyczy rowerzystów, a nie pieszych.
David Richerby
Korzystając z naszej strony potwierdzasz, że przeczytałeś(-aś) i rozumiesz nasze zasady używania plików cookie i zasady ochrony prywatności.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.